120yi geçmiyor bu araç delircem vectra dti

shaggy_31

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
2001 VECTRA B çekiş sorunu

Aynı araç ve aynı sorun bende de var arkadaşım. Bende senin gibi kafayı sıyırmak üzereyim. Önce debimetre dediler değiştirdim. Sonra EGR Valfi dediler değiştirdim. Sonra eksoz dediler değiştirdim. Sonra filtre dediler değiştirdim. Sonra turbo dediler değiştirdim,
ammaaaaaaa S-O-N-U-Ç KOCAMAN S-I-F-I-R Gelde kafayı yeme.
Şimdi de kaputu açtığında akünün hemen sağında 2 adet valf var. Bunlardan biri Turbo' ya gidiyor, diğeri manifolda. Bir diğeri yani 3 üncü valf te turbonun sol arka çaprazında. Turbo Selenoid Valfi diyorlar. Üzerinde 09128022 seri no yazan valf. Gerçi üçünün üzerindeki seri no aynı. Bunun arızalı olduğunu söylüyorlar. En son bunuda değiştireceğim ama artık bittim. Malum ekonomik şartlar ortada. Orjinalı 350-450 TL arası değişiyor. Eğer bulabilirsem yan sanayi alıp bunu da değiştireceğim. Bakalım ne olacak. Şayet sen sorunu çözdüysen banada nasıl çözdüğünü bildirebilirsen sevinirim.
 

hazanh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
815
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Aynı araç ve aynı sorun bende de var arkadaşım. Bende senin gibi kafayı sıyırmak üzereyim. Önce debimetre dediler değiştirdim. Sonra EGR Valfi dediler değiştirdim. Sonra eksoz dediler değiştirdim. Sonra filtre dediler değiştirdim. Sonra turbo dediler değiştirdim,
ammaaaaaaa S-O-N-U-Ç KOCAMAN S-I-F-I-R Gelde kafayı yeme.
Şimdi de kaputu açtığında akünün hemen sağında 2 adet valf var. Bunlardan biri Turbo' ya gidiyor, diğeri manifolda. Bir diğeri yani 3 üncü valf te turbonun sol arka çaprazında. Turbo Selenoid Valfi diyorlar. Üzerinde 09128022 seri no yazan valf. Gerçi üçünün üzerindeki seri no aynı. Bunun arızalı olduğunu söylüyorlar. En son bunuda değiştireceğim ama artık bittim. Malum ekonomik şartlar ortada. Orjinalı 350-450 TL arası değişiyor. Eğer bulabilirsem yan sanayi alıp bunu da değiştireceğim. Bakalım ne olacak. Şayet sen sorunu çözdüysen banada nasıl çözdüğünü bildirebilirsen sevinirim.

valfleri ölçtürün yada en basit olarak 20-25 dakikalık bir sürüşten sonra açın kabutu ve valfleri dinleyin ötme sesi varmı ? delik olabilir ve vakumlama yapmıyo olabilir
 

devrimdevo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
bu sorun bendede mevcuttu. c kasa 2,2 dti elegance vectram var.bir haftadır araç ölü gibiydi.onu değiş bunu değiş dediler. ilk önce debimetremi söktüm temizledim alt devirde ölülük gitti bu sefer yüksek devirde turbo kesmeye başlayıp arızaya düşüyordu.elle ve gözle bütün valflerin bağlantılarını kontrol ederken n75 selenoid valfinden küçük bir plastik borunun yerinden çıktığını fark ettim.itina ile monteledim sonuç olarak günlerdir çektiğim çile sıkıntı bitti.bu gibi durumlarda direk turbo değişmeyin.sorun genelde selonoid valfinden yada bağlantılarından kaynaklanıyor.
 

serkan001

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2012
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
herkese merhabalar arkadaşlar benimde bi problemim var bir arkadaş daha bahsetmiş ama tam bi cevap bulamadım opel vectra 2.0 dti 16v sorun şu aşırı derecede çekişten düştü sanki turbo yok normal dizel araba gibi araç artık 120 yi geçmiyo hava debimetresini değiştirdik yine aynı arıza ışığı yanıyo resmen rampada düşüyo çekmiyo düzdede 120 yi geçmiyo artık tam olarak nelerden kaynaklanabilir şimdiden teşekkür ederim...
 

hazanh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
815
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar sorununuz kronik bir sorun egr valfi veya egr veya turbo selenoid valflerinden kaynaklanıyor aynı sorunu yaşayan çok araç gördüm ve geçenlerde bende yaşadım .. ustalar sorunu bulamıyor valf zamanla işlevini kaybediyor ve egr ya sürekli açık kalıyor ve araç kendini korumaya alarak turboyu açmıyor. parça değişimi ile sorun çözülüyor ve 5 dakikalık bir işlem selenoid valflerı aynı... parça kodunun sonu 22 ile bitiyor fiyatı değişiyor orjinal gm ye 450 tl istediler antalyada benim istanbuldaki parçacımdan 200 tl ye aldım... öncelik olarak bu parçayı ölçtürün egr nizi söktürüp makina ile ölçümünü yaptırın...
 

yekta46

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2012
Mesajlar
63
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
bu sorun bendede mevcuttu. c kasa 2,2 dti elegance vectram var.bir haftadır araç ölü gibiydi.onu değiş bunu değiş dediler. ilk önce debimetremi söktüm temizledim alt devirde ölülük gitti bu sefer yüksek devirde turbo kesmeye başlayıp arızaya düşüyordu.elle ve gözle bütün valflerin bağlantılarını kontrol ederken n75 selenoid valfinden küçük bir plastik borunun yerinden çıktığını fark ettim.itina ile monteledim sonuç olarak günlerdir çektiğim çile sıkıntı bitti.bu gibi durumlarda direk turbo değişmeyin.sorun genelde selonoid valfinden yada bağlantılarından kaynaklanıyor.

hocam aynı araç ve aynı sorun bende de var araç gaz kestiğinde CRUİSE CONTROL'ü devre dışı bırakıyor muydu ? bana da egr valfi dediler 1450 lira parça masrafı var boşa para harcamak istemiyorum
 
Üst