110 a çıkması normal mi?

ahmethadi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
2005 opel astra h kasa aracın motor suyu sıcaklıgı 110 na kadar çıkıyor bu normal mi sizce? 16xep motor araç lpg li
 

bekirs

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence değil. x16exel var ben de 6 yıldır 95'i geçtiğini görmedim
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
astra h z16xep (benzinliler) lerde normal fan 113 de acar takma kafani sur...
 

aliabdullaharslan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
251
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
115-116 ya kadar sıkıntı olmaz gayet normal





the İMAM
'06 elegance
 

astracı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
1,175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
100 den sonrası nasıl normal olur yahu.Kaynama sıcaklığına gelmiş ve geçmiş sudan bahsediyoruz.Şimdi olmasa yakın zamanda su koyvermeye başlar.

Bu arada aracınızda antifiriz oranına dikkat edin.Antifiriz yetersizce sıcaklık o sebeplede artar.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
100 den sonrası nasıl normal olur yahu.Kaynama sıcaklığına gelmiş ve geçmiş sudan bahsediyoruz.Şimdi olmasa yakın zamanda su koyvermeye başlar.

Bu arada aracınızda antifiriz oranına dikkat edin.Antifiriz yetersizce sıcaklık o sebeplede artar.

kapali kaplar kanunu duduklu tencere duydunuzmu hic :maden:
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
H kasa için normal.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
100 den sonrası nasıl normal olur yahu.Kaynama sıcaklığına gelmiş ve geçmiş sudan bahsediyoruz.Şimdi olmasa yakın zamanda su koyvermeye başlar.

Bu arada aracınızda antifiriz oranına dikkat edin.Antifiriz yetersizce sıcaklık o sebeplede artar.
Soğutma suyu sisteminde antifriz varsa suyun kaynaması daha yüksek derecelerde olur.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
2005 opel astra h kasa aracın motor suyu sıcaklıgı 110 na kadar çıkıyor bu normal mi sizce? 16xep motor araç lpg li
Bahsettiğiniz değer ideal fan açma değeri değil, soğutma suyu eksik olabileceği (uyarı:araçta çok su kaybı olursa fan devreye girmez) gibi müşürde veya ısı göstergesinde hata/arıza olabilir ama illaki bu değerlere ulaşınca araç zarar görür demek de yanlış. Bizim A kasanın fanı bazen 100 bazen de 105 derecede devreye giriyor (fan devreye girdiği sürece 5-10 derecelik farkı sorun yapmam), bir de 50 senelik fansız (devamlı çalışan pervaneli tip) bir aracım var, harareti yazın 110 derecelere kadar çıkar, kontağı kapattığımda 120 dereceyi bile görürüm. Sonuç olarak; fan (kırmızı bölge sınırlarında) devreye giriyorsa, sıcak yaz günlerinde rampa çıkışlarında, yoğun şehiriçi trafiğinde hararet yükselirse sıkıntı yapmam, ama fan hiç devreye girmezse veya hararet çok fazla yükselirse motoru korumak adına kaloriferi sıcak konumuna alıp sonuna kadar açarımki aracın ısısı düşsün. Zorda kalırsanız bu metod aklınızda bulunsun.
 

exclusive

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2007
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Bahsettiğiniz değer ideal fan açma değeri değil, soğutma suyu eksik olabileceği (uyarı:araçta çok su kaybı olursa fan devreye girmez) gibi müşürde veya ısı göstergesinde hata/arıza olabilir ama illaki bu değerlere ulaşınca araç zarar görür demek de yanlış. Bizim A kasanın fanı bazen 100 bazen de 105 derecede devreye giriyor (fan devreye girdiği sürece 5-10 derecelik farkı sorun yapmam), bir de 50 senelik fansız (devamlı çalışan pervaneli tip) bir aracım var, harareti yazın 110 derecelere kadar çıkar, kontağı kapattığımda 120 dereceyi bile görürüm. Sonuç olarak; fan (kırmızı bölge sınırlarında) devreye giriyorsa, sıcak yaz günlerinde rampa çıkışlarında, yoğun şehiriçi trafiğinde hararet yükselirse sıkıntı yapmam, ama fan hiç devreye girmezse veya hararet çok fazla yükselirse motoru korumak adına kaloriferi sıcak konumuna alıp sonuna kadar açarımki aracın ısısı düşsün. Zorda kalırsanız bu metod aklınızda bulunsun.
savaş abi den taktikler:good:
 
Üst