2005 opel astra h kasa aracın motor suyu sıcaklıgı 110 na kadar çıkıyor bu normal mi sizce? 16xep motor araç lpg li
100 den sonrası nasıl normal olur yahu.Kaynama sıcaklığına gelmiş ve geçmiş sudan bahsediyoruz.Şimdi olmasa yakın zamanda su koyvermeye başlar.
Bu arada aracınızda antifiriz oranına dikkat edin.Antifiriz yetersizce sıcaklık o sebeplede artar.
Soğutma suyu sisteminde antifriz varsa suyun kaynaması daha yüksek derecelerde olur.100 den sonrası nasıl normal olur yahu.Kaynama sıcaklığına gelmiş ve geçmiş sudan bahsediyoruz.Şimdi olmasa yakın zamanda su koyvermeye başlar.
Bu arada aracınızda antifiriz oranına dikkat edin.Antifiriz yetersizce sıcaklık o sebeplede artar.
Bahsettiğiniz değer ideal fan açma değeri değil, soğutma suyu eksik olabileceği (uyarı:araçta çok su kaybı olursa fan devreye girmez) gibi müşürde veya ısı göstergesinde hata/arıza olabilir ama illaki bu değerlere ulaşınca araç zarar görür demek de yanlış. Bizim A kasanın fanı bazen 100 bazen de 105 derecede devreye giriyor (fan devreye girdiği sürece 5-10 derecelik farkı sorun yapmam), bir de 50 senelik fansız (devamlı çalışan pervaneli tip) bir aracım var, harareti yazın 110 derecelere kadar çıkar, kontağı kapattığımda 120 dereceyi bile görürüm. Sonuç olarak; fan (kırmızı bölge sınırlarında) devreye giriyorsa, sıcak yaz günlerinde rampa çıkışlarında, yoğun şehiriçi trafiğinde hararet yükselirse sıkıntı yapmam, ama fan hiç devreye girmezse veya hararet çok fazla yükselirse motoru korumak adına kaloriferi sıcak konumuna alıp sonuna kadar açarımki aracın ısısı düşsün. Zorda kalırsanız bu metod aklınızda bulunsun.2005 opel astra h kasa aracın motor suyu sıcaklıgı 110 na kadar çıkıyor bu normal mi sizce? 16xep motor araç lpg li
savaş abi den taktikler:good:Bahsettiğiniz değer ideal fan açma değeri değil, soğutma suyu eksik olabileceği (uyarı:araçta çok su kaybı olursa fan devreye girmez) gibi müşürde veya ısı göstergesinde hata/arıza olabilir ama illaki bu değerlere ulaşınca araç zarar görür demek de yanlış. Bizim A kasanın fanı bazen 100 bazen de 105 derecede devreye giriyor (fan devreye girdiği sürece 5-10 derecelik farkı sorun yapmam), bir de 50 senelik fansız (devamlı çalışan pervaneli tip) bir aracım var, harareti yazın 110 derecelere kadar çıkar, kontağı kapattığımda 120 dereceyi bile görürüm. Sonuç olarak; fan (kırmızı bölge sınırlarında) devreye giriyorsa, sıcak yaz günlerinde rampa çıkışlarında, yoğun şehiriçi trafiğinde hararet yükselirse sıkıntı yapmam, ama fan hiç devreye girmezse veya hararet çok fazla yükselirse motoru korumak adına kaloriferi sıcak konumuna alıp sonuna kadar açarımki aracın ısısı düşsün. Zorda kalırsanız bu metod aklınızda bulunsun.