1 yılda 3 kez buji değiştirilmesi normal mi?

OMLET

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 May 2008
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
seramik ve seramik koruyuculu kızdırma bujileri

Öncelikle opelim üyelerine selamlar.
1 yılda tam 3 kez kızdırma bujilerim değişti.Üç farklı özel opel servisinde değişim yaptılar iyisi yada orginali diye.Netteki araştırmalarım sonucunda seramik ve seramik koruyuculu bujilere rastladım.Hem iki yıl garanti veriyorlar iki kat daha fazla ömür hem daha geç kurumlanma hemde motor ısınana kadar daha iyi performans sağlıyorlarmış.Bu bujileri kullanan yada hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum.Belki duymayanlar vardır onlarada bir katkımız olur.
saygılarımla.....
 
Son düzenleme:

OMLET

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 May 2008
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Koruyucu elemanlı kızdırma bujileri

Gluehkerzen.jpg

Dizel motoru her ne kadar patlamasız (sıkıştırma ile ateşlemeli) bir motorsa da; soğuk çalıştırma veya kışın ayaz koşulları söz konusu olduğunda bu özelliğin sınırları zorlanır. Koruyucu elemanlı kızdırma bujileri, yakıt karışımının en çetin koşullarda bile ateşleme ısı derecesine varmasını güvence altına alır.

Eskiden şaka mahiyetinde “dizelin bir dakikalık saygı duruşu” olarak anılan ön ısıtma prosedürü”, bugün artık geçmişte kaldı: Çağdaş Bosch metal seri çalıştırmalı koruyucu elemanlı kızdırma bujileri, motorun çalışması için gereken 1,000 oC’ye üç saniye içerisinde erişir. 1,300 oC akkor ısı dereceleri oluşturan Bosch DuraSpeed seramik koruyucu elemanlı kızdırma bujisi ise, -28 oC dış ortam ısılarında bile kıvılcım ateşlemeli motorunkine benzer şekilde anında soğuk çalıştırmaya olanak tanır.

Koruyucu elemanlı kızdırma bujileri günümüzde soğuk çalıştırmaya desek olmakla kalmıyor; aynı zamanda art kızdırma olarak anılan işlemde de yardımcı oluyor: Isınma fazında, koruyucu elemanlı kızdırma bujisi, eskiden soğuk çalıştırmaya eşlik eden rahatsız edici vuruntusunu önlemek üzere üç dakikaya kadar çalışmaya devam ediyor. Bu işlem aynı zamanda, soğuk motorların çıkardığı kirlilik yaratan emisyonları %60’a varan oranlarda da azaltıyor. Dizel parçacık filtresinin yenilenmesini desteklemek ve zorlanma dolayısı ile soğuyan bir motordaki yük değişiklikleri sırasında kurum oluşmasını önlemek üzere ara kızdırma da mümkün.

Yeni koruyucu elemanlı kızdırma bujileri, yüksek akkor dereceleri ve uzun art kızdırma süreleri ile taşıt ve motor üreticilerine yeni ufuklar açıyor: Bu bujiler giderek artan bir şekilde daha üstün özgül motor performansı ve daha az azot oksit emisyonları olan düşük kompresyonlu turbo dizel ünitelere bel bağlayabiliyor. Bu prensibin dezavantajları -soğuk marş ve soğuk işletme bakımından kötü tutum- seramik koruyucu elemanlı kızdırma bujileri ile telafi edilebilir.

Hem metal koruyucu elemanlı kızdırma bujileri hem de -özellikle- seramik koruyucu elemanlı kızdırma bujileri aynı prensiple çalışıyor: Elektrik akımı helisten -veya bu durumda- bu şekilde yoğun bir biçimde kızan iletken bir seramik bileşeninden geçirilir. Kendinden ayarlı koruyucu elemanlı kızdırma bujileri ile, ısı yükseldikçe direnç otomatik olarak artar; böylelikle koruyucu elemanlı kızdırma bujisi aşırı ısınmaz.


Konu hakkında böyle bir açıklama mevcut.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bujileri patlatan şeyin ne olduğunu bulsan daha yararlı olur.
 

OMLET

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 May 2008
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
bujileri patlatan şeyin ne olduğunu bulsan daha yararlı olur.
Servise mahkum tech 2 cihaza bağlıyor buji diyor,buji değişiyor.Bu döngü 6-7 aylık dönemlerde tekrar ediliyor.Hemen buji patlasa sebep arayacağım.Aklıma bujilerin kalitesizliğinden başka birşey gelmiyor.Bildiğiniz sebepler varsa paylaşın yararlanalım.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bir senede hanig marka olursa olsun kizdirma bujisi bozulmaz...sebeplerine bakmak lazim,mesela ön kizdirma rolesine....
bosch'un keramik bujileri iyidir...
 

OMLET

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 May 2008
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ön kızdırma rölesinden olduğunu nasıl anlarım?voltaj yada amper ölçerek anlaşılırmı? ben servisin söyleyeceği şeyi direkt söylim ''abi ölçüm olmuyor değiştirelim o da olmadı beyne kadar gider beyin değişir'' hani genelde olan diyolog budur ya.Bence seramik buji bu yüzden 2 yıl garantili her koşulda çalıştığı gık demediği için.
Ayrıca röle bozuk olsa buji yakmak için neden 6 ay beklesin bunuda aklım almıyor.ayrıca kızdırma rölesi daha önce tech 2 de hata veriyordu değişeli 1.5 yıl oldu,ondada hata olsa tech 2 hatayı neden gizlesin!
Sonuçta aklım yine çelik bujilerdeki (belkide takılanlar servisi memnun eder cinstendir) kalitesizliği düşün diyor bana.
Usta değilim ama buda benim yorumum yanlışta olabilirim tabi...affola...
 
S

Sertan_c

Bilgi Girilmemiş
+serviste değişen parça 2 yıl garantilidir...
 

OMLET

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 May 2008
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
bir senede hanig marka olursa olsun kizdirma bujisi bozulmaz...sebeplerine bakmak lazim,mesela ön kizdirma rolesine....
bosch'un keramik bujileri iyidir...
Doğrusu bu seramik bujileri denemek istiyorum.Sonuçta motorun soğuk olduğu ve en çok aşınma gördüğü ilk zamanlarda bir kaç dakika ısıtma yapıp motorun rahatlamasını hızlandırıyorsa (çubuğu diğer bujilerden daha uzun olduğu için) bence yağ kadar değerli bir organ parama kıyarım.Hiç olmazsa kurum derdinide %50 azaltıyormuş.
 

tyson__0645

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2009
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
bujinin garantisi var mı bilmediğim için soruyorum???
 
Üst