1. vites

kismasali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
138
Tepkime puanı
0
Puanları
0
slm arkadaşlar. öncelikle şimdiden tüm arkadaşlarımızın bayramı mübarek olsun.
sorunum ise aracımın üst viteslerden 1. vitese zor geçmesi. bir kasiste, tümsekte yavaşlamak gerektiğinde aracımı 1. vitese takmak istiyorum ama ya geçmiyor ya da zorlayarak geçiyor. 2 . vitesle kalkayım desem araç zorlanıyor. bunun çözümü nedir acaba?
 
biraz zorlayarak geçirmek opeller böyle 1.vitese geçirmek ıcın zorlamak lazım....ya da benım annem gibi 50 km giderken 1 vitese takın pamuk gıbı olsun :)
 
bu normal bir durum zaten.
1. vites kalkiş vitesidir. çok çok alt devirlere düşmedikçe kullanmayın. yani 2. viteste debriyaj destekli deva medin. ama 1000 devirin altina düşmüssünüzdür araçta çok çok yavaslamistir o zaman atin. zaten hemen geçer vites oyle durumlarda..
 
ikinci viteste devam et derim arac fazla zorlanmaz
 
ya gerçekten opelleri 1.vitese geçirmek zordur...mesela hergün okula giderken tam okulumun orda tümsek vardı tümsekkı ne tümsek kaldırımdan yüksek mecburen yavaslıyorsunuz ilk aldıgımız zaman alıskın olmadıgım için 1 geçmeyınce 2 .viteste devam etmeye calısıyordum ama yarım debrıyaj kullanınca debrıjay mahvolyordu.sitede bir kısı konu acmıstı orda gormustum (arşivde :) ) biraz zorlayın 1.vitese geçer hiç bir zararı yoktur diye gerçekten problem olmuyor artık alıstım korkmadan geçiriyorum...
 
1 vites sekromeç dişlisine zarar vermedğiniz sürece sorun yok ama sorun heran elinizin altından seslenebilir.o bakımdan en uygunu 2 vites ve biraz gaza dokunun yeterli olur.
 
1 vites sekromeç dişlisine zarar vermedğiniz sürece sorun yok ama sorun heran elinizin altından seslenebilir.o bakımdan en uygunu 2 vites ve biraz gaza dokunun yeterli olur.

1. vitese geçmeme sebebi 1. vites dişlisinde sekromenç olmaması.
zaten birçok araçta 1 ve geri vites sekromençsizdir
 
Neden koymuyorlar sekromeçtendemi tasarruf ediyorlar.
Motoru 1 e atmanın ne zararı olabilir ki ?
Zaten öyle bir durumda 2 ye atınca aracın titremesi sürücüyü daha endişeye sokuyor.
Gerçi ben alıştım artık 1 e geçirebiliyorumda ...
 
1. vitese geçmeme sebebi 1. vites dişlisinde sekromenç olmaması.
zaten birçok araçta 1 ve geri vites sekromençsizdir

emre bu konuda eksikliklerin var abicim.alıntı yaptığım konuya gözatmanı istenim . http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=19024

Sekromenç Problemi
ARKADAŞLAR ARABA 1. VİTESE GECMEZ OLDU BÜGÜN BİR ÖZEL SERVİSE GİTDİM
USTA BAKDI ŞANZIMANDA SEKROMENÇ PROBLEMİN VAR DEDİ ŞANZIMANI SÖKÜP TAKARIM DEDİ ŞANZIMANCIYA GÖTÜRECEĞİZ ONUN İŞİDİR DEDİ DEDİ .
GİDİP ŞANZIMANCIYLA GÖRÜŞTÜM 250-350 YTL ARASI TUTAR DEDİ
SERVİS İSE 150 YTL EL İŞCİLİYİ İSTİYOR
BU ARADA BASKI BALATA GEREKİYORSA BİLYALARIDA DEYİŞTİRELİM DİYOR
YANLIŞ HATIRLAMIYORSAMLUK MARKA OLSUN DEDİ PARCACI
BASKI VE BALATA İÇİN 160 YTL BİLYA İÇİN 175 YTL DİYOR FİYATLAR NORMALMİ
ALAÇAĞIM MARKA DOĞRUMU
TOPLAM 735-800 TUTAR DİYE DÜŞÜNÜYORUM SİZLER NE DERSİNİZ?
diye soran bir üyemiz var ve sitemizin formundan alıntıdır.
 
1.nci vitese 15 km nin altinda geçiyor diye biliyorum. Eğer gene geçmezse vitesi boşa alip ayağimi debriyajdan tamamen çekip yeniden debriyaja tam basip 1.nci vitese almak istediğimde bu sefer oluyor.
 
Geri
Üst