1.videse zor geçiyor neden olabilir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan trojan55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aracı kaldırdığınızda vede 1 den 2 ye geçtikten sonra tekrar 1 geçişte zorlanma oluyor. Ama 1 de kalktınız debriyaja basıp boşa alıp tekrar 1 i denediğinizde fazla zorlanmaması lazım. Sanırım aracın vites kutusunda 2 ye attıktan sonra 1 takılmasını zorlaştıran birşeyler var gibi geliyor bana
 
şöyle olabilir yokuştayken araba 2 de çekmiyosa genellikle benimki çekmio:D arabanın durmasını bekleyemiyosunuz yokuşta hareket halindeyken 1 e takmak bu durumda gayet mantıklı:rolleyes:

Hımm!! Benim öyle bir gereksinimim olmuyor.Hatta fantazi olsun diye 3 e bile atıyorum,yinede çekiyor :D

Şaka bir yana 20km/s hızın altında 1. vitese atmayı denemeyin.Araç durmaya yakın bir hızdayken atarsanız sorun olmaz diye düşünüyorum
 
birde hareket halindeyken bire takacağınız sırada gaza basmayı deneyin motor devri yükselince daha kolay geçecektir 1. vitese

Bunu çoğu kimse söylüyor mantıklı bir açıklaması olan var mı?
 
Bunu çoğu kimse söylüyor mantıklı bir açıklaması olan var mı?


1.vitesin dişlisinin devir hızıyla motorun devrini birbirine eşitlersen çok rahat geçmesi gerekir.bu debriyajı arızalı arabayı aragazı vererek viteslere takıp sürmeye benzer.
 
benim aracımda da aynı durum var. Önceden Tipo SX kullanıyordum. Onda böyle bir durum yok.
 
birde hareket halindeyken bire takacağınız sırada gaza basmayı deneyin motor devri yükselince daha kolay geçecektir 1. vitese
ewet ya.ben denedim bu ara gazı olayını gayet rahat geçiyor...
teşekkürler...
 
Birinci viteste senkromenç olmadığı için zorlanır !!!!gayet doğaldır.

5 vitesin 5 ide senkromeçli. Opelde var bir enteresanlık doğal değil.



Bunu çoğu kimse söylüyor mantıklı bir açıklaması olan var mı?

debriyaja basınca şanzımanla motorun alakası kalmaz. isterseniz tam gaz yapıp elektrik kestirin faydası olmaz.


ewet ya.ben denedim bu ara gazı olayını gayet rahat geçiyor...
teşekkürler...


2 den boşa çıkarıp debriyajı yeniliyorsanız olabilir.

ama sizde debriyaja basılıyken aragaz veriyorsanız oda faydasız..


Aslında sizin yapmak istediğiniz ileri bir sürüş yöntemi.
çift debriyaj vites düşürme/büyütme (double clutch shifting)
bu eski yarış araçlarında ve eski ağırvasıtalarda kullanılan bir yöntem..

demek araçlarımız o kadar eski :D :D
 
Hareket halindeki arabayı 1.vitese geçirmeye çalışmanın mantığı nedir açıklayabilir misiniz?

:good:
 
öncelikle aynı problemi yaşadım ben arkadaşım heralde sen psikoca hızlı giderken değilde yavaşlayınca 1. vitese geçmeye çalışıyorsun. eğer durum buysa sekromeçler değişecek çünkü şanzıman açılınca hepsi değişiyo senkromeç iyi kitleme yapmayanca dişli,ler durmuyo ve problem vites geçmiyo yada garçlıyo yada bi süre 1. vitese atacağın zaman ayağını debtiyajdan biraz çek sorun olmadan geçer ama bir süre sonra bu o şekildede telafi olmuyo bence bi şanzımanı indirip senkromeçlere baktır . he sen 30 - 40 km de 1. vitese geçecem diye uğraşıyosan arabaya yazık fazla zorlama senden donraki alıcıları da düşün.
 
şöyle olabilir yokuştayken araba 2 de çekmiyosa genellikle benimki çekmio:D arabanın durmasını bekleyemiyosunuz yokuşta hareket halindeyken 1 e takmak bu durumda gayet mantıklı:rolleyes:


araba 2. vitesde çekmeyecek kadar yavaşladıysa zaten geçer 1. vitese.
ancak 1. vitesin hızından daha hızlı giderken 1. vitese zor geçer
 
Geri
Üst