1.6 Ecotec motorlarda artan yağ tüketimi

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
160
Tepki puanı
62

1.6 Ecotec benzinli motorlarda artan yağ tüketimi sorunu, bu motorların sahipleri tarafından uzun zamandır bilinmektedir. Ancak, bu onların kaderini kolaylaştırmaz. Çok taze örnekler bile aniden ciddi miktarlarda yağ tüketmeye başladı. Tabii ki 16 valf motoru X16XEL ve varisleri X16XE ve hatta Z16XE hakkında konuşuyoruz. Bu tür motorlarla Vectra-B ve Astra-G sahipleri doğal olarak sorularla üreticiye döndü. Buna karşılık OPEL, yalnızca tüm pistonların ve halkaların değiştirilmesini önerdiği bir servis bülteniyle yanıt verdi. Dediği gibi - "ama aksi halde güzel bir markiz iyi ..." Aynı zamanda, böyle bir değişiklik yapılmasının önerildiği yağ tüketim eşiği belirtildi. 1000 km'de 750 gram yağdı. Çalıştırmak. Bu eşikten önce OPEL motorun servis edilebilir olduğunu düşünüyordu. OPEL bu bahane yöntemini gerçekten sevdi ve şimdiye kadar 2008'de yeni Astra-H ile gelen teknik kılavuzun yağ tüketimi 600 gr. 1000 km'de.
Ancak silindir-piston grubundaki ciddi sorunlar sadece bunlar değildi. 2003 yılında, üretici Z16XE motoru için başka bir bülten yayınladı , bu kez tüm kafanın değiştirilmesi ile ilgili.

Bu vahiylerden, garantisi sona eren araç sahipleri, soruna kendi başına bir çözüm aramaya başladı. Aramaların yönü OPEL'in kendisi tarafından zaten belirtilmiştir ve silindirdeki yağın sadece iki yolunun olduğu mantıklıdır. Biri piston segmanlarından, diğeri vana kılavuzlarından.

Piston segmanlarıyla ilgili sorunların sürümü, "Grumbler" takma adıyla otomatik mekaniklerden biri tarafından iyi bir şekilde formüle edildi. İşte görüşünün bir özeti.

İşte üç piston:





Solda - X14XE, ortada - Z16XE, sağda - C16NZ Alt segman - yağ sıyırıcı - orta pistonda - 2,5 mm (ve NZ - 3 mm) genişliğe sahiptir. İkinci olan. Yağ sıyırıcı halka yağ ile yıkanmalıdır; bu amaçla pistonun oluklarında delikler veya (NZ motorunda olduğu gibi) delikler açılır. (Aşağıdaki fotoğrafta)




ve Z16 XE motorunda böyle oluklar yoktur. Bunun yerine, sadece yağı boşaltmak için kanallar yapılır. (fotoğrafı gör)






Sonuç olarak, yağ, yağ sıyırıcı halkanın oluğunda durgunlaşır, bu da sonuçta halkaların koklamasına yol açar.

Bu, vakaların büyük çoğunluğunda olur. Tabii ki, bloğun başı da önemli bir rol oynar. Ancak istatistikler inatçı bir şeydir. Basit bir örnek: X14XE X16XEL motorların kafaları vardır. Hatta bir kerede iki motor üzerinde çift işaretleme bile var. İlk motor (1.4) yağ yemez ve ikinci motor (1.6) yemez. Bil bakalım sebebi ne?
© Grumbler


Blok başkanı ile ilgili sorunların bir başka versiyonu Ukraynalı forumda açıklandı. "Simon" takma adı olan yazar, sorunu ayrıntılı olarak ele almıştır.

Bugün sonunda silindir kapağını söktüler. Kuruduktan ve valfi çıkardığında, durum daha net görünüyordu.
Fotoğraf No. 2'de (egzoz valfleri) görebileceğiniz gibi, bir depozitodan fazlası var. Giriş valflerinde, aynı zamanda çok fazladır (fotoğraf numarası 3). Ve şimdi eğlenceli kısım için. Valfi çıkarırken, manşondaki valf boşluğuna dikkat edin. Boşluk, vananın çalışma açık konumunda bile fark edilir. Hepsi oynuyor. Giriş valfleri nedir, egzoz valfleri nedir. Kitaba göre, valf ile manşon arasındaki boşluk 0,03 mm'dir, yani. elimde hissetmezdim. Tek bir kapakta hissetmedim. 1. silindirde 2. giriş. Bu silindirin 1. valfi sarkmış, 2. no. Ve şimdi eğlenceli kısım! Silindir kapağının fotoğrafına dikkatlice bakıyoruz (fotoğraf No. 1). Bu vananın yeri hemen görülebilir. Kurum yoktur! Ve valfin kendisinde de, komşu olanlardan belirgin şekilde daha az! (fotoğraf No. 2) Yani, petrol alımının nedeni açık gibi görünüyor. Valf burçlarının çapı ile aynı yapıcı pr ... b gibi görünüyor. Vanalar orada asılır ve burçları kırar. 70-100 bin (daha önce daha erken), valf contaları da kırılır ve yağ sıkışmaları olur. Simon







Genel olarak, bir sonraki adımım. Kafamı vanalarla Paton fabrikasında (veya enstitüsünde) servis istasyonuna götürüyorum. Onlar tam olarak orada uzmanlaşmak ve incelemelerde iyi yapmak. Koordinatlar bana verildi.

Genel olarak, bu Z16XE Ecotec ile ilgili olarak dünya ile derlenen böyle bir özet. Valf kovanı çiftinde yapısal olarak çok büyük bir boşluk vardır. Klasik olarak, böyle bir valf çapı (5.995-5.970 mm), açıklık giriş valflerinde 0.03 mm ve egzoz valflerinde 0.04 mm'dir. Ayrıca, bu motorların kılavuzunda, 0.03 mm değeri izin verilen maksimum değer olarak belirtilmiştir. Bu arada, bu boşluk yağ filminin kalınlığı ile orantılıdır.
Fabrikadan, bu motorlar 0,07 mm valf manşonu ile birlikte gelir (Paton'dan gelen çocuklara göre). Ve bu gerçekten standart bir boyut, çünkü supap sapının çaplarını ve burçların çaplarını bir nutimetre ile ölçtük. Geçit izolatörleri hepsi fabrika boyutunda kırılmamıştı. Sübjektif olarak, daha fazla açıklık vardı çünkü el keçe vana kol oynamak. İstişare edilen tüm akademisyenlerin oybirliğiyle görüşü: bu anormal.
Bu artan boşluk sayesinde, yağ yanma odasına girer. Boşluk, valf contalarını kırar ve bence, hidrolik kompansatörleri oldukça hızlı bir şekilde öldürür, her durumda, hidrolik uzmanına göre, onlar öldü ve onları değiştirdim. Çubuğun dövülmesi nedeniyle 3 valfi de değiştirdik. Ayrıca, yanmış yağ tekrar sirkülasyon valfinden emme manifolduna girer, lambda probunu vb. Yok eder. vb. Gördüğünüz motorun resimleri.
Bu yüzden, bu motorun sermayesi (hatta dolu) neredeyse yardımcı olmuyor, çünkü Standart parçalar için bir değiştirme vardır ve valf manşonunun artan açıklığı kaybolmaz. Valf kovanları bilenmiştim, 0.03-0.04 (giriş-çıkış), özellikle valflerimin altında doğru açıklık altındaydı. Daha doğrusu, bir tür "Japon" dan yeniden keskinleştirildi. Başka bir seçenek daha var, bu valf sapının krom kaplamasıdır, ancak burada uzmanların görüşleri tartışmalıdır.
CPG, dokunamadın. Eski ve yeni halkaların kilitlerindeki boşluk 0.05 mm farklıydı. Onları sadece yenilerini satın aldığım için değiştirdim (Goetz). Doğal halkalar (AE) tıkanmadı ve piston oluklarında serbestçe yürüdü.


Şahsen, bana göre, yağ sıyırıcı piston segmanlarının yerleştirilmesi ile oluklarda meydana gelmelerine yol açan yapıcı bir yanlış hesaplama en önemli gibi görünüyor. Bununla birlikte, valf-valf açıklık boşluklarındaki kusurlar da bir sorun kaynağı olabilir. Özellikle supap sapı contalarının yataklardan sık sık uçtuğunu ve yağ tüketiminin çok önemli hale geldiğini düşündüğünüzde. .
Autopro.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alfonso
Üst Alt