1.4T güç kaybı (140BG–>119BG)

nucro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, iki gün önce ekspertiz yaptırarak 2016 model 26.000 km’de Opel astra J kasa sedan 1.4 turbo aldım. Ekspertiz raporu iyi çıktı araba sorunsuz. Tek aklıma takılan konu arabanın güç değerinin 21 beygir düşmüş olması. Ekspertizdeki çocuk, devirli kullanılması ile motorun açılabileceğininden bahsetti. Gerçekten motor açılabilir mi? Aldığım kişi 75 yaşlarında yaşlı birisiydi. Yani gerçekten yavaş kullanmış gibi gözüküyor arabayı sakin sakin kullanmış yıllar boyunca. Benim şimdi devirli kullanmam gerekir mi motoru açana kadar?
 

Mtunc

VIP Üye
33-Mersin
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
601
Tepki puanı
238
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Ne gerek var şahin mi bu. Al bin hayrını gör. Tekerine taş değmesin.
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,483
Tepki puanı
1,264
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, iki gün önce ekspertiz yaptırarak 2016 model 26.000 km’de Opel astra J kasa sedan 1.4 turbo aldım. Ekspertiz raporu iyi çıktı araba sorunsuz. Tek aklıma takılan konu arabanın güç değerinin 21 beygir düşmüş olması. Ekspertizdeki çocuk, devirli kullanılması ile motorun açılabileceğininden bahsetti. Gerçekten motor açılabilir mi? Aldığım kişi 75 yaşlarında yaşlı birisiydi. Yani gerçekten yavaş kullanmış gibi gözüküyor arabayı sakin sakin kullanmış yıllar boyunca. Benim şimdi devirli kullanmam gerekir mi motoru açana kadar?
Beygirini 21 birim düşük çıkartan arkadaşlar tork'unu kaç çıkardılar acaba merak ettim?

Bir ekspertiz firması aracın beygir gücünü %92 torkunu %107 (düşük çıkmasını anladık ta stok aracın torku nasıl fazla çıkar ki🤔) çıkarırken başka bir ekspertiz firması aynı araçta motoru %98 torku %98 çıkarabiliyor, expertizci arkadaşlar duran aracı 45 derece sıcak havada bi gıdım rüzgar girmeyen kapalı alanda bangır bangır bağırtırtarak 200km\h'lere çıkartırken zaten arabanın önünde duran fanı fişe takmaktan aciz olabiliyor, daha bu liste çok çok uzar. Ben bi tarcanları biliyorum youtube'den ve kuzenlerimin bizzat tecrübelerinden. Belki bu tarcanlar gibi bi kaç istisna firma daha vardır. Ama emin olun çoğunluğu hikaye.

Motorun açılmasına gelirsek. Ben nette falan okuduklarım ve kulaktan dolma bilgilerimle motor açma konusuna katılmıyordum. Ta ki bir abimin kullandığı, motorunu açtım, araba uçuyor dediği 1.3 mjet linea'yı kullanana kadar. Bundan önce bir çok 1.3 mjet linea, fiorino, doblo kullanmış olan biri olarak araba bana daha önce kullandığım mjet'lerle kıyaslanamayacak kadar müthiş atik geldi.

Bakımlı araçların Km'si ilerledikçe yakıtın bariz düştüğünü de farklı araçlarda tecrübe ederk öğrendim.
Yakıtı düşebiliyorsa performansı da değişebilir.

Son sözüm, Siz iyisi mi herşeyi boşverin, @Mtunc çok doğru söylemiş, arabanızın tadını çıkarın. Güle güle kullanın. Allah kaza bela vermesin...
 
Son düzenleme:
Üst