1.4 Turbo egzoz manifoldu çatlak Turbo mili zor dönüyor değişim mi tamir mi?

Mert canik

Kayıtlı Kullanıcı
27-Gaziantep
Katılım
7 Mar 2021
Mesajlar
27
Tepkime puanı
8
Puanları
3
Arkadaşlar maalesef 1.4 Turbo manuel aracım egzoz manifoldu çatlamış ve Turbo mili zor dönüyormuş atlayarak dönüyormuş. Tamir mi yoksa manifold ve Turbo set alıp takmak mı mantıklı? Bir kaç yabancı sitede video var az çok elimden gelir ben söküp takabilir miyim?
 
Manifoldun tam nereden çatlamış ona bakmak lazım genelde wastegate kısmından basınç düşürme yeri çatlıyor arızaya düşüyormu araba
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Turbo + Manifold 9.186,57 TL. fiyatı var. Bunu set olarak alıp kendiniz de takabilirsiniz. Sökülecek olanlar:
  • Yağ seviyesi gösterge borusu
  • Turbo yağ dönüş hortumu
  • Katalitik konvertör
  • Turbo soğutma suyu dönüş hortumları
  • Turbo soğutma suyu besleme borusu
  • Turbo yağ besleme borusu
  • Egzoz manifoldu contası
Gerekli servis şemalarını atabilirim. Şasi numaranız lazım.

Turbo ve manifold ayrı ayrı da alınabilir. Turbo içindeki mil ve parçalar da tek tek değiştirilebiliyor. Ama en iyisi tek seferde set olarak alıp birdaha düşünmemek.

12d41cda9d579998e.jpeg

2503d1946cb43f296.jpeg

30e2067363b551617.jpeg
 
geçmiş olsun madem kendiniz yapacaksınız wd40 alın manifoltu bloğa bağlayan cıvatalar sıcaktan bozulur eğer direk sökmeye kalkarsanız diş kapabiliyor. Sıkıp biraz bekleyin öyle sökün ayrıca bol sıkarsanız aralardaki toz da akıp gider işlem sonrası egzoza yağ geldiyse silin kaputun altında duman yapar
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert canik
Herkese çok teşekkür ediyorum. Turboyu çok şükür kurtardık, turbo mili sadece önceki yağlardan kurum tutmuştu o yüzden rahat dönmüyordu. Ustamla turbocuya gittik açıp baktı bir spreyle bir deliğe sıktı ufak bir çekiç darbesiyle eski haline geldi. Buradan anladığım yağ ve yağ değişimi hatta yağ değişimi öncesi sistem temizliği çok çok önemli. Resmen motor yağının kurumu turboyu klitliyordu. Sadece manifold değişimi oldu ve işçilik ödedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16 ve Kaan.
Bende de aynı sorun oldu ve manifoldun wastegate kapağının kenarı çatlamış. Turboda sorun yoktu.

Peki bu işlemlerden sonra motorda bir ayar yapılması gerekiyor mu? Tech2 'ye bağlatıp bir ayar yapılmalı mı?

Bilen arkadaşlar aydınlatabilir mi?
 
Herkese çok teşekkür ediyorum. Turboyu çok şükür kurtardık, turbo mili sadece önceki yağlardan kurum tutmuştu o yüzden rahat dönmüyordu. Ustamla turbocuya gittik açıp baktı bir spreyle bir deliğe sıktı ufak bir çekiç darbesiyle eski haline geldi. Buradan anladığım yağ ve yağ değişimi hatta yağ değişimi öncesi sistem temizliği çok çok önemli. Resmen motor yağının kurumu turboyu klitliyordu. Sadece manifold değişimi oldu ve işçilik ödedim.

Araçtan şikayetleriniz neydi? Yağ eksiltme ve performansk kaybı var mıydı?
 
Araçtan şikayetleriniz neydi? Yağ eksiltme ve performansk kaybı var mıydı?

Manifold çatlağı sadece performans kaybı yapar. Yağ eksiltme turbo milinden yada PCV valfinden ileri gelir. En kötü ihtimal piston kırmadır.
 
Manifold çatlağı sadece performans kaybı yapar. Yağ eksiltme turbo milinden yada PCV valfinden ileri gelir. En kötü ihtimal piston kırmadır.

Motora kompresyon testi yapar ve bir eksik görmezsek piston, segman konularının tamamen küme dışında kaldığını düşünebilir miyiz?
 
Motora kompresyon testi yapar ve bir eksik görmezsek piston, segman konularının tamamen küme dışında kaldığını düşünebilir miyiz?

Motor soğukken kompresyon testi yapılmalı mutlaka fikir verecektir. Eğer piston hasarı yoksa diğer iki seçeneğe yoğunlaşmak gerekir.
 
Geri
Üst