1.4 T'den 1.3 cdti'ye gecisimdeki sorular

ozgurder

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2011
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Herkese merhabalar,
Eski bir 1.4 enjoy plus ve yeni 1.3 cosmo kullanicisi olarak bir kac sorum var. Yardimci olabilirseniz cok sevinirim.

1) ilk kalkista sanki motordan ufak bir ugultu ve kararsizlik hissediyorum. Acaba bu normalmidir? Karamsarlik cok sorun degil ama uguldama biraz canimi sikti
2) on park sensorunu her seferinde kendim mi acmam gerekiyor? Kendi kendine isigi sonuyor
3) Elektrikli aynalar sadece iceridenmi acilip kapaniyor? Kumandadan acip kapama ihtimali var midir?
4) Simdilik ortalama yakit 8 - 8.5 arasinda bana baya bi fazla geldi. Gerci hep trafikte kullandim. Ortalama hiz 15 - 19 arasinda
5) Yeni cocugum oldu ve arka camlara cam perdesi yaptirmak istiyorum. Yaptiran var mi ve onerir misiniz. Istanbulda yapacak yer tavsiyenizde super olur :)
6) Dizel bir arac oldugundan ve forumda cok konusuldugunda dizel box (adini yanlis hatirliyor olabilirim) onerirmisiniz. Ve ne kadara mal olur acaba?

Hepinize simdiden coook tesekkur ederim
 

BÜLENT.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
12,693
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 T'den 1.3 cdti'ye gecisimdeki sorular

ozgurder link' Alıntı:
Herkese merhabalar,
Eski bir 1.4 enjoy plus ve yeni 1.3 cosmo kullanicisi olarak bir kac sorum var. Yardimci olabilirseniz cok sevinirim.

1) ilk kalkista sanki motordan ufak bir ugultu ve kararsizlik hissediyorum. Acaba bu normalmidir? Karamsarlik cok sorun degil ama uguldama biraz canimi sikti
2) on park sensorunu her seferinde kendim mi acmam gerekiyor? Kendi kendine isigi sonuyor
3) Elektrikli aynalar sadece iceridenmi acilip kapaniyor? Kumandadan acip kapama ihtimali var midir?
4) Simdilik ortalama yakit 8 - 8.5 arasinda bana baya bi fazla geldi. Gerci hep trafikte kullandim. Ortalama hiz 15 - 19 arasinda
5) Yeni cocugum oldu ve arka camlara cam perdesi yaptirmak istiyorum. Yaptiran var mi ve onerir misiniz. Istanbulda yapacak yer tavsiyenizde super olur :)
6) Dizel bir arac oldugundan ve forumda cok konusuldugunda dizel box (adini yanlis hatirliyor olabilirim) onerirmisiniz. Ve ne kadara mal olur acaba?

Hepinize simdiden coook tesekkur ederim
1-dizel 1.3 lerdeki kalkışta olan ugultu normaldır hepsınde var.
2-ön park sensoru aracı gerı vıtesten sonra ilerı vıtese alınca bir sure acık kalır sonra kapanır. İstersenıız
Sİz tekrar dugmeden acmanız lazım.
3-aynalar icerden acılıp kapanıyor kumandadan kapanması ıcın araca cesıtlı uygulama yapılması gereklı.
(Bu konuda suan saglıklı bi uygulama yok)
4-dahada duser ortalamanız
5-internette mevcut ama fıyat pahalı bence cam fılmı yaptırın. Ceza yerım dersenız arka kapı ve arka bagaj camı yasak degıl.
6-dizel box sprınt booster dizelin can damarı bence. Fıyat hakkında odak tan bılgı alabılırsınız.
 

bugra_06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
263
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 T'den 1.3 cdti'ye gecisimdeki sorular

Merhabalar,

Öncelikle hayırlı olsun. Yakıt anlamında baya bir rahatlayacağınızı şimdiden söylemek isterim :)

2013 1.3 cosmo kullancısı olarak, hakkında fikir sahibi olduğum maddeler hakkında yazacağım :)

1) Turbo sesi. Alışmanız biraz zaman alacak. Ben de ilk başlarda bu tepkiyi vermiştim. Kararsızlık ise 1.4T den sonra çok normal. Araç 3. vitesten itibaren kendine geliyor. Ki benim en sevdiğim vitesler 3 ve 4 aracımda.

2) Ön park sensörü geri vitese bir kere taktıktan sonra "aracı park ediyor bu adam" moduna girip açılıyor. Belli bir km hıza kadar açık kalıyor. Sonra deaktif oluyor. Ayrıca konsoldan kendiniz de açıp mesafeyi takip edebiliyorsunuz.
3) Evet sadece içeriden kontrol ediliyor. Epey bi cosmo kullancısının problemi bu. Kumandadan kontrol maalesef mümkün değil fabrika çıkısı.
4) Bence çok fazla. Aracınız kaç km de? Ben aracım 100 km de iken bile bu değerleri görmedim(sıfır almıştım). Çok agresif kullansanız dahi bu değerler çok zor diye düşünüyorum.
5) Hayırlı olsun Allah sizlere bağışlasın :) Hiç bir fikrim yok. Ankarada yaşıyorum.
6) 1.3 gibi küçük hacimli motorlara bu tarz uygulama taraftarı olmadığım için hiç ilgilenmedim. 15-20 beygir için bence değmez araca müdahale etmeye. Ama forumda fikri olan ya da yaptıran arkadaşlar mutlaka yardımcı olacaktır. İlgili konuları gezebilirsiniz.

İyi forumlar
 

ozgurder

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2011
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 T'den 1.3 cdti'ye gecisimdeki sorular

Cok tesekkur ederim ikinizede.
Perde olayini ve yakit tuketimini Odak'a giderek sormayi dusunuyorum.
Aslinda perdedeki amacim; hanim bazen cocugu emzirmek durumunda kaliyor arabada.

Ozellikle birinci vitesteki ugultu icin icimi rahatlattiniz, tekrar tesekkur ederim
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 T'den 1.3 cdti'ye gecisimdeki sorular

Odakta Tarık beyi bulun sizle ilgilenecektir
 

Cosmo1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2013
Mesajlar
1,082
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 T'den 1.3 cdti'ye gecisimdeki sorular

park sensörü dügmesine araç hareket halindeyken 1 sefer basarsanız; mtoru stop edene kadar araç hızı 10km/h nin altına her düştüğünde otomatik olarak devreye girer.
 

farukefe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2008
Mesajlar
471
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 T'den 1.3 cdti'ye gecisimdeki sorular

hayırlı olsun, 1.3 motora chip olarak tavsiyem race chip kullanmanız olacaktır. ben 1.3 sedan aracımda kullanıyorum, araçtaki hantallığı önemli bir şekilde serileştiriyor. ayarını fazla açmadıktan sonra motora zarar verecegini sanmıyorum. bundan önceki aracım 88 bg lik getz di. getz de farika çıkışı  88bg ve 110 bg olarak iki versiyonu vardı ikisinin tek farkı yazılımdı. chip box ayarını fazla açmadıkça motora zarar vereceğini sanmıyorum
 
Üst