1.4 Efsanesi Hakkında..

black_eups

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2013
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar dün akşam Kocaelide astra j sedan 1.4t manuel aracımla sunroofum açık müzik dımtıs dımtıs usul usul evime dönerken bir anda honda civic topluluğunun içerisinde buldum kendimi, baya hararetli bi mücadele vardı bende bi anlık adrenalinle girdim aralarına ışıklarda durduk önüm sağım solum arkam her yanım honda doluydu 2001 modelinden 2014 modeline kadar abartılı modifiyelisinden en sadesine kadar herkes ordaydı :) ışıkların yanmasına 4 saniye kala tc yi kapattım, yeşil yandı ve abartısız bi need for speed atmosferi oluştu evimi gelip çoktan geçmiştim 25 km kadar :) aracı devamlı yüksek devirlerde tuttum ve inanın bi tane civic bile yanıma yaklaşamadı, aracı aldığımdan beri sürekli civic ile sonuç nasıl olur diye merak ediyodumki akşam bütün modelleriyle aracımı denemiş oldum hepsine fark açmış olsam bile benim için sonuç hüsran.. totalde 35 km yol yarışıldı ve tam tamına çeyrek depo benzinime mal oldu (:) ama ne demişler aslan besleyen sütüne katlanır  ;D Aracımı aldığımdan beri ilk defa sınırlarını bukadar zorladım aracın 160 km hızlarda birden frenleyip abs nin hatta virajlı yollarda: virajda fren kontrolünün devreye girmesi, düz yolda ve virajlarda yapılan menevralardan espnin devreye girmesi vs ama kafama takılan şey hem turbonun hem frenlerin erken zamanda şişmiş olması düşüncesine kapılmam? Bu konuda benimle aynı fikre kapılan varmı? Ya da ben performansına alıştığım için daha iyisinimi bekledim?
 

BÜLENT.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
12,693
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 Efsanesi Hakkında..

Turbonun bu kadar kisa mesafede şişecegimi sanmiyorum.
Ama frenlere fazla güvenmemenizi öneririm.
 

Scrapercar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2014
Mesajlar
466
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 Efsanesi Hakkında..

Bahsettiginiz kullanimda turbo ve fren performansi dususu bende hissediyorum normal ama bence
 

mucahitduran

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2014
Mesajlar
5,207
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.facebook.com
Ynt: 1.4 Efsanesi Hakkında..

Elinize, ayağınıza sağlık :) arada iyi oluyor ama sürekli tekrarlamamak gerekiyor şehir içinde. (Sosyal mesaj içerir) :))
 

black_eups

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2013
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 Efsanesi Hakkında..

mucahitduran link' Alıntı:
Elinize, ayağınıza sağlık :) arada iyi oluyor ama sürekli tekrarlamamak gerekiyor şehir içinde. (Sosyal mesaj içerir) :))

Evet dediğiniz gibi sürekli tekrarlanmayan bişey bu ama arada yapmanında hiçbir zararı yok bence, kontrolsüz güç güç değildir. Gücü ve kontrolü elinde tuttuğun sürece kendinede başkalarınada hiçbi tehlikesi olmadığı kanaatindeyim. Bu başlığın altında çok şey toplanıyo tabiki. Aracınızın bakımlarını lastik basınçlarını fren balatalarını vs bakımlı tutmalısınız. Şahsen ben aracımı yıkarken fren disklerimin kesinlikle soğuk olmasına özen gösteriyorum hatta yıkamaya giderken fren kullanmıyorum neredeyse. Motor freniyle yavaşlıyorum. Aksi halde uzun yoldan ya da sık fren kullanılmış sıcacık disklere soğuk suyu tuttuğunuzda fizik kuralları gereği diskleriniz yamulma gösterip fren mesafeniz ve performansınız uzuyo. Diyeceğim oki bu tarz kullanımların zararından çok faydası var bence en başta aracınızı tanıyosunuz nerde ne tepki vericeğini iyi biliyosunuz bütünleşiyosunuz hangi viraja kaç km hızla girebileceğinizi o virajda mazot akıntısına denk gelip araba viraj dışına doğru savrulduğunda verdiğiniz direksiyon tepkisiyle aracı nasıl toplucağınızı biliyosunuz (yaşadığım olay) :) ben şahsen inanıyorumki bu tarz kullanımlar yaygınlaşsa trafik derdinin ve kazaların çok büyük bi kısmı çözülür. Yanlış anlaşılmasın argo kullanımdan bahsetmiyorum ya da sinyal vermeden dönüş yapmaktan kırmızı ışıkta geçmekten falanda bahsetmiyorum, aracınızın limitlerini bilip kullanmaktan bahsediyorum. Bunun kendi gözlemlerime dayanan analizleride mevcut, trafiğin nasıl oluştuğuna dair. Adam uzun ve dümdüz yolda bayır aşağıya ilerlerken sırf 90 km kuralına uyucam diye frenleyip 70 km ye kadar düşürüyor hızını, arkadan gelen frenlediğini gördüğünde tedbir olsun diye 55e kadar düşüyo arkadan 120 ile gelen durağan sandığı 55 km ile ilerleyen aracı görünce tamamen frene yumulup duruyo, arkasından geleni anlatmama gerek yok buyrun size trafik :) Eğer gerçekten kazalar hızdan kaynaklansaydı bütün otomobil üreticileri araçlarını sadece 90 km hız yapabilecek kapasitede üretirlerdi ya da 120.. Son yıllarda çıkan otomobillerin %90 ı 200 km hıza ulaşabilmekte.
 

BÜLENT.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
12,693
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 Efsanesi Hakkında..

Sözlerinize katiliyorum.
Ama trafikte aracinizi tanima diye bisey oldugunu sanmiyorum. Çünkü kazanin nerden ne zaman gelecegini kimse bilemez.
Araci ne kadar tanimaya calisirsaniz calisin sonucta kul yapisi en ufak hatayi caninizla ödersiniz. Yaşiniz genc sizin yaslarinizda hepimizin kani kayniyordu yanlis anlamayin amacim size akil vermek degil sadece nasihat.

Sokaklarda degilde.

http://www.auto-drom.com/category/egitim-programlari/hafif-arac-egitimleri/

Burda tecrube sahibi olabilirsiniz. Eski calistigim şirket 3 defa burda egitime gondermisti. İnanin simdiye kadar hicbirsey bilmiyormusum ben diyeceksiniz.
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 Efsanesi Hakkında..

Hocam basmamış olmasınlar?

O kadar Honda varsa aralarında mutlaka yürüyen / yüklü bi makine vardır, stock olsa bile  dediğiniz kadar yol yaptıysanız sizin turbonuzun sağırlaştığı üst devirlerde bu makineler terör estirir. 98 Model bir VTI olsa 9000 devir çeviriyor, gerisini siz düşünün. Yeni Civic'lerde hız kesici var, 210'dan sonra daha devir olmasına rağmen yürümüyor.
 

black_eups

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2013
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 Efsanesi Hakkında..

REC link' Alıntı:
Hocam basmamış olmasınlar?

O kadar Honda varsa aralarında mutlaka yürüyen / yüklü bi makine vardır, stock olsa bile  dediğiniz kadar yol yaptıysanız sizin turbonuzun sağırlaştığı üst devirlerde bu makineler terör estirir. 98 Model bir VTI olsa 9000 devir çeviriyor, gerisini siz düşünün. Yeni Civic'lerde hız kesici var, 210'dan sonra daha devir olmasına rağmen yürümüyor.

Müdür basmamış olma ihtimalleri sadece komik bi ihtimal, ışıklardan sonra herkes ölümüne yürüdü. Sanırım aralarında VTI yoktu olsa seninde dediğin gibi şansımın olmucağını biliyorum 160 hp hafif bi araç sonuçta. ևoğunlukla civic in en son çıkardığı kasanın bi önceki kasası vardı siyahı beyazı grisi hepsi gösterişli araçlardı ama bilirsin arabaların ruhları yok :) bi de öyle 210 km hızlara çıkılmadı max 170. Değirmendere İzmit yolu.
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 Efsanesi Hakkında..

black_eups link' Alıntı:
Müdür basmamış olma ihtimalleri sadece komik bi ihtimal, ışıklardan sonra herkes ölümüne yürüdü. Sanırım aralarında VTI yoktu olsa seninde dediğin gibi şansımın olmucağını biliyorum 160 hp hafif bi araç sonuçta. Çoğunlukla civic in en son çıkardığı kasanın bi önceki kasası vardı siyahı beyazı grisi hepsi gösterişli araçlardı ama bilirsin arabaların ruhları yok :) bi de öyle 210 km hızlara çıkılmadı max 170. Değirmendere İzmit yolu.

Peki 122 TSI ile denediniz mi hiç?
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 Efsanesi Hakkında..

REC link' Alıntı:
Peki 122 TSI ile denediniz mi hiç?

Beni mi çağırdı birisi?  011zaa


Ben de Astra yı aldığım ilk günün akşamı araçla dolaşırken bir FD6 sıkıştırmaya başlamıştı, soldan gelip kapıma dayanıyor frenleyip sağdan yanıma gelip sıfır yanaşıyor vs vs bende "aman düşük devirdi aman rodajdı" derken biranda "eaaah fazla oldun ama sen soRarım (!) rodajına da" deyip 3 de ta mgaz verip aracın 3 de 158 km de gaz kestiğini öğrenmiş olmuştum, mesajı verene kadar da Civic 6-7 boy fark yemişti.

Astar 140 ile mevzubahis Civic leri ayırmak için hızınızın 50-60 vb ve üzeri olması gerekiyor yoksa Astra nın ağır 1. ve 2. vites gaz pedalı yazılımı yüzünden 100 e kadar kafa kafaya gidersiniz.
 
Üst