1,4 140 beygir Turbo ya LPG

deniz33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1,4 140 beygir Turbo ya LPG

sallierim link' Alıntı:
ben nedense yakıtta her yere güvenemiyorum.shell dışında almıyorum.shelli zengin ediyoruz :(
Motorin olsa Tiner falan katabiliyorlar , ancak benzin de en kötü ihtimal ile su koyarlar o da çekişte anında belli eder kendisini. Birde bu akaryakıt işi baştan, rafineriden tankere yüklenirken hiyleye açık bir iş. İsasyon sahibi efendidir ama tankerci çalar. O çalmazsa pompacı çalar. Adamlar burda tutunmaya çalışıyor. Alahlerinde birkaç haber duydum ama hangi istasyon hakında duymuyoruz ki! Burda ki starpet bayii değil direk firmanın istasyonu. Birazda ona güveniyorum ben.
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1,4 140 beygir Turbo ya LPG

deniz33 link' Alıntı:
Motorin olsa Tiner falan katabiliyorlar , ancak benzin de en kötü ihtimal ile su koyarlar o da çekişte anında belli eder kendisini. Birde bu akaryakıt işi baştan, rafineriden tankere yüklenirken hiyleye açık bir iş. İsasyon sahibi efendidir ama tankerci çalar. O çalmazsa pompacı çalar. Adamlar burda tutunmaya çalışıyor. Alahlerinde birkaç haber duydum ama hangi istasyon hakında duymuyoruz ki! Burda ki starpet bayii değil direk firmanın istasyonu. Birazda ona güveniyorum ben.
evet dediğinize katılıyorum.su katacak adam shellde de katabilir ama şimdiye kadar hiç sıkıntı yaşamadım onlarda.eski aracımla bpden benzin almıştım.arabada tıkanmalar oluyordu.servise götürdüğümde pislik kaçtıgını söylemişlerdi.yani pek güven olmuyor ama o kadar para verip aldıgımız arabaya da risk almak yürek istiyor.neticede ucuz etin yahnisi hesabına dönebilir..
 

ßeta®

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
161
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1,4 140 beygir Turbo ya LPG

deniz33 link' Alıntı:
Arkadaş ben dizelden geçince gözüme çok geliyor yakıt. Arabam şu an 8150 oldu bakalım ilk rotajdan sonra bende dediğin değerlere inmeyi umuyorum.

Dizelle benzinli aracı karşılaştırmak doğru olmaz bence muhakkak ki oranları yakalarsınız her zaman söyleniyor bir çok kez buradada tartışıldı zaten  opelin zayıf demeyimde eksik  yanı dizel motorlarda 1.3 motor kullanması eğerki dizel 1.6 olsa idi onu alırdım 5-10 gözüm görmezdi araç zaten ağır kendi sınıfına göre birde düşük beygir düşük motor dizel için hiç içime sinmedi ankarada test sürüş aracı 1.6 180 beygir turbolu cosmo modeliydi kendileride biliyor zaten bence ileride rakiplerine göre güçlü olmak istiyorlar ise 1.5 yada 1.6 dizel motoru sunmaları lazım mercedes yeni hacbak modelinde Renault 1.5 dizel motoru kullanıyor ve verileri harika yakıt açısından, zaten bir aracın sürekli yakıtından şikayet ediliyorsa bunu çok çok önceden planmaları lazımdı Opel'in ...
 

oczorlutuna

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
4,452
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1,4 140 beygir Turbo ya LPG

Öeta® link' Alıntı:
Dizelle benzinli aracı karşılaştırmak doğru olmaz bence muhakkak ki oranları yakalarsınız her zaman söyleniyor bir çok kez buradada tartışıldı zaten  opelin zayıf demeyimde eksik  yanı dizel motorlarda 1.3 motor kullanması eğerki dizel 1.6 olsa idi onu alırdım 5-10 gözüm görmezdi araç zaten ağır kendi sınıfına göre birde düşük beygir düşük motor dizel için hiç içime sinmedi ankarada test sürüş aracı 1.6 180 beygir turbolu cosmo modeliydi kendileride biliyor zaten bence ileride rakiplerine göre güçlü olmak istiyorlar ise 1.5 yada 1.6 dizel motoru sunmaları lazım mercedes yeni hacbak modelinde Renault 1.5 dizel motoru kullanıyor ve verileri harika yakıt açısından, zaten bir aracın sürekli yakıtından şikayet ediliyorsa bunu çok çok önceden planmaları lazımdı Opel'in ...
Opelin kendi sınıfındaki en iddialı 1.6 dizel motorunun çıkmasına az kaldı:
http://www.opelsizasla.com/forum/index.php?topic=6795.0
 

deniz33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1,4 140 beygir Turbo ya LPG

Forum içerisinde diğer konu başlıklarını dolaşırken astra j 1,4 140 beygir turboya lpg taktıran(sedan değil ama) bir üye vardı, ama o da kısa bir süre sonra satmış arabasını ondan başkada uzun müddet(10.000-15.000 km) lpg kullanan bir üyeye rastlayamadım. Bir giriş kapısında bekliyoruz ama içeri girecek , burası güzel gelin diyecek birisini bekliyoruz hepimiz. Opel'de bir el atmıyor bu işe.
 

meteozdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1,4 140 beygir Turbo ya LPG

sallierim link' Alıntı:
ben nedense yakıtta her yere güvenemiyorum.shell dışında almıyorum.shelli zengin ediyoruz :(
hepsi aynı yerden alıyorlar yakıtı boşuna shell de israr etmeyin...
 

lt818

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Tem 2011
Mesajlar
285
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1,4 140 beygir Turbo ya LPG

Kardes bir forumdan alintidir.1.4 t ler konusunda donusum dusunen arkadaslara isik tutacagini umuyorm.
Not:baska forumlardan alinti yapmak forumumuz kurallarina aykiri olup olmadgni bilmiyorm.eger uygunsuz ise moderatorlerimizce silinebilir,bi mahsuru yoktur thnxx


03 ekim 2012
Arkadaşlar Merhabalar,
Malumunuz benzin fiyatları rekor üzerine rekor kırarken şu LPG işini ciddi anlamda değerlendireyim dedim, biraz çevreden, biraz netten, biraz da OSTİM ortamından derlediğim anonim bilgileri sizlerle paylaşayım istedim;

Genel olarak Insignia ve LPG kelimeleri yan yana geldiğinde alerjik bir reaksiyon oluyor, özellikle aracın piyasaya çıktığı 2009 yılından 2010 un sonlarına kadar motoru doğru dürüst tanımadan o ana kadarki araçlarda kullanılan kitlerin tümüyle yeni turbo 1.6 lara uygulanması sonucu ciddi sayıda sorun yaşayan olmuş. Bizim sitemizde de böyle tatsız durumlar yaşamış arkadaşlar mevcut, zaten piyasadaki genel kanı 1.6T lerin LPG ile uyumlu olmadığı ve bu dönüşümün riskli olduğu yönünde.

1.4T lere gelirsek; çok araştırmama rağmen LPG sisteminden kaynaklı bir sorun yaşayan 1.4T Insignia bulamadım, bizim araçların yurdumuz piyasasında henüz 1 senelerini ancak doldurduklarını göz önünde bulundurarak yurtdışı kaynaklar ve Astra J ler üzerinde durdum.1.4T 140 BG Opelin fabrika çıkışı LPG li olarak üretmeyi seçtiği model, sitemizde de paylaşıldığı gibi bu aracın motoru bizim 1.4T ile birebir aynı değil, ancak yapılan değişiklikler motorun sübapları ile sınırlı kalmış, bu durum 1.6T lerin aksine 1.4T lerde yumuşak karnımız sübaplar dışında kalan parçaların LPG ye dirençli olduğunu gösteriyor.

Türkiyeye gelirsek, piyasada birçok LPG li 1.4T Astra J mevcut; bu araçlar arasında sorun yaşayanlar bulunmakla beraber sübaplar dışında sorun yaşayan bir 1.4T bilgisine ulaşamadım, söz konusu araçlar yağ veya benzin katkılı çalışan kitler yerine kuru LPG ile çalışan kitler kullanan araçlar.

Şu anda araçlarımız için uygun dönüşüm kitlerini marka bazında incelediğimizde istisnasız tüm markalarda ya yağlama sisteminin yada benzin katkısının kullanıldığını görüyoruz, benzin katkısı tüketimi arttırdığından artık azalarak bitme eğiliminde, yağlama sistemleri daha ağır basıyor.Aşağı yukarı tüm markalar daha önce yaşanan sıkıntıları yaşamak istemeyen kullanıcılar için sigorta opsiyonunu kullanıyorlar; araçların motorları LPG kökenli arızalara karşı sigortalanıyor, bu sigortaları yapan şirketlerden birinde tesadüfen bulduğum bir tanıdık risk ve primlerin düşük olduğunu, ilk baştakı sıkıntılardan sonra şu anda ciddi bir dönüş yaşamadıklarını söyledi, bunu da belirteyim.

Bu işleri kurcalayınca başka markalardaki sorunlar hakkında da bilgi sahibi oldum; örneğin LPG ile en uyumlu araç olarak bilinen Ford Focusların 2010 ve sonrası modellerinin de bizim gibi hafif alaşım sübaplı olduğunu, kuru tip LPG li tiplerinin sübap yüzünden sık sık motor indirdiğini, VW TSI seri motorların bir türlü çözülemeyen LPG uyumsuzluğu sorununu gördüm, OSTİM de özel servis sahibi olan arkadaşım bu konuda saolsun epey bilgi sağladı.

Toplarsak;

- LPG kuru bir yakıt ve benzine göre daha yüksek sıcaklıkta yanıyor, bu sıcaklığı düşürebilen sistemlerle donatılan araçlarda montaj ve ayar uygun olursa sorun yaşanmıyor

- Opelin 1.4T motoru sübaplar dışında LPG ile uyumlu, 1.6T biraz daha sıkıntılı gözüküyor.

- LPG uyumsuzluğu Opelin tekelinde değil, birçok marka ve modelde motoru tanımadan ezbere takılan kitler veya kötü montaj yüzünden sorun yaşanabiliyor.

Bukadar veriyi topladın sen ne yapacaksın derseniz; bugün itibarı ile canavara LPG taktırmış durumdayım , Landirenzo ve Prins arasında kaldım, Opelin antlaşmalı firması olması ve tavsiye edilen güvenilir bir usta (Otobil - Önder Bey) bulmam sebebiyle Landirenzoyu tercih ettim.Aracıma Turbo uyumlu Omega kit, Turbo uyumlu enjektörler, mekanik yağlama ve 47 LT simit tüp takıldı, 2 yıllık sigorta da yapıldı, umarım ihtiyaç duymam.

Aracımın dinamo verileri dönüşüm öncesi ve sonrasında eşit çıktı, tüketim için birşey söylemek için çok erken, depoyu fulledim kaç km yaptığını bitince yazarım.İlk izlenimlerim performans anlamında bir fark olmadığı yönünde, en hoşuma giden nokta start-stop uyumu oldu; aracın motor sıcaklığı 50 derecenin üstündeyse araç stop ettiğinde tekrar benzinle çalışmıyor, direkt LPG ile çalışıyor bu durumun tasarrufu arttıracağını düşünüyorum.Neyse şimdilik elimdeki bilgiler bu kadar, aracımı kullandıkça tecrubelerimi sizlerle paylaşacağım, herkese sevgiler, saygılar.


Soz konusu arac 11bin km lpg ile devirmistir suan ve subap koruma sivisi doldurtmak disinda servise ugramamis.ortalamsi 8,5lt civari.

Faydali bi paylasim olmasi dileklerimle
 

deniz33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1,4 140 beygir Turbo ya LPG

Çok güzel özetlemiş olayı. Bu kişiyi tanıyormusunuz. Şu an aracı kaç km'de
 

gkhn6

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
93
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1,4 140 beygir Turbo ya LPG

Konuya bir miktar farklı bi noktadan bakmak istiyorum, piyasada satılan hic bir arac yada modeli yanlış eksik yada hatalı araçlar değiller sadece bu yorumları yapmamızın  neden yanlış tercihler lafı şuraya getiriyorum eğer ekonomik tüketim degerleri bir kullanıcının ilk tercihi ise dizel alabilir yada lpgli bir arac kullanmak tercihi ise fabrika çıkışı lpgli bir model tercih edilebilir bir diğer ihtimal ise fabrika çıkışı lpgli satılan araçları begenmemek o durumda ise LPG uyumu tartışılmayan modelleri secmek ornegin 1.6 8subap vw motoru olan bir model. Yani uzatmadan konuyu birşeyleri zorlamamakda fayda var diye düşünüyorum. Tabiki bunlar benim fikirlerim  thnxx
 

lt818

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Tem 2011
Mesajlar
285
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1,4 140 beygir Turbo ya LPG

deniz33 link' Alıntı:
Çok güzel özetlemiş olayı. Bu kişiyi tanıyormusunuz. Şu an aracı kaç km'de

Msji yazan kisiyi tanimiyorum,sadece forum uzerinden takip edebiliyorum.aracinin suan 28bin km de oldugunu ve 30bin bakimina yakin bi zamanda gidecegini,bakim sirasinda aracinin motorunun detayli bi sekilde inceletecegini belirtmisti son msjinda
 
Üst