birincisi aracı boşa almak büyük yanlıştır. araç stop ettği zaman fren pedalı şişer ve fren kabiliyeti azalır ayrıca direksiyon sertleşir ve araca yön vermesi çok zor hatta imkansız hala gelir.
şanzıman ve diferansiyel yağlanması azalır.
diyelim ki gaza basıp sıyrılmak gereken bir durum hasıl oldu; araç viteste olsa bu rahatlıkla mümkündür.
rampa aşağı inen bir araç kaçıncı viteste olursa olsun gaza bastığınızda çok kolay ivmelenir. ama araç boşta ise ve vitese takıp gazlamak tehlikeli bir durumda ciddi zaman kaybıdır.
yakıt açısından tasarruf olarak bunu yapıyorsanız ecu ile kontrol edilen yani beyin ile kontrol edilen araçlarda chut of diye bir sistem vardır ve motor kompresyona bindiği zaman yani qazdan ayağınızı çekip araç kendi kendine gidiyorsa yakıt boştakinden daha düşük olur.
yol bilgisayarı olan araçlarda tüketimin sıfıra yakın olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz.
karbüratörlü araçlarda da durum buna yakındır.
gelelim aracın stop etmesine; bunun ateşleme sitemi ile, yakıt ile, depodaki yakıt miktarı ve yakıtın durumu ile alakası olabilir.
aynı durum tekrarlarsa arızayı tespit etmek için aracı tech2 cihazı ile kontrol etmek gerekebilir.