1.3 cdti kaldırırken zor kalkıyor sizce

ozgurkale

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
140
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
arkdaşlar ben çok araç değiştirdim ama bu araç motordanmı yoksa baskı balatadanmı araç biraz dik yokuşlarda 0 dan kalkışlarda zorlanıyo sanki bir horultu geliyo geri kalkarkende öyle fazla zorlamaya gelmiyo yani araç kasa ağır sanıırm ondan yapıyo birde motor ufak kalıyo kalkışlarda yeni kasa astralardadamı aynısı var buna bir çözüm getirmişlermi yeni kasalarda aynı motor onlarda merak ettim yeni kasa dizel kullanan arkdaşlar varsa bu merakımı giderirlerse sevinirim :) ama sonuçta aracımdan memnunum..
 
aracınız kac kmde? kalkana kadarmı sıkıntı yasıyorsunuz,yoksa sureklı olarak mı performans dusuklugu var?
 
1.3 CDTI astra genel problemi. Dik yokuşlarda arabanızda yüklüyse zor kalkıyor. El freni ile kalkmanızı öneririm.
 
hele araçta 3-5 kişi varsa yokuşta kalkmaz desek yeridir ya yarım debriyaj yapacaksın ki balatayı ve volantı zorlar .yada el frenini kullanacaksin başka yolu yok ....
 
aracınız kac kmde? kalkana kadarmı sıkıntı yasıyorsunuz,yoksa sureklı olarak mı performans dusuklugu var?


araba 23 bin km de 100 bin km de de vardı aynı araçtan aynı problem vardı sadece dik yokuşlarda kalkarken sıkıntı var normal düzde sıkıntı yok. bu benim araç için demiyourm bütün 1.3 astra için geçerli üç tane araç değiştirdim hepside aynıydı..
 
1.3 CDTI astra genel problemi. Dik yokuşlarda arabanızda yüklüyse zor kalkıyor. El freni ile kalkmanızı öneririm.

el frenide aynı sonuçta kaldırma kuvveti baskı ve volantla oluyo biraz zayıf kalmış bu araçta kronik bir hata.
 
Bu kronik bir hata değil. Bu aracın motoru bu sizde bunu bilerek alıyorsunuz. Düşük hacimli motorların yokuşlarda uçmasını beklememek lazım.

El freni ile aracı yokuşlarda kaldırmak en doğrusu.

Günümüzde araçlarda yokuş kalkış desteği standart hala gelmekte. Aracınızda bu özellik olsaydı yokuşlarda biraz daha rahat ederdiniz.

Şunu da unutmamak lazım 1.3 motora sahip doblo ve combo gibi araçlarda var ki genelde yapıları gereği yük taşıyorlar.

Yani kısaca alışmak lazım. :)
 
Bu kronik bir hata değil. Bu aracın motoru bu sizde bunu bilerek alıyorsunuz. Düşük hacimli motorların yokuşlarda uçmasını beklememek lazım.

El freni ile aracı yokuşlarda kaldırmak en doğrusu.

Günümüzde araçlarda yokuş kalkış desteği standart hala gelmekte. Aracınızda bu özellik olsaydı yokuşlarda biraz daha rahat ederdiniz.

Şunu da unutmamak lazım 1.3 motora sahip doblo ve combo gibi araçlarda var ki genelde yapıları gereği yük taşıyorlar.

Yani kısaca alışmak lazım. :)

bana göre kronik bir hatadır. el freni diyosunuz ama el freni sadece aracı geriye kaçırmamak içindir geriye kaçırmıyosan ne farkeder ha el frenli ha el frensiz değilmi:bir:
 
aracı chipletirsen alt devirler toparlar
 
bana göre kronik bir hatadır. el freni diyosunuz ama el freni sadece aracı geriye kaçırmamak içindir geriye kaçırmıyosan ne farkeder ha el frenli ha el frensiz değilmi:bir:


Amacımız sizin yokuşlarda daha etkin bir kalkış yapmanız. Fakat siz yokuşlarda istiyorsanız ki araç zorlamadan kalksın.

Bizde bunun olmayacağını söylemeye çalışıyoruz. Nedeni belli 1.3lük düşük hacim.

Eğer aracınız 1.5-1.6 gibi motora sahip olsaydı yada 1.7 çok daha yokuşlarda çok daha rahat kalkış yapabilirsiniz.

Fakat 1.3cdti veya multijet aracın karakteristik yapısı budur.

Sizin dediğiniz gibi kronik sorun olarak düşünürsek multijet motorun üretildiği günden beri kronik sorun devam ediyor. Ve bitecek gibi durmuyor.


Kullandığım araç yokuşlarda daha rahat kalkması için esp sistemini yaptım. Fakat bende isterdim ki aracım 1.9Cdti olsun.:sulanma:
 
Geri
Üst