"termostatın ne için takıldığını söyliyim
araçlarda en verimli çalısma sıcaklığı yaklasık olarak 85-95 dereceleri arasıdır zaten termostatlarda her araca uygun sıcaklıkta çalısacağı sıcaklık değerlerine göre yapılır , radyatorde bulunan soğutulmus sıvı devamlı motor içinde dolasıp sıcaklığı düsürmemesi için termostat kullanılır , termostat mesela çalısma sıcaklık aralığı 85-95 derece olsun , motor sıcaklığı 95 dereceye geldiğinde termostat genlesir ve açılarak soğuk suyun motora verilmesini ve bu sıcaklığı geçmemesini sağlar , aynı sekilde motor sıcaklığı 85 dereceye gelene kadar kapalı kalır radyatorde bulunan soğutulmus sıvıyı motora gelmesini onler ki motorun en stabil çalısma sıcaklığına erismesini ve bu sıcaklıkta sabit kalmasını sağlar.
yapısı itibariyle çok basit bir parçadır
sizin araçta anlattığınıza göre termostat açık kalmıs ve devamlı motor , radyatorden gelen soğutulmus sıvı (antifiriz veya su ) ile devir daim halinde , bu yüzden sıcaklık hızlandığınızda veya soğuk havalarda radyatordeki su daha fazla soğuduğu için hararet düsüyor .
termostatı değistirmeniz gerekiyor , eski termostatı gördüğünüzde anlarsınız açık kaldığını . termostatın açık kalması yakıtı artırır , nedeni ise soğuk havalarda motorlar zengin karısımla çalısır.
enjeksiyonlu motorlarda daha onemlidir çünkü motor soğutma suyununun sıcaklığını ölçen ısı sensorü vardır sıcaklığa göre ecu ye veri gönderir soğuk bilgisi gittiğinde daha fazla benzin püskürtülür. "
Forumlardan birinde böyle bir yazı buldum, gayet net anlatmış. Yaşadığınız sıkıntının aynısını ben yaşadım ve termostat değiştirdim problem kalmadı ve eski termostatın açık kaldığını gördüm.yolda seyir halinde iken aracınızın hararer göstergesi 90 nın altında kalırsa bilinki sorun devam ediyor.