Otomatik Vites Yumuşaklığında Manuel Vites Değiştirmek

geçen süre içinde deneyimi olan faydasını veya zararını farkeden varmı?
Ben hep boyle kullaniyorum hic sarsinti olmuyor. 1. Viteste 2300 devir civari gazdan cekip debriyaja hemen basinca arac one dogru gitme egilimde oluyor ama gazdan tam cekmeden basinca bunu yapmadigini ben de kesfettim ve gayet sarsintisiz gecisler yapiyorum zaten bu one gitme egilimini genelde 1 ve 2 de yapiyor

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
bende bu şekilde değiştiriyorum ayağımı gazdan çeksem bile tam devir düşmeden vites değiştirip debryajdan cekiyorum ve en ufak sarsıntı olmuyor geçişler çok daha iyi ve sarsıntısız yandaki yolcular bile anlamıyor vites değiştini.( vitese bakmazlarsa tabi)
 
Bir paylaşımda benden olsun araç vites devirlerini yakaladığında örnek 3 vites de ama araç 4 vites devrine geldiğinde debraja basmadan vites atar. Ama burada devir çok önemli.


Aynen bende denedim 3000 devir olunca bir üst vitese debriyaj olmadan geçiyor.
 
o zaman söyle diyebiliriz araç vites geçişlerini

dizel araçlarda 2500-3000 arasında yapmak servis yetkilisininde dediği gibi mantıklı gibi geliyor.:bir:
 
Sistemin mantığı belli sadece ilk hareket ve vites düşüşleri. Şimdi yarı otomatik sistemlerde her vites atışında sistemin debiraj yaptığını sanmayın araç sadece birinci vites konumunda bu işi yapıyor sonra benim dediğim gibi devir aldıkça vitese geçiş işlemini tamamlıyor. İşte o yüzden çift kavramalı sistemler de güç düşmeden yola devam ediyor ;)
 
fazladan konu açmak istemiyorum oyuzden bir sorum var şehiriçi gezerken yön değiştirmem gerektiği zaman haliyle vites düşürmek gerekiyor 2. vitesten 1. vitese gecerken neden vites zor değişiyor bunu bir yöntemle haledermiyim


Oğuzhan T.
 
fazladan konu açmak istemiyorum oyuzden bir sorum var şehiriçi gezerken yön değiştirmem gerektiği zaman haliyle vites düşürmek gerekiyor 2. vitesten 1. vitese gecerken neden vites zor değişiyor bunu bir yöntemle haledermiyim


Oğuzhan T.

Bu uygulama uymaz. Vites 2 den bire düşmesi sıkıntılı olur. Neticede 1. vites daha az devir demek bu yüzden en mantıklı yöntem debraj ;)
 
Teşekkür ederim benim araçta 1 ve 2 viteste kendini öne atıyor deniyeceğim

arabanın devri 1000 in altına düşmeden 2 den 1 atarsan araba öne doğru sarsar
her zaman 2 den birine atacaksan arabayı ciddi manada araba durma aşamasına yaklaşmalı hissetmelisin onu tekerler son raddinde zorla hareket eder seviyeye inmeli o zaman attığında sıkıntı olmaz
ayrıca bu konuyu açan arkadaşın belirttiği vites atma taktiği dediği ayığı gazdan çekmeden olan ; hızlı sürüş için çok iyi bir yöntem olup ekonomik sürüş için zarardır çünkü gazdan ayağı çekmeden vites atarken dışarı fazladan yakıt atar araba çiğ benzin atar dediğimiz ama dediğim gibi süratli sürüş için falan idealdir hızınız kaçmadan şak diye vites büyütüp dahada hızlanırsınız
ama benim tavsiyem ve yaptığım 1.vites ten 2 ye falan geçerken arabayı sarsmamak için muhakkak depriyajı yarım çeker çekmez parmak ucuyla gazı verip usulca çekiceksin ayağını debriyajdan şak diye çekilmez ayak yani
 
Easytronic için tam tersi bir başlık açmam lazım :)
Manuel vites yumuşaklığında otomatik vites kullanmak :))
 
Geri
Üst Alt