Opelim.Net Bilgi Bankası

astra yolunuzu aydınlatsın

Gece arabayı parkettınız kapıyı acıp sellektör yapın yolunuz 30 sn aydınlansın.30sn sonra kendı sonücektir
 
Astranın kullanma klavuzundan alınmıştır...
silecek koluna motoru kapattıktan sonra 4sn kadar asagıya dogru basılı tutunca silecekler yukarı kalkıyor .(astra njoyda denedım olmadı belki üst modelde mevcuttur) kışın karda da çok kullanışlı bir özellik silecekler donmaz.
 
AMORTİSÖR KULE GERGİLERİ

Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.


AMORTİSÖR KULE GERGİLERİ NE ZAMAN MONTE EDİLMELİDİR ?

Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.

Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.


VİRAJ ÇUBUKLARI NE İŞE YARAR ?

Viraj sırasında fizik kuralları gereği otomobiler sadece tek bir tarafa (virajın dış tarafına doğru) yatarlar. Viraj çubukları virajın iç tarafında kalan (aynı aks üzerindeki karşı taraftaki) tekerleği de yere bastırmak sureti ile tüm otomobilin yol tutuşunu iyileştirmeye yardımcı olurlar. Böylelikle önden ve arkadan kaymalar daha az yaşanır.

Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda amortisör kule gergileri ile tam uyum içerisinde çalışırlar. Ancak, arazi kullanımında tek bir lastiğin havada kalması şeklinde dezavantajları vardır.

ALINTIDIR

Teşekkürler KaptaN55
 
OPEL / VAUXHALL RENK KODLARI


Admiralblau L268 PM38B
Amarena 73L/571 7VB1B
Ananasgelb 57L/485 6TL1
Apache 61L/484 7AL9B
Aqua Marina 30L/275 2CP6
Atlantis Blue 28L 6TK9/7DC4B
Bermuda Green 43L/366 7CK8B
Blau 258 7FV5B
Braun NE46
Breeze Blue 15L/264 XP81
Bronze Blue 760 PK57B
Burgundy Red/Foxanarot 78L/567 YX69
Cadmiumgelb 614 2MM6
Caribic Blue 33L/277 2CR2B
Carmine Red/Karminrot 76L/535 TE71B
Chesnut Brown 60L/480 PM69B
Cosmos Blue/Cosmosblau 27L/273 YX67
Cranberry 758 PK56B
Cream White 752 YP41/TG62B
Danish Postgelb 659 2EG4
Desert Shadow 56L/141 2CR4B
Diamond Black 81L/266 2707B
Dunkelgrau Matt NE44
Flame Red/Magmarot 79L/547 XD36
Florentine Red KY/569 5XY5B
Florida Green/Floridagruen 43L/353 2574B
Frost Blue 32L/274 2CS2B
Gold Green 757 PK55B
Graphit Mica 95L/363 6TL2B
Gruen 812 2831B
Hellgrau/Light Grey NE43
High Voltage/Aurora 2OL/279 2CP8B
Imperial Green/Empire 355/36L PG77B
Irischgruen 356 2LM7B
Iron Gray 849 C501B
Iron Grey 849 C501B
Jungle Green/Dschungelgruer 46L/359 5HT5B
Keramikblau 29L/286 6TP4B
Kings Blue/Königsblau 22L/269 YX68
Lagoon Blue/Lagunenblau 26L/271 PK26B
Lemon Yellow 49L/481 7AL8
Lifestyle Blue 31L/276 2CP5
Light Silver 753 2864B
Lobsterrot LLL/548
Magic Grey/Magicgrau 144 5WD2B
Magnetic Blue 64L/288 7MW9B
Marble Beige/Marmorbeige 57L/477 XD35
Miami Blue 17L/272 YA82
Mint Green 47L/361 7AL7/7DC2B
Mistral Grey/Mistralgrau 83L/119 2549B
Nautilus 14L/283 5HT4B
Neptune Turquoise 37L/357
Olivgruen 139 RC96
Pacific Blue PJL/278 4PL1B
Polarsea Blue/Polameerblau 13L/282 5WB9B
Postgelb 806 5YN4
Purple Rain 39L/362 7CK7B
Radiant Red 756 TG63B/YP42
Reinweiss 649 HY41
Rembrandt Silver/Rembrandsilber 87L/137 2550B
Rioja 69L/568 2CR1B
Rumbelows Moonstone 9UP C968B
Satin Red/Marseillerot 72L/549 PK25B
Saturn E267 2713B
Saturn Grey UX/143 2RN5B
Schwarz/Black NE45
Silk Violet 19L/265 2706B
Smoke Grey 96L/140 2CR3B
Solar Yellow/Solargelb 51L/483 5ML8/XY1B
Solargelb 58L/631 6JN4
Spectral Blue/Spectralblau 24L/270 PM70B
Star Silver 88L/138
Stone Grey/Steingrau 85L/145 5HT3
Tannengruen 605 7DH4
Telecom Weiß 648 7DT8
Tunisgelb L478 YF58
Westminster Blue/Baikal 23L/262 2548B
Zinkgelb 648 7DT8

Arkadaşlar 85L gibi sonunda L olanlar Vauxhall kodları..Umarım faydalı olur...
 
VECTRA A için :

otomatik şanzuman---------- Dexron II türü ATF
Manual şanzuman----------- Vizikosite SAE 80 EP şanzuman yağı
Motor---------------------- Multigrade Vizikosite SAE 10W/40 , 20W50
Fren Sistemi---------------- SAE J1703CF hidrolik sıvısı yada DOT 4 Hid.S
Soğutma Sistemi------------ Etilen Glikol bazlı Antifriz
Direksiyon S.---------------- Dexron II türü ATF
Uzun Ömürlü Gres------------Molibdenum Disülfid gres (MOS2)

Kaynak :

OPEL VECTRA SERVICE AND REPAIR MANUAL
 
tek taraflı park lambası açma

vectra A kasalarda aracınız park halinde iken sinyal kolunu ne tarafta bırakırsanız o tarafın park lambası yanar.
 
Evet arkadaşlar arabam şuanda serviste ve pazartesi akşamı alabilecekmişim. Sebebi ise Benden önceki sahibinin Fren Hidroliği yerine Direksiyon hidroliği koymasıymış. 60 km. hızla giderken frenler kendiliğinden kilitlendi. Yolun ortasında öylece kala kaldım. Servis çağırdım ve aracı çektirdim. Sizlere bir tavsiye hidrolik bölümünü bir kontrol edin. Bakın başka bir karışım varmı diye. Allah korusun otoyolda olsa aynı arıza araç kesin takla atardı.. Hemde ön sağ fren kilitlendi. Lütfen ihmal etmeyin.
 
Jant hakkında kesin bilmeniz gerekenler

jant ile ilgili bilmeniz gereken en önemli ölçüler ve tanımları aşağıdaki bağlantılarda... bunları okumadan jant almaya kalkmayın özellikle en çok karıştırılan offset(ET) ölçüsüne dikkat. ET değeri azaldıkça çıkıklık ARTAR. örneğin 49 ET ölçüsündeki bir jant yerine 35 ET takarsanız jantınız çamurluktan dışarı doğru 1,4 cm. çıkacaktır.

http://www.pozitifpc.com/editorblog/otomobil/offset-degeri-ve-jant-secimi
http://www.kormetal.com/dizayn/yardim.asp
 
Son düzenleme:
Astranın kullanma klavuzundan alınmıştır...
silecek koluna motoru kapattıktan sonra 4sn kadar asagıya dogru basılı tutunca silecekler yukarı kalkıyor .(astra njoyda denedım olmadı belki üst modelde mevcuttur) kışın karda da çok kullanışlı bir özellik silecekler donmaz.

silecek yukarı kalkıyor kastı astra ve vectralarda hava geçişinin daha rahat olması için önde küçük bir parça var silecek üstünde ve bu parça yüzünden silecekleri tam olarak kadıramıyoruz yani zor oluyor o kola basınca silecek normal çalışıor gibi gene cam yüzeynde kalarak yukarı doğru yani aracın tavanına doğru kalkıor sizde silecekleri açabiliorsunuz yani silecekler kendi kendine açılmıor deneyipde olmuyor kalkmıor demeyin :)
 
Geri
Üst