Opel Astra K 1.6 CDTI Otomatik Vites Araç Vitese Geçmiyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MustafaB
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MustafaB

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Opel Astra K 1.6 CDTI 136hp Otomatik Vites 2016 model (55.000 km) aracımla bugün bir ziyarete gittim giderken 30 dk boyunca sıkıntısız şekilde aracı kullandım 2 saat sonra ziyaretimi bitirip aracı çalıştırdığımda frene basıp aracı geri vitese aldım gaza basmama rağmen araba hareket etmedi.
Daha sonra ileri vitese alıp ilerlemeye çalıştığımda arabaya arkadan vurmuşlar gibi ileri atıldı ve durdu. Daha sonra defalarca arabayı kapatıp tekrar çalıştırdım fakat sorun çözülmedi. Şanzıman kırıldı heralde diye düşündüm ama araç çalıştığında mekanik olarak hiç bir ses duymadım. Araç P konumda çalışır vaziyetteyken sanki vitese geçiyormuş gibi anlık sarsılıyor ve tekrar rölantide çalışıyor. Gösterge ekranında arabanın hangi viteste olduğunu gösteren kısım siyah ekran olarak kalıyor göstermiyor ve sadece motor arıza ışığı yanıyor.
Gaza bastığımda devir saati artıyor km saati sabit. Ekranda araç bilgisinden baktığımda akü 12.4V gösteriyor akü sağlam .OBD cihazı takarak hata kodunu kontrol ettiğimde U0101 - TCM ILE BAĞLANTI KESILDI, ILETIŞIM KURULAMIYOR hatası gözüküyor araba vitesi p konumuna aldığımı görmediği için kontak tamamen kapanmıyor çekici çağırıp yetkili servise götürdüm fakat bugün pazar olduğu için aküsüde bitecek. Servis yarın haber vericek ona göre yol izleyeceğim sizlerinde fikirlerini bekliyorum.
 
Akuden olabilir skintiniz start stop varmi
 
Problem akuden degil ise otomati msanzuman beyninden olabilir. Bi uyemizde j kasa 1.6 cdti vardi. benzer problemi yasamisti. Akuden olabilir dedik aku degismesine ragmen duzelmemisti. Arac garanti kapsaminda sanzuman beyni problemi ile beyin degistirilerek duzelmisti
 
Problem akuden degil ise otomati msanzuman beyninden olabilir. Bi uyemizde j kasa 1.6 cdti vardi. benzer problemi yasamisti. Akuden olabilir dedik aku degismesine ragmen duzelmemisti. Arac garanti kapsaminda sanzuman beyni problemi ile beyin degistirilerek duzelmisti
Araçta start stop yok.
Dün servisten aradılar araç kontağı kapatmadığı için akşamdan sabaha akü boşalmış takviye yapıp çalıştırmışlar. Herhangi bir sorun yok dediler aracı teslim almaya gittiğimde servis danışmanı da akü voltajı düşmüş olabilir dedi.
Araç şu an sorunsuz çalışıyor sorunun sebebi akü mü değil mi tam emin olamadık.
Akü zayıfladığında arabanın hiç çalışmaması gerekmez mi ya da araba çalıştı 30 dk kullandım bu sürede akünün sarj olması gerekmez mi ?
 
Otomatik sanzumanli araclar aku zayifladigi zaman sanzuman unitesiyle motor baglantisi kopuyor. Bunu daha once dedigim uyemize soylemistim. Yeni uretim araclarda araci kapatsaniz dahi arac uyku modunda calismaya devam ediyor gibi dusunun. Mesela bogaz kelebegi belirli konumda duruyor, Sanzuman unitesi sizin arac surmenizi ogreniyor hafizasinda tutuyor, mesela el freni otomatikse havanin sogumasindan oturu donmamasi icin kendi otomatik indiriyor. Vs vs. bu sebeple aku zayifladigi zaman kontagi cevirdiginiz anda yapilan test basarisiz oldugu zaman arac dim modu yani aracta ariza oldugunu dusunerek aracin bi cok ozelligini kisiyor ve kapatiyor aracin zarar gormesini engellemek icin.
 
Kontagi cevirdiginiz anda arka arkaya gelen servo direksiyon, esp, alf far hatasi gibi 5 6 tane birden hatayla karsilasiyorsaniz akunuzu degistirmek zorundasiniz. Suan karsilasmasaniz bile akunuz 12.4 olan yuzde 75 durumda 12.3 dedigi anda hatalari almaya baslarsiniz. Dolu aku 12.6 voltaj gosterir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MustafaB ve omeroz
Aracınızın garantisi devam ediyor mu?
 
Otomatik sanzumanli araclar aku zayifladigi zaman sanzuman unitesiyle motor baglantisi kopuyor. Bunu daha once dedigim uyemize soylemistim. Yeni uretim araclarda araci kapatsaniz dahi arac uyku modunda calismaya devam ediyor gibi dusunun. Mesela bogaz kelebegi belirli konumda duruyor, Sanzuman unitesi sizin arac surmenizi ogreniyor hafizasinda tutuyor, mesela el freni otomatikse havanin sogumasindan oturu donmamasi icin kendi otomatik indiriyor. Vs vs. bu sebeple aku zayifladigi zaman kontagi cevirdiginiz anda yapilan test basarisiz oldugu zaman arac dim modu yani aracta ariza oldugunu dusunerek aracin bi cok ozelligini kisiyor ve kapatiyor aracin zarar gormesini engellemek icin.

Kontagi cevirdiginiz anda arka arkaya gelen servo direksiyon, esp, alf far hatasi gibi 5 6 tane birden hatayla karsilasiyorsaniz akunuzu degistirmek zorundasiniz. Suan karsilasmasaniz bile akunuz 12.4 olan yuzde 75 durumda 12.3 dedigi anda hatalari almaya baslarsiniz. Dolu aku 12.6 voltaj gosterir.

Bilgiler için teşekkürler şu an aküyü değiştirmeli miyim sizce ?
Bugün sabah aracı çalıştırdığımda aküyü tekrar kontrol ettim 13,5 V civarı değerler gösteriyor.
Arabamda yol kayıt kamerası vardı bunu multimedya cihazının arkasındaki ekstra usb çıkışına bağlamıştım kamera kontak kapandıktan 20 sn sonra kapanıyor. Kamera takılı şekilde 1 seneden fazla kullandım kamera kendiliğinden açılıp aküden akım çekmiş olabilir mi diye düşündüm ve bugün kamerayı söktüm, Bir süre aküyü kontrol edip ona göre bir yol izlemeyi düşünüyorum.
 
Yetkili servisler malum garanti dahilinde işlem yapmaya pek yanaşmıyorlar. Aracınız garantili ise yetkili servis dışında bir yerede de akünüzü ölçtürün diycektim. Çok geçmiş olsun. İnşallah anlık bir problemdir ve ortadan kalkmıştır....
 
Geri
Üst