Dijital gösterge mi, ibreli gösterge mi doğru?

orjinal ebat lastik ve jantla ölçülen değerler doğru çıkacaktır. eğer jant ve lastik doğru ölçüde değilse ve şanzımandaki km okuma dişlisi jant ve lastiğe göre değiştirilmediği sürece yanlış çıkacaktır. gps le yapılan ölçümlerde sağlıklı değil sapmalar olabiliyor..
 
orjinal ebat lastik ve jantla ölçülen değerler doğru çıkacaktır. eğer jant ve lastik doğru ölçüde değilse ve şanzımandaki km okuma dişlisi jant ve lastiğe göre değiştirilmediği sürece yanlış çıkacaktır. gps le yapılan ölçümlerde sağlıklı değil sapmalar olabiliyor..

Biz biraz teknolojik oluyoruz. 4 tekerdeki sensörlerden veri okunuyor, Abs/Esp beynine gidiyor, oradaki veri ile çalışıyor kadranda. Tech2 ile bağlayıp lastik ebadı seçiyoruz vs. vs. Eski araçlar için dediğiniz gibi.
 
Km saatleri her zaman % 5-10 arasında fazla gösterir, bunun nedeni sürücülerin daha yavaş gitmesini sağlamakmış. Bu tez doğru olmalı ki kullandığımız araçlar daima fabrika verilerinin üzerindeki hızlara çıkıyor diye övünür dururuz. Veya 120 km hız ile radara gireriz ama polis bize 110-115 ile radara yakalandınız der. Aracında yol bilgisayarı olanlar uzun yola çıkmadan evvel bütün verileri sıfırlasınlar, gittikleri yerde verileri kontrol ettiklerinde yol bilgisayarındaki menzil bilgisinin analog km saatindeki menzil bilgisinden daha düşük olduğunu fark edeceklerdir.
 
Geri
Üst Alt