2015 benzin hb 1.4t yorumlarınız

Ben 1.6cdti'den 1.4t'te geçmeyi düşünüyordum, 2 opel, 1 de vw ustasının fikirlerini aldım üçü de 1.6cdti en sorunsuzu 1.6cdti'den şaşma dediler, bana garip geldi ama önerilerini dinledim. 7 yıldır yaşadığım tek sorun yağ pompası içindeki turbo vakumunun bozulması oldu. O da bana denk geldi. Belki 100 araçta bir gerçekleşebilen nadir bir arıza.

1.4'ler için yağ ve su kaçağı ile çok karşılaşıyorlarmış ustalar. Antifriz yerine su mu konuyor acaba, tamirhanelerde denk geldiğim çoğu araçta soğutma kabında su görüyorum çünkü, artık ustalar mı kullanıcılar mı koyuyor bu suyu bilmiyorum.

1.4t'lerin de çok sorunlu olduklarını düşünmüyorum ama genelde lpg ile kullanılıyorlar ve lpg'yi neye taksanız ömrünü hızlıca bitiriyor.
Sorunlar aslında ustalardan kaynaklanıyor aracı sıfır alıp bakımları kendiniz yapsanız birde aracın spor bir araç olmadığını bilerek kullansanız sorun çıkmaz ama önceki sahibi motorun ekmeğiini yediyse ustalarda üzerine tüy diktiyse işte orda sorun başlıyor.

Birde lpg problemi var tabi.

Tüm bunları düşününce 1.3 cdti yada 1.6 cdti daha sorunsuz dizel olduğundan daha töleranslı

Aslında şu eski opellerde parça problemi olmasa watts bağlantılı bir astra j alınabilir. Büyük şehirlerde kaza sorunu yüzünden orjinal kaporta parçaları gelmesi çok uzun sürüyor. Bu yüzden yerliye geçmeyi bile düşünüyorum artık
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve turbo_j
Sorunlar aslında ustalardan kaynaklanıyor aracı sıfır alıp bakımları kendiniz yapsanız birde aracın spor bir araç olmadığını bilerek kullansanız sorun çıkmaz ama önceki sahibi motorun ekmeğiini yediyse ustalarda üzerine tüy diktiyse işte orda sorun başlıyor.

Birde lpg problemi var tabi.

Tüm bunları düşününce 1.3 cdti yada 1.6 cdti daha sorunsuz dizel olduğundan daha töleranslı

Aslında şu eski opellerde parça problemi olmasa watts bağlantılı bir astra j alınabilir. Büyük şehirlerde kaza sorunu yüzünden orjinal kaporta parçaları gelmesi çok uzun sürüyor. Bu yüzden yerliye geçmeyi bile düşünüyorum artık
1.3 dizel gerçekten dayanıklı ve sorunsuz makina. 1.6 cdti zincir sorunu hariç iyi sayılır. Egr iptal edilip yazılımla kullanıldığında 1.3 daha da güzel olur.

2021 sonrası Euro 6 adblue olan 1.3 Egea hibrid gibi yakar. Ortalama uzun yol 3 litre 3,5 litre arası tırıs kullanımda 2,7 litreye kadar iner. 120-130 basarsan 4,5 litre civarında mükemmel yakıtları var.

Performans yazılımı ve Astra H uzun oranlı 6. İleri 1.3 şanzımanı ile Egea'nın yakıtı efsane olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Hocam rölanti değerleriniz nedir? Benim araç 0,7-0,8 litre göstermekte. 2016 Astra B14NET 0,5 litre göstermekte. 2012 Insignia A14NET yine 0,5 litre civarında. Sizin nas
Klima açıkken: 0,8 litre, klima kapalı iken: 0,5-0,6 litre arasında.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Klima açıkken: 0,8 litre, klima kapalı iken: 0,5-0,6 litre arasında.
Bizim ABJN ECU kodlu 2015 öncesi Astra modellerinde bir karışıklık var sanırım. Yazılım aracın çok yakması üzerine programlanmış. Klima kapalı bakımları yeni araç rölantide 0,7-0,8 litre göstermekte. Bakım öncesi 0,9 litre altına inmiyordu.

Aynı motora sahip sizdeki ACHL ECU kodlu Astra'larda 0,5 litre göstermekte. Teyit etmiş olduk.
 
20240506_161644.jpg

Klima kapalı iken
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
20240506_161629.jpg
Klima açıkken
 
90'ı geçince devreye giriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
90'ı geçince devreye giriyor.
Fanı çok erken açıyormuş. Bende Pecochip hararet yazılımı ve Umt 95 C termostat olmasına rağmen uzun yolda 85c-92c şehir içinde 99 C kadar çıkmakta. Fanı 99 C derecede açmakta.
 
Fanı çok erken açıyormuş. Bende Pecochip hararet yazılımı ve Umt 95 C termostat olmasına rağmen uzun yolda 85c-92c şehir içinde 99 C kadar çıkmakta. Fanı 99 C derecede açmakta.
90 da açmıyor, ibre 90'ı biraz geçince açıyor, tahminen 92-95 aralığında açıyordur. Fan açılmadığı sürece ve uzun yolda 90 da sabit duruyor
 
  • Beğen
Tepkiler: brkyy ve turbo_j
Geri
Üst Alt