yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketim değerleri

beydilli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2015
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar merhaba. 2011 1.6 astra h essentia aracımı 2 ay önce 63000 km de aldım. araca 57000 km de atiker sıralı sistem lpg takılmış. bnde aracı aldığımdan beri lpg de kullandım 2000 km uzun yol 500 km şehir içi kullandım. yol bilgisayarı değerlerine baktığımda uzun yolda ortalama 100 km ortalama hızla sakin bir kullanımla anlık tüketim değerleri 6-14 lt/100 km iken 400 kmlik yolun sonunda ortalama tüketim 8 lt/100 km değer çıktı. bu değerler normal mi. ayrıca şehir içi anlık tüketim değerleri çok ufak gaza vermemde tavan yapıyo 6-39.8 lt/100 km arası bir grafik çıkıyo bi anormallik var mı. cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Aracim 1.4 corsa 2011 benzinli 100 hp şehir dışı 6.2 şehir içi 7.6 7.8 arası. Kışın şehir içi 8.5 soğuk havalarda her araç fazla yakar bunlar ortalama yakıt degeri
Oturduğum yer yokuştur yokuş boyunca anlık 18 lt gosterio istersem 22 bile yaparım gaza yüklendikten sonra anlık bağlayıcı değildir ortalamayı esas alin :) sizin değerler ortalama ise gayet normal
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar ortada bir gerçek var ki yol bilgisayarı denen o güzelim alet olmasa bizler halen bir çok şeyi boşu boşuna iddia ediyor olacaktık. Yıllarca bir araç ilk kalkıştan sonra 4 km içinde maksimum oranda yakıt tüketir, yakıt tüketimi ilk 4 km den sonra düşmeye başlar, o nedenle kısa mesafelerde araç kullanmak zengin işidir dendi kimse dikkate almadı, dur kalklar tüketimi körükler dendi gene es geçildi. Yol bilgisayarı sayesinde bir çok tabu yıkıldı. Orta halli bir aracın en ekonomik kalkışta bile minimum 25 litre, normal kalkışta 30 litre, sıkı bir kalkışta 40 litre civarında yakıt tükettiğini, performanslı rampa çıkışlarında, sportif kullanımlarda, sık sık gaz / fren yapıldığında, sollamalarda araçların nasıl yakıt tükettiğini bizzat gördük. Bir diğer yanlışımız araçların fabrika verisi yakıt tüketimlerini fazla dikkate almamız ve aynı oranları yakalamaya çalışmamızdır. O tüketim değerleri İstanbul trafiğinde elde edilen değerler değildir, bizlerin o rakamları yakalaması İMKANSIZ.
 

beydilli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2015
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cevaplarınız için teşekkürler. Daha önce lpgli araç kullanmamıştım. Yol bilgisayarı değerleri benzinliye göre fazla olabilir. Benim merak ettiğim bir diğer konu arabanın lpgli olması yol bilgisayarının dengesini bozabilirmi. Ben aracı benzine aldığımda lpg ile aynı veriler çıkıyo karşıma
 
Son düzenleme:

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Yol bilgisayarı fabrika çıkışı benzine programlanmistir.Benzin sıvı. Lpg sıkıştırılmış sıvı gazdir.Arac benzin için ölçüm yapar lpg değerlendirmez.Lpg tank ı fulleyip hesap yaparsınız anca öyle olur
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar ortada bir gerçek var ki yol bilgisayarı denen o güzelim alet olmasa bizler halen bir çok şeyi boşu boşuna iddia ediyor olacaktık. Yıllarca bir araç ilk kalkıştan sonra 4 km içinde maksimum oranda yakıt tüketir, yakıt tüketimi ilk 4 km den sonra düşmeye başlar, o nedenle kısa mesafelerde araç kullanmak zengin işidir dendi kimse dikkate almadı, dur kalklar tüketimi körükler dendi gene es geçildi. Yol bilgisayarı sayesinde bir çok tabu yıkıldı. Orta halli bir aracın en ekonomik kalkışta bile minimum 25 litre, normal kalkışta 30 litre, sıkı bir kalkışta 40 litre civarında yakıt tükettiğini, performanslı rampa çıkışlarında, sportif kullanımlarda, sık sık gaz / fren yapıldığında, sollamalarda araçların nasıl yakıt tükettiğini bizzat gördük. Bir diğer yanlışımız araçların fabrika verisi yakıt tüketimlerini fazla dikkate almamız ve aynı oranları yakalamaya çalışmamızdır. O tüketim değerleri İstanbul trafiğinde elde edilen değerler değildir, bizlerin o rakamları yakalaması İMKANSIZ.

Çok doğru diyorsunuz .Hele ki bazıları lpg de benzinde mucizevi değerleri söylüyorlar. Sanırım arada rüzgar gücü ile ilerliyor olmalılar yelken acip:rolleyes:
Kabaca günümüz teknolojisi gereği 1.2 1.4 arasında dağ kadar fark olmaz hatta 1.2 1.4 motordan çok yakar. Otomatik manuel dn çok yakar.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Ben 1.4İ motorlu Astra F ile 2.0İ motorlu Vectra A var. Uzun yolda biraz gaza fazla basınca Astra Vectra'dan daha fazla benzin yakıyor :(. Ben ilk önceleri küçük hacimli (1100, 1400 cc gibi) motora sahip araçlar kullanıyordum. O zamanlar LPG denen yakıt yoktu, zorunlu olarak yakın mesafede araç kullandığım için benzine verdiğim para çok zoruma giderdi. 1400 cc den sonra 1600 cc ye geçtim, performansım arttı, yakıt giderim neredeyse aynı kaldı, hatta uzun yolda bir miktar da azaldı. Daha sonra 1700 cc ye geçtim. En sonunda yeni nesil 2000 cc lere terfi ettim. Yakın zamana kadar iki tane 2000 cc li aracım vardı, yakıtlarından memnun olduğum için araçlara LPG taktırmadım. Astra yı bu sene başında bağ bahçe işleri için aldım, aldığımda LPG vardı, sistemi bozmadım. LPG ile tüketim değerleri çok güzel ama 110-130 km ile gidince benzinde fena. Bir daha ki uzun yolculuğumda 90-110 km ile deneme yapacağım.
 
Üst