Yazılım ile 122 hp çıkan vectra c 1.9 cdti

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan candc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

candc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2015
Mesajlar
34
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Tekrar merhabalar
Sürekli böyle sorunlarla geliyorum buraya şimdiden kusura bakmayın :)

Benim 2007 model 1.9 cdti araç normalde 150 hp olması gerekiyor alırken dyno da 165 hp çıktı yanlıştır dedim fazla önemsemedim.
Geçenlerde dpf i söküp düz boru çektirdim araca ve yakıtta hemen düşüş oldu
Ancak vites geçişlerinde biraz yığılma yaptığını farkettim.
Araçta suan dpf olmadığı icin sensor takili degil haliyle motor ariza ışığı yanıyor acaba bu yığılmalarla bunun alakası varmı.
Ve asıl önemli konu da araca dün yazılım attirdim 20 30 km civarı dolaştım hiçbir değişiklik hissetmedim . Dyno ya soktum aracı ve 122 hp çıktı. Vites geçişlerinde vuruntu var bu arada bi 6 ay kadardır.
Sorunum yazılım olduğu halde gücün bu kadar düşük olmasi yani.
Sanzimandaki vuruntu ve dpf deki boşta kalan sensör güç düşüşünün nedenleri midir.
Nasıl mudahale edilir. Sanziman revizyonu ortalama ne kadar tutar acaba.
0-100 km ye önceden 9 sn de çıkıyordum şuan aynı yerde deneme yaptım 11 küsür saniyede çıktı .
 
Bir motoru yapmak için yüzlerce mühendis kafa yoruyor. aracın ağırlığını, lastik ebatını, frenlerini, motor parçalarının dayanabileceği yükü, şanzımanını ve daha yüzlerce sabit ve değişken parametreyi hesaba katarak motorun üretmesi gereken optimum tork ve beygir gücüne karar veriyorlar. sormak lazım yazılım yapanlar ne biliyor ve neyi hesaba katıyor?
 
Bir motoru yapmak için yüzlerce mühendis kafa yoruyor. aracın ağırlığını, lastik ebatını, frenlerini, motor parçalarının dayanabileceği yükü, şanzımanını ve daha yüzlerce sabit ve değişken parametreyi hesaba katarak motorun üretmesi gereken optimum tork ve beygir gücüne karar veriyorlar. sormak lazım yazılım yapanlar ne biliyor ve neyi hesaba katıyor?

Yukarıda belirtmiş olduğun konularda haklısın, hatta bende bu konuda sana katılıyorum fakat birde motor tork beygir gücüyle oynama yapan yerlerde var. Bu tarz iş yerleri arabanın orjinal halinden daha iyi olacak demiyor. bazı iyi şeyler yaparken bazı fedakarlıklarda veriyor elbet. 122 hp sahip bir aracı 165 hp çıkarınca bu opel mühendisleri ne kadar aptalmış bunu yapmamış demiyor. Aksine 165 hp olunca başına gelecekleri ya bilmiyor yada belli bir zaman geçtikten sonra arızalar sorunlar çıkınca anlıyor. konuyu açan arkadaşta eski haline dönüş yapmış yakıt düştüğünü gözlemlemiş, Şanzıman sorunlar olduğunu belirtmiş. belki diğer arızalar motor gücü ile olmasa da elbette motor her türlü etkiliyor. Bu olay birazda sigara içmeye benziyor. ilk başlarda içen ile içmeyen arasında fark gözükmeyip sigara sanki sağlığa hiç zarar vermiyormuş gibi içmeye devam edenlerde ilerki zamanlarda belirtileri başlıyor. Sonuç olarak bu da ayrı bi sektör olmuş, yapan yerlerde var yaptırmak isteyen müşterileride var. saygı duymak lazım.
 
Tekrar merhabalar
Sürekli böyle sorunlarla geliyorum buraya şimdiden kusura bakmayın :)

Benim 2007 model 1.9 cdti araç normalde 150 hp olması gerekiyor alırken dyno da 165 hp çıktı yanlıştır dedim fazla önemsemedim.
Geçenlerde dpf i söküp düz boru çektirdim araca ve yakıtta hemen düşüş oldu
Ancak vites geçişlerinde biraz yığılma yaptığını farkettim.
Araçta suan dpf olmadığı icin sensor takili degil haliyle motor ariza ışığı yanıyor acaba bu yığılmalarla bunun alakası varmı.
Ve asıl önemli konu da araca dün yazılım attirdim 20 30 km civarı dolaştım hiçbir değişiklik hissetmedim . Dyno ya soktum aracı ve 122 hp çıktı. Vites geçişlerinde vuruntu var bu arada bi 6 ay kadardır.
Sorunum yazılım olduğu halde gücün bu kadar düşük olmasi yani.
Sanzimandaki vuruntu ve dpf deki boşta kalan sensör güç düşüşünün nedenleri midir.
Nasıl mudahale edilir. Sanziman revizyonu ortalama ne kadar tutar acaba.
0-100 km ye önceden 9 sn de çıkıyordum şuan aynı yerde deneme yaptım 11 küsür saniyede çıktı .

yazılım yapan yapmadan önce dpfnin düz boruyla değiştiğini sensörünün dışarda olduğunu bilmiyormuydu acaba? dpfyide yazılımla iptal edip hatta egr varsa onuda iptal edip güzel çalışır hale getirmesi gerekirdi diye düşünüyorum sonuçta bunun için yazılım yapılıyor.
aracınıza özel değilde direk hazırdaki yazılımlardan attıysa o yüzden olabilir. yazılımı yapana gidin test sürüşüne çıkıp gösterin aracı. dyno sonucu doğru değil desek bile hızlanmanız 11 saniyeye yükselmiş bu bile yapılan işte bir hata olduğunun ispatı
 
Muhendisler motor uretirken yazilim tarafinda her zaman limitlerin %10-15 altinda kalirlar. Bu yapamayacaklarindan degil motorun daha uzun omurlu ve az sorunlu olmasi icin boyle yaparlar. He egerki bu riskleri goz onune alirsaniz istediginiz yukseltmeyi yaptirabilirsiniz. Ama bu yazilimsal yukseltmeleri yapan yer/kisi cok onemli. Sadece motor ayarlarini degil de tum vites gecislerini vs de ona gore yeni bastan programlamali. Her eline bir cihaz alan ne oldu belirsiz hazir programlari yuklerse sonuc da boyle olur.
 
Herkeze teşekkürler
sorun yazilimdaymis tekrar yazilim yüklendi henuz ölçüm yapmadim ama baya fark var hissediliyor
Simdi tek sorun ariza lambasi . Dpf in uzerindeki sensoru söküpde yerine fişlesem ve kaput altinda bir yere sabitlesem sorun çözülürmü acaba yada baska bir önerisi olan varmi
 
ben 1.7 dti ciyim 10 yıldır yazılımlı kullanıyorum.bakımlarını sık yaptırınca bişe olmuyor
 
Geri
Üst