Yatak Sarması !!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan jr.lucas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

jr.lucas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
44
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Merhabalar,

Aracım Astra H 1.7 CDTİ. Aracımla hafta sonu 500-600 km yol yaptım en son gitmek istediğim yere yetiştiğimde arabanın motorunda fazladan bir ses çıktığını farkettim arabayı kapatıp sabah gelip tekrar çalıştırdığımda ses kesilmişti geri dönüş için yola çıktığımda 60 70 km yol gittiğimde tekrardan aynı sesin gelmeye başladığını farkettım ustaya gösterdiğimde yatak sarmış dedi motoru rektefeye gönderelim son duruma ozaman bakalım dedi ve motor gelince bana şu parçaların değişmesi gerektiğini söyledi.
Piston - Sekman -Yatak - Takım conta - Ana yatak - Kol yatak - takim süpap - sipop emziği - 4 tane Biyel kol burcu

Parçalar + işçilik + rektefe ücreti = 2.825 TL fiyat çekti

Ben daha önce hiçbir motor sorunuyla uğraşmadığım için ve sadece yıllık bakımları yaptırarak bindiğim için bu fiyat fazla geldi sizce fiyat nasıldır ? Bunun üzerine usta arabayı böyle satarmısın sorusunu da sorunca acaba şişirme fiyat mı var diye aklıma da gelmedi değil.

Merak ettiğim bu yatak sarması ne yüzünden oluşur ? çünkü genelde arabayı fazla zorlayan birisi değilim kaçak yakıt asla kullanmam Shell dışında da biryere gitmedim

Görüş ve önerileriniz 4 gözle bekliyorum

iyi forumlar.
 
Yatak sarması durumun da benim bildiğim motor kilitlenir. Daha da çalışmaz zaten.
 
Motor yağsız mı kaldı? Yağ durumu nedir, kontrol çubuğundan baktınız mı?
 
Motor yağsız mı kaldı? Yağ durumu nedir, kontrol çubuğundan baktınız mı?

yıllık periyodik bakımını zaten 1 ay önce yaptırmıştım ama yola çıkmadan önce de kontrol ettiğimde yağı tam gösteriyordu herhangi bir eksilme durumu yoktu.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:49 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 16:47 ----------

Yatak sarması durumun da benim bildiğim motor kilitlenir. Daha da çalışmaz zaten.

kilitlenme durumu yoktu çalışır durumdaydı motor sadece fazladan ses geliyordu
 
kitleme durumu olmaz anlattığınız gibi motordan garip sesler gelir,kimisinde marş dinamosu arada boşa basar,kimisinde dinamo boşa sarar vs. Krank kasnağı kezinti yapar,kayışlar oraya bağlı olduğu için kayışların bağlı olduğu parçalardan ses gelebilir vs.
Yağsız fazla kullanmaktan olur.
Piston kitlemesi ayrı bir olay,hiç yağ kalmaması,yağ pompası ağrızası vs olduğunda birden bire olur,araç bidahada çalışmaz

Rektefiye fiyatına gelince 3bin tl bence gayet normal fiyat.
 
Birkaç değişik ustaya hatta özel/yetkili servislere gidip arıza ve fiyat için bilgi almanda fayda var. Bir ustanın dedikleri ile hemen motor yaptırılmaz. Araç yola çıktıktan 60-70 km sonra tekrar ses yapmaya başladığına göre motor gereğinden fazla ısındığında görevini tam olarak yapamayan sorunlu bir parça var demektir. Yağı suyu tamam olan, kullanırken zorlanmayan bir araç öyle kolay kolay durduk yere yatak sarmaz.
 
arabayı görmeden sağa git sola git diyemem ama yatak sesi olsa tarayıp atar hars diye...
hemde dizelde..anöööw
 
Geri
Üst