Vectra b'ye renault termostatı uygulaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ytuncay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ytuncay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
318
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aracıma iki adet termostat değişimi yaptığım halde rampa aşağı giderken hararet 80 dereceye kadar düşüyordu.Bunun sebebide termostatın kaçırmasıydı.İki adet termostat değiştirdiğim halde durum aynıydı ve değişen birşey olmadı.Bende kendi termostatımın içini boşaltarak renault broadway'ın 86 derece hortum içi termostadını taktım ve bugün denemelerimde sonuç iyi idi.Hem bu şekildede yazın aracın hararetinide kesmiş olacaz diye düşünüyorum.Birde 92-97 derece fan muşürü bulursam yazın hararet meseleside kesilmiş olacak ve 100 dereceleri görmeyecem.Yapmak isteyen arkadaşlar olursa resimlerini ekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • Görüntü0516.webp
    Görüntü0516.webp
    38.8 KB · Görüntüleme: 272
  • Görüntü0517.webp
    Görüntü0517.webp
    35.2 KB · Görüntüleme: 222
  • Görüntü0518.webp
    Görüntü0518.webp
    36.3 KB · Görüntüleme: 204
  • Görüntü0519.webp
    Görüntü0519.webp
    40.8 KB · Görüntüleme: 204
  • Görüntü0520.webp
    Görüntü0520.webp
    43.8 KB · Görüntüleme: 212
Dğer resimler
 

Ekli dosyalar

  • Görüntü0521.webp
    Görüntü0521.webp
    46 KB · Görüntüleme: 183
  • Görüntü0522.webp
    Görüntü0522.webp
    43.6 KB · Görüntüleme: 177
  • Görüntü0523.webp
    Görüntü0523.webp
    44.3 KB · Görüntüleme: 157
  • Görüntü0524.webp
    Görüntü0524.webp
    39.9 KB · Görüntüleme: 171
  • Görüntü0525.webp
    Görüntü0525.webp
    41.2 KB · Görüntüleme: 410
Elinize sağlık çok güzel bir çalışma. Yappmışınız güzel olmuş, yapmadan böyle bir şey yapacağım olurmu diye anlatsaydınız, yook olmaz illa orjinalini yenisini taktırman gerek diyenler mutlak çıkacaktır. İnşallah darısı fan müşürüne...
 
Tebrikler emeğinize sağlık
 
ustalar bile olmaz derdi kesin. Adamı zorla usta yapıyorlar. :-)) güle güle kullanının.
 
Valla ben hortumlardan korkuyordum.Biliyorsunuzki araçlarımız yüksek sıcaklıkta çalıştığı için hortumlar taş gibi oluyor.Fakat termostatı taktıktan sonra hortumlardaki basınçta azaldı hararet düştüğü için.Şuan için olmuş gibi gözüküyor.Bakalım sonuç ne olacak 1 hafta felan bineyim belli eder tam anlamıyla.
 
attachment.php


Resimden anladığım kadarıyla termostatın üzerine denk gelen yerden hortuma kelepçe kuymuşsunuz (olası su kaçağını önlemek için herhalde). Hatırladığım kadarıyla Renault termostatlarının çevresi biraz keskindir, bu kelepçe zamanla hortuma zarar vermesin. Sonuç olarak termostat zamanla hortuma zarar vermezse bence çok iyi ve ekonomik bir uygulama olmuş, eline sağlık :alkis:.
 
Son düzenleme:
Evet Savaş Abi sızdırmazlığı sağlamak amaçlı koydum kelepçeyi.Senelerce bindik renaultlara benim başıma o şekilde hortum yırtılması gelmedi termostattan dolayı.Gerçi benden büyük olduğunuz için tecrübe olarak benden tecrübelisinizdir.Tahminim sizde görmemişsinizdir.İnşallah benim başıma gelmez.Termostat 10 lira gerçi benim elimde vardı eski arabalardan kalma.Çalışıp çalışmadığına baktım ve taktım.Maliyet 1 lira kelepçe parası :)
 
Kelepçeyi çok fazla sıkmazsan sanırım sorun olmaz. Malum ısıdan dolayı hortum yumuşayacağı için çok sıkı olan bir kelepçe hortuma zarar verebilir. Araç motorları ısınınca tahmin edemeyeceğimiz kadar fiziksel değişimlere maruz kalıyor. Aslında bu tür pratik çözümlere hepimizin ihtiyacı var. GM canımıza okuyor valla :).
 
Arkadaşlar dediğim gibi 1 hafta oldu işlemi yapalı ve ben şu anda çok emnunum hararet 87 derecenin altına düşmüyor.önceden 80 derecenin altına düşüyordu süratli birşekilde rampa aşşağı indiğim zaman ama şu anda sıkıntı kalmadı.
 
Geri
Üst