Merhabalar,
Opel Vectra B x20xev motor kodlu otomatik şanzıman aracım var. Özellikle son 3-4 aydır yakıt tüketimim %30-50 arası artmış durumda (hem benzin, hem lpg).
Bu arabayı aldığımda arabalarla ilgili hiçbir şey bilmezdim. Vectra sağolsun öğrenmemde çok yardımcı oldu.
OP-COM cihazım var. ECU'ya bağlandığımda O2 integrator değeri sürekli olarak 255'te. Sadece Open loop'a geçtiği zaman (gazı köklediğimde) 128 oluyor.
Ve benzin enjeksiyon süresi de OP-COM'da 5.20 ms düzeyinde. Bu birinci ve en önemli problemim. (Oksijen sensörü 392 seviyelerinde oluyor genelde.)
Bir diğer problemim benzin basınç regülatörünün ucu açıkta.
Motorun üstünde bir boru buldum ama diğer ucu da boştaydı nereye bağlanacağını bilmiyorum.
Birkaç forumda ve youtube videosundan gaz kelebeğinin sol üst tarafına bağlandığını gördüm ama orada da halihazırda başka bir boru bağlıydı. O bağlı olan boruyu çıkardığımda benzin enjeksiyon süresi 4.20 seviyesine düştü geri takınca 5.20 ye geri çıktı. Bu çıkardığım boru hava çekiyor bu arada.
Bu borunun çıktığı yeri tam göremedim. Bu boğaz kelebeğinin sol arkasına bağlanıyordu.
MAF diyenler olacaktır, yeni maf sensörü alıp denedim değişen birşey olmadı. OP-COM'daki MAF verileri değişmedi.
Bir de üstünde Delco remy 199 yazan bir parça var. Google'a yazdığımda "Opel Valve Vacuum" diye çıkıyor. Bunun borularından biri boşta.
Sorularım şunlar:
1) Benzin basınç regülatörü nereye bağlanmalı?
2) Delco remy 199'un bir ucunun boşta olması normal mi?
3) Bu hava çeken çıkardığım boru enjeksiyon süresini arttırıyor gibi normal mi alakasız mı?
4) O2 interatorun 0-255 arası sürekli gezmesi ve 128 civarlarında takılması gerekiyor diye biliyorum sağlıklı bir araçta. Neden sürekli 255'te olabilir?
Benden istediğiniz ekstra bir veri bilgi fotoğraf olursa lütfen yazın. Bu sorularıma ve sorunlarıma bilgisi olan arkadaşlar cevap verebilirse çok sevinirim.
Opel Vectra B x20xev motor kodlu otomatik şanzıman aracım var. Özellikle son 3-4 aydır yakıt tüketimim %30-50 arası artmış durumda (hem benzin, hem lpg).
Bu arabayı aldığımda arabalarla ilgili hiçbir şey bilmezdim. Vectra sağolsun öğrenmemde çok yardımcı oldu.
OP-COM cihazım var. ECU'ya bağlandığımda O2 integrator değeri sürekli olarak 255'te. Sadece Open loop'a geçtiği zaman (gazı köklediğimde) 128 oluyor.
Ve benzin enjeksiyon süresi de OP-COM'da 5.20 ms düzeyinde. Bu birinci ve en önemli problemim. (Oksijen sensörü 392 seviyelerinde oluyor genelde.)
Bir diğer problemim benzin basınç regülatörünün ucu açıkta.
Motorun üstünde bir boru buldum ama diğer ucu da boştaydı nereye bağlanacağını bilmiyorum.
Birkaç forumda ve youtube videosundan gaz kelebeğinin sol üst tarafına bağlandığını gördüm ama orada da halihazırda başka bir boru bağlıydı. O bağlı olan boruyu çıkardığımda benzin enjeksiyon süresi 4.20 seviyesine düştü geri takınca 5.20 ye geri çıktı. Bu çıkardığım boru hava çekiyor bu arada.
Bu borunun çıktığı yeri tam göremedim. Bu boğaz kelebeğinin sol arkasına bağlanıyordu.
MAF diyenler olacaktır, yeni maf sensörü alıp denedim değişen birşey olmadı. OP-COM'daki MAF verileri değişmedi.
Bir de üstünde Delco remy 199 yazan bir parça var. Google'a yazdığımda "Opel Valve Vacuum" diye çıkıyor. Bunun borularından biri boşta.
Sorularım şunlar:
1) Benzin basınç regülatörü nereye bağlanmalı?
2) Delco remy 199'un bir ucunun boşta olması normal mi?
3) Bu hava çeken çıkardığım boru enjeksiyon süresini arttırıyor gibi normal mi alakasız mı?
4) O2 interatorun 0-255 arası sürekli gezmesi ve 128 civarlarında takılması gerekiyor diye biliyorum sağlıklı bir araçta. Neden sürekli 255'te olabilir?
Benden istediğiniz ekstra bir veri bilgi fotoğraf olursa lütfen yazın. Bu sorularıma ve sorunlarıma bilgisi olan arkadaşlar cevap verebilirse çok sevinirim.