Vectra B X20XEV Fotoğraflı Birkaç Soru

bayahmet

Kayıtlı Kullanıcı
01-Adana
Katılım
15 Kas 2023
Mesajlar
5
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

Opel Vectra B x20xev motor kodlu otomatik şanzıman aracım var. Özellikle son 3-4 aydır yakıt tüketimim %30-50 arası artmış durumda (hem benzin, hem lpg).
Bu arabayı aldığımda arabalarla ilgili hiçbir şey bilmezdim. Vectra sağolsun öğrenmemde çok yardımcı oldu.

OP-COM cihazım var. ECU'ya bağlandığımda O2 integrator değeri sürekli olarak 255'te. Sadece Open loop'a geçtiği zaman (gazı köklediğimde) 128 oluyor.
Ve benzin enjeksiyon süresi de OP-COM'da 5.20 ms düzeyinde. Bu birinci ve en önemli problemim. (Oksijen sensörü 392 seviyelerinde oluyor genelde.)

Bir diğer problemim benzin basınç regülatörünün ucu açıkta.
WhatsApp Görsel 2024-09-22 saat 10.01.37_48239831.webp
Motorun üstünde bir boru buldum ama diğer ucu da boştaydı nereye bağlanacağını bilmiyorum.
Birkaç forumda ve youtube videosundan gaz kelebeğinin sol üst tarafına bağlandığını gördüm ama orada da halihazırda başka bir boru bağlıydı. O bağlı olan boruyu çıkardığımda benzin enjeksiyon süresi 4.20 seviyesine düştü geri takınca 5.20 ye geri çıktı. Bu çıkardığım boru hava çekiyor bu arada.
WhatsApp Görsel 2024-09-22 saat 10.01.36_2381b192.webpWhatsApp Görsel 2024-09-22 saat 10.01.36_fb8e072b.webp
Bu borunun çıktığı yeri tam göremedim. Bu boğaz kelebeğinin sol arkasına bağlanıyordu.


MAF diyenler olacaktır, yeni maf sensörü alıp denedim değişen birşey olmadı. OP-COM'daki MAF verileri değişmedi.

Bir de üstünde Delco remy 199 yazan bir parça var. Google'a yazdığımda "Opel Valve Vacuum" diye çıkıyor. Bunun borularından biri boşta.
WhatsApp Görsel 2024-09-22 saat 10.01.38_30ef1507.webp

Sorularım şunlar:
1) Benzin basınç regülatörü nereye bağlanmalı?
2) Delco remy 199'un bir ucunun boşta olması normal mi?
3) Bu hava çeken çıkardığım boru enjeksiyon süresini arttırıyor gibi normal mi alakasız mı?
4) O2 interatorun 0-255 arası sürekli gezmesi ve 128 civarlarında takılması gerekiyor diye biliyorum sağlıklı bir araçta. Neden sürekli 255'te olabilir?

Benden istediğiniz ekstra bir veri bilgi fotoğraf olursa lütfen yazın. Bu sorularıma ve sorunlarıma bilgisi olan arkadaşlar cevap verebilirse çok sevinirim.
 
Merhabalar,

Kendi aracımdaki durumun fotoğraflarını yolluyorum. Ekde dosyaları yolladım.

Benim aracım da X20XEV kodlu motora sahip. Ancak benim araçta LPG yok.

Benzin regülatörünün üzerinde benim araçta bir vakum hortumu var ve bu ince hortum arka tarafta hava emiş boğazına giriyor.
(Fakat sizin araçta ekstra LPG tesisatı olduğu için belki LPG'lilerde bu hortumun mahsus çıkartılması mı gerekiyordur ? Bir usta bu konuya daha iyi cevap verebilir)

Delco Remy 199 gibi bir parça ben sanki kendi aracımda göremedim. Herhalde LPG tesisatı ile ilgili sonradan takılmış ekstra bir parça olabilir mi ? Ben usta olmadığım için bilemiyorum. X20XEV motorda LPG'li kullananlar daha net cevap verebilirler sanırım.
Benim tahminim de bu bahsettiğiniz Delco Remy 199 parçasının bir ucundaki hortumun boşta olması banada sanki makul geldi. Çünkü internetde bazı fotoğraflarında kısa bir hortumla beraber satıldığı fotoğraflanmış. Herhalde onun öyle olması gerekiyor ?

Yani o hortumların da değişik düzenlenmesi LPG tesisatı için bir gereklilik olabilir.

O2 integrator hadisesini bilemedim.
Bu konuyla doğrudan alakalı olmasa da fakat X20XEV motorda OP-COM ölçümleriyle ilgili yine bu forumda çok eski bir yazı buldum. Belki faydalı olur:


Aynı şekilde şu ingilizce forum sayfasında da O2 integratordan bahsedilmiş:


Enjektör süreleri de dolayısıyla bu O2 integrator hadisesiyle ile ilgili olabilir.

Fakat ben de size bir şey soracaktım: O araca taktığınız OP-COM cihazını nerden aldınız ? markası nedir ? Gayet faydalı birşeye benziyor doğrusu: Tebrik ediyorum böyle faydalı bir cihazı kullandığınız için. Fiyatı makul düzeylerdeyse ben de bir tane edinmek isterim.

Madem kimse cevap yazmamış ben de en azından kendi aracımın fotoğraflarını çekip yollayayım madem dedim. Laf kalabalığı yaptıysam affola.
 

Ekli dosyalar

  • 20240922_112748.webp
    20240922_112748.webp
    240.3 KB · Görüntüleme: 6
  • 20240922_111311.webp
    20240922_111311.webp
    221.6 KB · Görüntüleme: 4
  • 20240922_111253.webp
    20240922_111253.webp
    81.3 KB · Görüntüleme: 7
Merhabalar,

Kendi aracımdaki durumun fotoğraflarını yolluyorum. Ekde dosyaları yolladım.

Benim aracım da X20XEV kodlu motora sahip. Ancak benim araçta LPG yok.

Benzin regülatörünün üzerinde benim araçta bir vakum hortumu var ve bu ince hortum arka tarafta hava emiş boğazına giriyor.
(Fakat sizin araçta ekstra LPG tesisatı olduğu için belki LPG'lilerde bu hortumun mahsus çıkartılması mı gerekiyordur ? Bir usta bu konuya daha iyi cevap verebilir)

Delco Remy 199 gibi bir parça ben sanki kendi aracımda göremedim. Herhalde LPG tesisatı ile ilgili sonradan takılmış ekstra bir parça olabilir mi ? Ben usta olmadığım için bilemiyorum. X20XEV motorda LPG'li kullananlar daha net cevap verebilirler sanırım.
Benim tahminim de bu bahsettiğiniz Delco Remy 199 parçasının bir ucundaki hortumun boşta olması banada sanki makul geldi. Çünkü internetde bazı fotoğraflarında kısa bir hortumla beraber satıldığı fotoğraflanmış. Herhalde onun öyle olması gerekiyor ?

Yani o hortumların da değişik düzenlenmesi LPG tesisatı için bir gereklilik olabilir.

O2 integrator hadisesini bilemedim.
Bu konuyla doğrudan alakalı olmasa da fakat X20XEV motorda OP-COM ölçümleriyle ilgili yine bu forumda çok eski bir yazı buldum. Belki faydalı olur:


Aynı şekilde şu ingilizce forum sayfasında da O2 integratordan bahsedilmiş:


Enjektör süreleri de dolayısıyla bu O2 integrator hadisesiyle ile ilgili olabilir.

Fakat ben de size bir şey soracaktım: O araca taktığınız OP-COM cihazını nerden aldınız ? markası nedir ? Gayet faydalı birşeye benziyor doğrusu: Tebrik ediyorum böyle faydalı bir cihazı kullandığınız için. Fiyatı makul düzeylerdeyse ben de bir tane edinmek isterim.

Madem kimse cevap yazmamış ben de en azından kendi aracımın fotoğraflarını çekip yollayayım madem dedim. Laf kalabalığı yaptıysam affola.
Öncelikle kusura bakmayın geç cevap verdiğim için ve çok teşekkür ederim cevabınız için.

Forumdaki diğer konuyu okumuştum. Aslında orada paylaşılan değerlere çok yakın benim aracın değerleri.

Anladığım kadarıyla O2 interator değeri mükemmel senaryoda 128 olmalı veya sağlıklı çalışan bir motorda 128 e yakın değerler olmalı. Aracımda neden sürekli 255 hala tam anlamış değilim. LPG'de de benzinde de değişmiyor. Şu an aklımda beyni fabrika ayarlarına sıfırlatma var. Bir de EGR'yi temizleyeceğim bugün alakası var mıdır bilmiyorum ama.

Bu arada yukarıda attığım fotoğraflardaki yerlerin doğru bağlantılarını yaptım ve 5.2 ms olan enjektör değerlerim 3.2'ye düştü. Yakıtta da yaklaşık %20-25 bir tasarruf sağladım. Ama forumdaki bana attığınız konudaki arkadaşın değeri 2.2 ms ve normal değerde o diye biliyorum ya da hem lpg beyninden hem opcomdan ölçtüğüm değerler onu gösteriyor gibi. EGR temizliğinden sonra bir değişim olup olmadığını da yazarım.

Sizin sorunuza gelecek olursam da link paylaşımı serbest mi bilmiyorum ama aşağıya satın aldığım linki koyuyorum. Eğer alır ve kullanmakta bir sıkıntı yaşarsanız seve seve yardımcı olurum.
Şunu da ek bir not olarak belirteyim Opcom cihazının programlama özelliği bende çalışmıyor. Arabamdan kaynaklı mı kullandığım programdan ya da cihazdan mı kaynaklı emin değilim. İnternette okuduğum kadarıyla aracın Body Control Module şifresi diye bir şifre varmış ve uygulamayı o şifre ile kullandığımızda o özellikler açılıyormuş. Bu şifreyi de şasi numarasına göre Opel servisleri veriyormuş. Bunu da müsait bir zamanımda Opel servisine soracağım.

Ama programlama haricinde birçok değer okunabiliyor. Arıza kodları okunup silinebiliyor. Bana yardımcı oldu örnek vermem gerekirse cihazı aldıktan sonra benim aracımda geçmeyen bir "Intake Manifold 1 Valve Voltage Low" diye bir arıza vardı hiçbir şekilde silinmiyordu. Motor arıza ışığı yakmıyordu ama onu orada görmek midemi bulandırmıştı (P1110 kodlu arıza). Hiçbir yerde bunu yaşayan bulamadım. İnternetten emme manifoldunun görsellerine baktım üstünde bağlantı kabloları var vs. Sonra MAF sensörünün bağlantı kablosunu çıkardım programda bu sefer kodu ve adını hatırlamamakla birlikte MAF sensörü düşük voltaj gibi bir uyarı geldi. Bende acaba benim bu emme manifoldunun valfine bağlanan kablo çıkık mı acaba diye bir düşünce geldi. Ustama gittim sağolsun lifte aldı arabayı baktık ki orada sallanan bir kablo boşta emme manifoldunun altındaki sokete takınca arıza silindi.

Yani demem o ki cihaz benim işime yaradı. Umarım kalan sorunları da çözüp daha çok işime yaramasını sağlayabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nussem
Merhabalar,

Kendi aracımdaki durumun fotoğraflarını yolluyorum. Ekde dosyaları yolladım.

Benim aracım da X20XEV kodlu motora sahip. Ancak benim araçta LPG yok.

Benzin regülatörünün üzerinde benim araçta bir vakum hortumu var ve bu ince hortum arka tarafta hava emiş boğazına giriyor.
(Fakat sizin araçta ekstra LPG tesisatı olduğu için belki LPG'lilerde bu hortumun mahsus çıkartılması mı gerekiyordur ? Bir usta bu konuya daha iyi cevap verebilir)

Delco Remy 199 gibi bir parça ben sanki kendi aracımda göremedim. Herhalde LPG tesisatı ile ilgili sonradan takılmış ekstra bir parça olabilir mi ? Ben usta olmadığım için bilemiyorum. X20XEV motorda LPG'li kullananlar daha net cevap verebilirler sanırım.
Benim tahminim de bu bahsettiğiniz Delco Remy 199 parçasının bir ucundaki hortumun boşta olması banada sanki makul geldi. Çünkü internetde bazı fotoğraflarında kısa bir hortumla beraber satıldığı fotoğraflanmış. Herhalde onun öyle olması gerekiyor ?

Yani o hortumların da değişik düzenlenmesi LPG tesisatı için bir gereklilik olabilir.

O2 integrator hadisesini bilemedim.
Bu konuyla doğrudan alakalı olmasa da fakat X20XEV motorda OP-COM ölçümleriyle ilgili yine bu forumda çok eski bir yazı buldum. Belki faydalı olur:


Aynı şekilde şu ingilizce forum sayfasında da O2 integratordan bahsedilmiş:


Enjektör süreleri de dolayısıyla bu O2 integrator hadisesiyle ile ilgili olabilir.

Fakat ben de size bir şey soracaktım: O araca taktığınız OP-COM cihazını nerden aldınız ? markası nedir ? Gayet faydalı birşeye benziyor doğrusu: Tebrik ediyorum böyle faydalı bir cihazı kullandığınız için. Fiyatı makul düzeylerdeyse ben de bir tane edinmek isterim.

Madem kimse cevap yazmamış ben de en azından kendi aracımın fotoğraflarını çekip yollayayım madem dedim. Laf kalabalığı yaptıysam affola.
Bu arada Delco Remy 199, yakıt buharlaştırma valfi imiş. LPG ile alakalı değil. Bir ucu sağ ön teker çamurluğunun arkasında yer alan yakıt buhar tankına bağlı diğer ucuda boğaz kelebeğinin alt taraflarına bağlı. Sizin görmeme durumunuz arabanın motoru daha derli toplu olduğu için (Aracıma LPG montajını yapan usta sağolsun) olması gereken yerde duruyordur. Valfin amacı buharlaşan benzini değerlendirmek. Benim aracımda bağlı olmadığı için havaya gidiyordu.


Şimdi bir boş boru daha buldum. Ve bunun çok büyük ihtimalle LPG montajını yapan ustadan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

Arabanın önünden radyatöre bağlı boru motorun ön kısmında 2'ye ayrılıyor küçük olan boru yedek motor suyu haznesine gidiyor. Diğer ucu da motorun arkasına doğru gidiyor ama boşta. Yedek su depomdan su eksiliyordu ve conta gibi birşey olmasından korkuyordum ama LPG ustası regülatöre soğutma suyu bağlamak için T boru bağlayacağına L boru bağlamış bu kısımda boşta kalmış (Tabi bu benim düşüncem, bilen birileri varsa ve yazarsa sevinirim.).

İşin özü herşey iyi ustaya bakıyor. Ne yazık ki Adana'da aracımdan anlayan iyi usta bilmiyorum. Yok demiyorum illa ki vardır ama ben daha kendisiyle rastlaşamadım.
Onu bulana kadar da herşeyi kendim yapmaya çalışmaya devam.
 

Ekli dosyalar

  • 1.webp
    1.webp
    318.2 KB · Görüntüleme: 5
  • 2.webp
    2.webp
    128.4 KB · Görüntüleme: 5
  • 3.webp
    3.webp
    94.2 KB · Görüntüleme: 6
  • 4.webp
    4.webp
    188.4 KB · Görüntüleme: 6
  • 5.webp
    5.webp
    85.9 KB · Görüntüleme: 6
Ben de teşekkür ederim cevabınız için.

Emme manifoldu soketinin çıkık olması da gerçekten büyük problem. Onu keşfedip düzeltmenize de çok sevindim. Emme manifoldu doğru çalışmazsa hem çekiş hem de yakıt problemi yaşanacağını düşündüğümden problemin sanki büyük kısmını bu soketi geri takarak çözmüş olabilirsiniz.

Delco Remy 199 parçası konusunda da verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Ankara'ya döndüğümde bu parçayla ilgili ben de ustama sorular yönelteceğim. Belki benim araçta da çoktan bozulmuş görevini yapamıyordur. Araç 20 senedir bende olmasına rağmen hiç o parçayı ne gördüm ne de değişimi gerekmişti.

Açıkta olan ucu kapalı radyatör hortumu konusunda da bir yorum yapamıyorum maalesef. Ancak Ankara'ya bir gün yolunuz düşerse bizim bu X20XEV motorlu araçları çok iyi tanıyan ustalara sizi yönlendirebilirim. Benim araç 20 senedir o ustalar sayesinde yürüyor.

Cihaz linkini ve belki 1-2 fotoğrafını burdan yollayabilirseniz sevinirim.

Ben de bugünler içerisinde kendi aracımın radyatör hortumlarının fotoğraflarını çekip buraya koymaya çalışayım, referans olur. Ancak o motor kaputunun içi o kadar sıkış tıkış ki, cep telefonuyla bazı görülmesi gereken açılardan çekmeyi beceremiyorum. Telefon sığmıyor, karanlık oluyor falan, (Zaten benim de gözüm görmüyor artık yakını iyice gözler gitti) ama deneyeceğim.
 
Ben de teşekkür ederim cevabınız için.

Emme manifoldu soketinin çıkık olması da gerçekten büyük problem. Onu keşfedip düzeltmenize de çok sevindim. Emme manifoldu doğru çalışmazsa hem çekiş hem de yakıt problemi yaşanacağını düşündüğümden problemin sanki büyük kısmını bu soketi geri takarak çözmüş olabilirsiniz.

Delco Remy 199 parçası konusunda da verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Ankara'ya döndüğümde bu parçayla ilgili ben de ustama sorular yönelteceğim. Belki benim araçta da çoktan bozulmuş görevini yapamıyordur. Araç 20 senedir bende olmasına rağmen hiç o parçayı ne gördüm ne de değişimi gerekmişti.

Açıkta olan ucu kapalı radyatör hortumu konusunda da bir yorum yapamıyorum maalesef. Ancak Ankara'ya bir gün yolunuz düşerse bizim bu X20XEV motorlu araçları çok iyi tanıyan ustalara sizi yönlendirebilirim. Benim araç 20 senedir o ustalar sayesinde yürüyor.

Cihaz linkini ve belki 1-2 fotoğrafını burdan yollayabilirseniz sevinirim.

Ben de bugünler içerisinde kendi aracımın radyatör hortumlarının fotoğraflarını çekip buraya koymaya çalışayım, referans olur. Ancak o motor kaputunun içi o kadar sıkış tıkış ki, cep telefonuyla bazı görülmesi gereken açılardan çekmeyi beceremiyorum. Telefon sığmıyor, karanlık oluyor falan, (Zaten benim de gözüm görmüyor artık yakını iyice gözler gitti) ama deneyeceğim.
Çok özür dilerim linki yapıştırmayı unutmuşum 😂

 
  • Beğen
Tepkiler: Nussem
Oksijen sensörünü değiştirdim. Enjeksiyon süreleri düzeldi. Bütün bağlantıları düzelttim, egr temizliği vs. araba kendine geldi. Arabada oksijen sensörüyle alakalı arıza kodu yoktu. Opcomdaki değerlerden yola çıkarak böyle birşey yaptım iyi ki yapmışım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nussem
Geri
Üst