üst kapat contası yaktım...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Tyrnt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Tyrnt

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
19 Kas 2020
Mesajlar
11
Tepkime puanı
1
Puanları
1
Merhabalar;

133bin de olan aracımın üst kapat contası yandı, ve yanık şekilde 100 km devam etmek zorunda kaldım..

motor komple rektefiye olacak, bu konu hakkında bilgileriniz ve tecrübelerinize ihtiyacım var

Neler yapılması gerekli , nelere dikkat edilmesi gerekli vs vs.

değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

2 adette fotoğraf bırakıyorum

8b0ed8a1-e433-4469-836e-63693960b03e27034a68b2725c84.jpg
74e1874e-d94b-4744-ae08-7785be613c98b743de7d982edf75.jpg
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun Hakan Bey komplre rektifiye yazmışsınız bir kaç tavsiye vereyim üst kapak, egzantirikler, krank vb. parçaların gelişi güzel atılmamasına dikkat edin. Bu parçalar sıfırken bile fabrikada özenle korunup montaj yapıyorken yılların yıprattığı ve hassas davranılması gerekn parçalar ustaların dükkanlarında yerlerde sürünüyor ne yazık ki. Rektifiye sonrası usta çeşme suyu sakın koymasın soğutma sıvısına, conta takımı olarakta bence orjinal bulabiliyorsanız orjnal kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Geçmiş olsun Hakan Bey komplre rektifiye yazmışsınız bir kaç tavsiye vereyim üst kapak, egzantirikler, krank vb. parçaların gelişi güzel atılmamasına dikkat edin. Bu parçalar sıfırken bile fabrikada özenle korunup montaj yapıyorken yılların yıprattığı ve hassas davranılması gerekn parçalar ustaların dükkanlarında yerlerde sürünüyor ne yazık ki. Rektifiye sonrası usta çeşme suyu sakın koymasın soğutma sıvısına, conta takımı olarakta bence orjinal bulabiliyorsanız orjnal kullanın.
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, dikkat edeceğim

yalnız bu meretin orjinal parçaları çok zor bulunuyor :(

birde soğutma sıvısı için saf su mu kullanmam gerekiyor ?
 
Devirdaim
Termostat
Soğutma sistem boruları
Petek
Komple değiştir. Devirdaim ve Termostat orjinal olsun. Yağ pompası bulursan orijinal ve sıfır ile değiştir

Kapak falan yapılacak zaten gerekeni ustan söyler.

Parça kolay bulursun soğutma sıvısı saf su ve doğru antifriz kullanın ilk 2000 Km sakin kullanın sonrası için yüksek devir yapın.

Kapakçın işi biliyorsa güzel yaparsa yıllarca binersin.

Pistonlari eşitleyip benzin dökün içine kaçak var mı muhakkak bakın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, dikkat edeceğim

yalnız bu meretin orjinal parçaları çok zor bulunuyor :(

birde soğutma sıvısı için saf su mu kullanmam gerekiyor ?
Geçmiş olsun. Motor işinde ustayı çok iyi seçmek lazım. Tecrübesine güvendiğiniz bir usta varsa çok güzel iş çıkaracaktır. Komple motor yapılacaksa piston gömlekte değişecektir. Piston olarak götze nural gayet kalitelidir. Conta da victor reinz çıkmakta genelde.Parça hususunda internetten benimde sürekli parça aldığım memnun olduğum opelgm öneririm arayıp bir görüşün bazen parça tedariğide yapıyorlar. Motor yapıldıktan sonra 3 litre antifirz ile saf suyu yarı yarıya karıştırıp kullanabilirsiniz.
 
Verdiğiniz kıymetli bilgiler için çok teşekkür ediyorum.

Yağ markası ve değişim km si olarak bir öneriniz varmıdır peki ?
 
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, dikkat edeceğim

yalnız bu meretin orjinal parçaları çok zor bulunuyor :(

birde soğutma sıvısı için saf su mu kullanmam gerekiyor ?
Evete anfrizle beraber yarı yarıya saf su çeşme suyundaki kireç dar kanallarda tıkanma yapıyor. Orjinal parçalara için dışarıda zr bulunabilir servisede sormak gerekir.
 
Yağ için ilk 1000-1200 Km normal yağ ile kullan ve değişimi yap
Sonrası için kaliteli bir yağ al 10 k da bir standart periyodik bakımını yaparsın
 
Üstten çift egzantirik olan ve Opel gibi hassas bir markanın motorunun mutlaka ve mutlaka hassas ellerde rektefiye edilmesi lazım. Bunun dışında Normalde sağlam motorlardır ancak açılmışken motorun bütün durumuna da bakmak lazım. Su kanallarında çatlak var mı iyi bakmak lazım. Yerinizde olsam elimden geldiği kadar orjinalden devam ederim. Ustaların bu da iş görür, bu da çok iyi demesine pek aldanmam..
 
Üstten çift egzantirik olan ve Opel gibi hassas bir markanın motorunun mutlaka ve mutlaka hassas ellerde rektefiye edilmesi lazım. Bunun dışında Normalde sağlam motorlardır ancak açılmışken motorun bütün durumuna da bakmak lazım. Su kanallarında çatlak var mı iyi bakmak lazım. Yerinizde olsam elimden geldiği kadar orjinalden devam ederim. Ustaların bu da iş görür, bu da çok iyi demesine pek aldanmam..
Verdiğiniz bilgi için teşekkürler
Motor tamamen rektefiye oluyor değişmeyen aksam yok
 
Geri
Üst