triger değişimi

james_ümit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
169
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
arkadaslar benim sorum şu aracın triger seti değişimi vakti gelmek üzere ama nette şöle bi arastırdım seti değiştirenlerin nerdeyse % 40 çekişin azalmasından şikayetçi bu olay bu kadar sıkıntılı mı yaw
 
walla ben az önce değiştirttim. 320 parçalar (30 tl si kırmızı antifiriz) 150 işçilik. triger seti orjinal GM devirdayim yan sanayi Wuste gibi bişeydi markası. v kayış + v kayış rulmanı. 2,5 saat sürdü. değiştirdikten sonra fazla aracı kullanmadığım için çekiş kısmını deneme şansım olmadı. fakat ben bir fark görmedim.
 
arkadaslar benim sorum şu aracın triger seti değişimi vakti gelmek üzere ama nette şöle bi arastırdım seti değiştirenlerin nerdeyse % 40 çekişin azalmasından şikayetçi bu olay bu kadar sıkıntılı mı yaw


2 kasnakta ki ok işaretleri birbirine denk gelecek şekilde montaj yapılacak olursa bir sorun olmayacaktır. Yani herhangi bir sıkıntı yok.
 
teşekkürler arkadaşlar
 
bu triger olayı sanırım fazla abartılıyor. bugün ilk kez triger değişimini gördüm. ustanın yanından hiç ayrılmadım. bence çocuk oyuncağı. usta bi aparatla kasnakları kilitledi. o aparata bile gerek yok ki arasına herhangi bişey koyarak veya işaretleyerek kolaylıkla hallolur. önce hava filitresini söktü boğaz kelebeği girişine kadar. sonra motorun altına akoz koyarak motor üst kulağını söktü. sonrasında v kayışınn altta gergisi var bir anahtar yardımı ile onu gevşetip kayışı söktü. sonrasında V kayışın takılı olduğu gergi ve rulmanı çıkardı. göbeklerinde 1 er adet civata var. sonra triger kayışının olduğu plastik 2 kapak var. birinde 3 diğerinde 2 civata var onları söktü. sonra trigerin gergi rulmanını gevşetip kayışı çıkardı. değişecek olan 3 rulmanı söküp yenisini taktı. Devirdaim su pompasını tutan 2 civatayı söktü devirdaim kireçten dolayı sıkışmış onu levye yardımı ile çıkardı. sonra yuvasını temizleyip yeni devirdaimi taktı. sonra da aynı sıra ile topladı... aynen bu kadar işte triger olayı. bidahakine kesinlikle kendim yapacağım.
 
bu triger olayı sanırım fazla abartılıyor. bugün ilk kez triger değişimini gördüm. ustanın yanından hiç ayrılmadım. bence çocuk oyuncağı. usta bi aparatla kasnakları kilitledi. o aparata bile gerek yok ki arasına herhangi bişey koyarak veya işaretleyerek kolaylıkla hallolur. önce hava filitresini söktü boğaz kelebeği girişine kadar. sonra motorun altına akoz koyarak motor üst kulağını söktü. sonrasında v kayışınn altta gergisi var bir anahtar yardımı ile onu gevşetip kayışı söktü. sonrasında V kayışın takılı olduğu gergi ve rulmanı çıkardı. göbeklerinde 1 er adet civata var. sonra triger kayışının olduğu plastik 2 kapak var. birinde 3 diğerinde 2 civata var onları söktü. sonra trigerin gergi rulmanını gevşetip kayışı çıkardı. değişecek olan 3 rulmanı söküp yenisini taktı. Devirdaim su pompasını tutan 2 civatayı söktü devirdaim kireçten dolayı sıkışmış onu levye yardımı ile çıkardı. sonra yuvasını temizleyip yeni devirdaimi taktı. sonra da aynı sıra ile topladı... aynen bu kadar işte triger olayı. bidahakine kesinlikle kendim yapacağım.
arabayı nasıl kaldıracaksın?...
 
arabayı kaldırmaya gerek yok ki. kriko bile yeterli. sadece sağ ön teker sökülecek.
 
cekıs dusmesını gecın mazallah trıger koparsa butun segmanlar bırbırıne gırer daha pahalıya maal olur zaten degıscek sıızınde ıcnıze kurt dusduyse degıstırın gıtsın ..
 
Slmlr,

Triger kayisi degisimi sirasinda Bilya/rulman ve devirdaim pompasinin da degisme mecburiyeti nereden kaynaklaniyor bilenlerden izahat rica edebilir miyiz?
 
Slmlr,

Triger kayisi degisimi sirasinda Bilya/rulman ve devirdaim pompasinin da degisme mecburiyeti nereden kaynaklaniyor bilenlerden izahat rica edebilir miyiz?

Bilyalar, ömrünü doldurmuş oluyor. Eğer bilyalar değişmez ve bir tanesi kitlenme yaparsa, yeni kayışı bile anında kopartır.

Devirdaim pompası da aynı şekilde, ömür meselesi. İstenirse değişmeyebilir, fakat; eksantrik bilyası şakaya gelmez.
 
Geri
Üst