Triger değişimi sonrası can sıkıcı durum

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cinaru
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cinaru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
180
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Arkadaşlar,ben buraya yazmaktan sıkıldım arabam problem çıkartmaktan sıkılmadı,2 hafta önce triger kayışım koptu ve süboplarım eğildi,sonucunda üst kapak contası,triger seti,ve sübaplar değişti (tabiki yağ,yağ filtresi v.s.) arabamı temirhaneden aldıktan sonra çekişinde bariz bir düşüş olduğunu farkettim ve korkunç mazot yakıyordu,ertesi gün götürdüm tekrar kapak açıldı sente ayarlarına bakıldı ama sonuç değişmedi...bugün tekrar sanayideydim başka ustalara gösterdim,bir tanesi sübaplardan birinin çalışmadığını söyledi,diğeri ise egzantrik millinde hata olduğunu triger takılırken mil ile ilgili bir hata yapıldığını düşündüğünü söyledi,sonucunda tamiri yapan ustaya arabayı teslim edip evime geldim...şimdi sizlere danışmak istediğim konu bu bir işçilik hatasımıdır..ve bana ekstra masraf çıkartırmı? eğer çıkartırsa bunu tamiri yapan yerin karşılaması gerekmezmi? Fikir verirseniz çok sevinirim...
 
aracında triger kayış mı koptu triger zincirmi koptu merak ettim
 
Çınar abi Geçmiş olsun ..pistonlar değişmedimi ? subablar pistonlara bişey yapmamışmı ? hem triger yanlış takılsaydı motor ya çalışmazdı yada çalışsada tekleme vuruntu gibi problem olurdu. Subabların bi tanesi nasıl çalışmaz subab sıkışsa silindik kapağı dağılır yani kam egzantrik mili kırılır eğilir yani subab yaylarının tansiyonu fazladır yani serttir bu yüzden manevela zorlanabilir buna karışılık fazla yakabilir belli bi süreden sonra parçalar alışabilir. Yada subablar tam oturmuyordur bu yüzdende çekiş ve yakıt sarfıyatı artabilir . Abi en iyisi tekrar ustaya gidip söyleyin taktığı subabları kontrol ettsin bence . Silindir kapağının durumu ne peki taşlanma felan olmadı demi?...bu arada Aydın abi DTİ lerde kayış var CDTİ lerde ise zincir var diye biliyorum ... Saygılar...
 
Çınar abi Geçmiş olsun ..pistonlar değişmedimi ? subablar pistonlara bişey yapmamışmı ? hem triger yanlış takılsaydı motor ya çalışmazdı yada çalışsada tekleme vuruntu gibi problem olurdu. Subabların bi tanesi nasıl çalışmaz subab sıkışsa silindik kapağı dağılır yani kam egzantrik mili kırılır eğilir yani subab yaylarının tansiyonu fazladır yani serttir bu yüzden manevela zorlanabilir buna karışılık fazla yakabilir belli bi süreden sonra parçalar alışabilir. Yada subablar tam oturmuyordur bu yüzdende çekiş ve yakıt sarfıyatı artabilir . Abi en iyisi tekrar ustaya gidip söyleyin taktığı subabları kontrol ettsin bence . Silindir kapağının durumu ne peki taşlanma felan olmadı demi?...bu arada Aydın abi DTİ lerde kayış var CDTİ lerde ise zincir var diye biliyorum ... Saygılar...

Yok kardeşim pistonlar değişmedi,pistonlara zarar vermemiş Allahtan götürdüm bugün bakalım yarın çıkacak meydana ama gerçekten çıldırmak üzereyim ben...biri mil diyo biri sübap diyo biri mazot pompası diyo biri avans ayarı diyo...yapboz mu bu yaa:(
 
abi anladım durumunu da böyle durumlar tek tek çıkar ortaya o yüzden bi yeri kontrol edersin oradan olmaz bir enjeksiyon sistemli motor gerçekten nazlı ve karmaşık bir sistem ustalarada hak tanımak lazım bence.. Mazot pompası dediğin gibi olabilir kontrol edilmesi gerek hepsi birbirini tamamlayan parçalar çünkü ... Tansu usta online olduğunda yardımı dokunur umarım problem büyük çıkmaz ... saygılar...
 
arkadaşım bi arabanın bi tane ustası olur benim arabada bir zaman çekişten düşmüştü herkes bişe söyledi hatta pompayı bile sökeceklerdi(iyi ki söktürmemişim) allahtan müsade etmedim en son yine kendi ustam halletti
 
Geri
Üst