Tork'la beygir gücü arasındaki fark nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan maliyeci
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

maliyeci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
569
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
45
Selam opelciler... Dizel motorlar daha yüksek torklu ve bu nedenle özellikle düşük devirlerde daha güçlü deniyor ama ben bu farkı bir türlü göremiyorum yada böyle birşey yok. Yokuş tırmanırken yada yüksek vitesle devirlenirken turbo devreye girmezse hızlanma tam bir işkence oluyor.140.000'de olmasına ve ustalar artık pek genç olmadığını söylemelerine rağmen motorumda ekstra bir problem olduğunu sanmıyorum 45 lt'lik depoyla 700-750 km yol yapabiliyor, egsozuyla arka tarafı insafsızca boyamıyor ve en azından turbo açınca ön tarafta bir motor olduğunu hissettiriyor. Hadi benim araba 67 bg ( 2000 Corsa B 1.5 TD) en verimli dizel motorlardan olan Volkswagen Passat 1.9 TDI' da kullandım alt devirlerde tam bir işkence sürekli yüksek devirleri göstermeyince bir yere gidemiyorsunuz. Heleki benim corsa turbo 3000 dd. civarında açılana kadar sanki arkamda başka bir arabayı çekiyormuş hissi veriyor 900 kilo ağırlığa bu kadar hantallıkta fazla değilmi 65 bg'lik 1.2 benzinliyle hemen hemen hiç farkı yok. Birde teknik olarak beygir gücü ve tork arasındaki farkı bilen arkadaşlar görüş bildirirlerse sevinirim...
 
Son düzenleme:
bu konu kesin konuşulmuştur arşivde ama...

bir yarış titpi motosiklet 160 bg gücünde olsun
birde pejo j9 servis minibüsü, oda tahminen 80 bg falandır.

motorlarını değiştirdiğimizi düşünelim pejo servis yerinden bile kalkmaz çünkü o motor 200kg taşıma üzere dizayn edilmiştir. torku ancak ona yeter.

iki birimde belli bir ağırlığı, belli bir sürede, belli bir hıza ulaştırmayı temsil eder, ancak beygir gücünde önemli olan hızken, torkda önemli olan ağırlıktır.
 
dün arkadaşın hundai accent arabasına bindim 1.5 motor 16 v araba 2500 devire gelince vites istiyor.astra da ben 3500 den aşagıda vites degiştiremiyorum.
 
basit bir anlatım... onunde bir agır kutu oldugunu dusun bu kutuya bır tekme attın ve 10 cm ileri fırladı bu işte beygir gucu bir de bu kutuya yaslanıp suruklemeye basladın hoooop kutu kayıyor ama sen bi turlu yorulmuyorsun iki metre yol gitmişsin kutuyla işte bu da tork...
 
astrammm gerçekten sağol ama benzinlidede aynı şey olmuyormu ? Yalnız fark benzinlide sıkıştırma oranı ortalama 9-10' ken dizelde 20-22 civarı olması daha kuvvetli patlama ve pistonun kranka uyguladığı daha fazla güç olsa gerek. Tabi bu benzinlide daha canlı akserelasyon ve yüksek sürati getirirken dizelde yüksek dönme direnci sağlıyor, teoride böyle olduğunu biliyorum ama pratikte kullandığım dizel ve benzinli motorlar arasında ''evet işte bu'' dedirtecek bir fark göremedim. Mesela dizelin yüksek viteslerde yokuşta daha zor bayılması gerekmezmi yada yine kalkışlarda daha atak olması beklenmezmi (aksine kullandığım birçok benzinli gazpedalına ayağımı dokunmamla kalkış yapabilirken dizellerde ortalama sorunsuz bir kalkış için gaza aşağı yukarı %30-40 oranında basmadan yerinden oynamıyor hatta silkeleniyor) Hadi benimki kara düzen dizel diyebileceğimiz ısuzu motoru (CORSA B 1.5 TD) ama diğer forumlarda common rail dizel kullanan arkadaşlarda hep motorlarının isteksizliğinden ve zor devirlenmelerinden bahsediyorlar madem dizelle benzinli arasındaki fark tabiri caizse at ile fil arasındaki fark kadar neden dizeller özellikle güç gerektiren durumlarda bu kadar hantal ben bunu anlamıyorum.
 
Geri
Üst