cekiste ddüsüklük varsa silndir (ler) ccalismiyor oolabilir. arac callisirken buji kabolarini cekip kontrol et. callisan silindirin bujikablosunu cektiginde rolente iyice düser. eger kablosunu cektiginde rolantede degisiklik yoksa silindir (yada en fazla 2 si) calismiyor demektir
bu durumda 3 olasilik var:
1- mekanik bi ariza: silidir kapagi, silindir (sekman) , kapak contasi vs. silindir kompresörünü ölc (yada ölctür).
2- atesleme/elektrik sistemi : a) kaablosunu cektiginde, rolantade degissikilik olmiyan bujiyi cikar, kabloya oturt , bujinin gövvde kismini saseye degdir ( aracin gövdesine bagli bi vida olabilir), marsa bas, bujideki ateslemeyi gör. eger buginin ucunda kivilcim görüyorsan. atesleme var demektir. b) krank sensörünü kontrol et. c) buji kablolarinin bobindeki baglannti yerlerini kontrol et ( benim basima geldi 2 hafta ariza aradik

)
3- yakit sisstemi: benzin hortumu ve kablolari takili kalsin, sadece enjektörleri emme manifoltundan cikar. bujileri cikar, enjektörlerin altina temiz bi bez yada kagit koy marsa bas. benzinin sirayla geldigini gör.
bunlari dene, hala sorun bulunamassa tekrar yaz, baska biseyler düsünelim.
kolay gelsin...