Şu parçanın ne işe yarardığını bilen var mı?

cagatay16

VIP Üye
Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,542
Tepkime puanı
2,265
Puanları
113
Yaş
35
Motosikletim için voltaj düzenleyici regülatör ararken buldum. Ne işe yaradığını anlayamadım. Benim için evlerde kullanılan regülatör tarzı bişey lazım.

https://tr.aliexpress.com/store/product/Mega-RAIZIN-Volt-Stabilizer-With-5-Ground-wires-and-LED-display-Red-type-90/2223071_32682282578.html?spm=2114.12010612.0.0.uAqKLI

bunlar pek işe yarayan şeyler değil. çöp denebilir. amaç motosiklette voltaj dengeleme fakat ben bi işe yaramaz diyorum...
evde voltaj dalgalanması çoksa ya eve regülatör yada sadece belli başlı tv pc gibi cihazları korusun diye online ups almalısın...
ikiside ortalama 700-1000 tl civarı bütçeye mal olur.
 
Son düzenleme:
bunlar pek işe yarayan şeyler değil. çöp denebilir. amaç motosiklette voltaj dengeleme fakat ben bi işe yaramaz diyorum...
evde voltaj dalgalanması çoksa ya eve regülatör yada sadece belli başlı tv pc gibi cihazları korusun diye online ups almalısın...
ikiside ortalama 700-1000 tl civarı bütçeye mal olur.

evi örnek olarak vermiştim motorda ne yapmak gerek peki motorun şarj dinamosu 100 watt far dahil bütün amuller led ama yinede çakmaklığa bişey bağlayınca voltaj düşüyor.
 
evi örnek olarak vermiştim motorda ne yapmak gerek peki motorun şarj dinamosu 100 watt far dahil bütün amuller led ama yinede çakmaklığa bişey bağlayınca voltaj düşüyor.

ses sistemcilerden anfi kablosu al 3 metre kadar. yada kaynak makinesi kablosu. uçlarına sağlam kablo pabucu. akünün - sinden şaseye bir adet.
şarj dinamosunun motora bağlanan civatasından şaseye bir adet. bir adette yapabilirsen biraz uğraştırır çünkü şarj dinamo + çıkışından akünün + sına kablo yap.
bunu yaptıktan sonra voltaj düşmesi baya azalır. yine sorun olursa tech 2 ile 50-100 rpm rolantiyi arttırabilirsin.
bu arada kablo çorabı diye bişi satılıyor. kabloların üzerine bunuda takarsan özellikle + ya sürtünmeye bağlı deforme olup sorun çıkarma riskini minimuma indirmiş olursun.
bu dediklerimden şarj dinamosundan akünün +sına olan hariç diğerlerini astraya yaptım. elektrikli direksiyona bile bir miktar faydası oldu.
şarj dinamosundaki + civata çok kısa olduğu için ona ellemedim.
 
ses sistemcilerden anfi kablosu al 3 metre kadar. yada kaynak makinesi kablosu. uçlarına sağlam kablo pabucu. akünün - sinden şaseye bir adet.
şarj dinamosunun motora bağlanan civatasından şaseye bir adet. bir adette yapabilirsen biraz uğraştırır çünkü şarj dinamo + çıkışından akünün + sına kablo yap.
bunu yaptıktan sonra voltaj düşmesi baya azalır. yine sorun olursa tech 2 ile 50-100 rpm rolantiyi arttırabilirsin.
bu arada kablo çorabı diye bişi satılıyor. kabloların üzerine bunuda takarsan özellikle + ya sürtünmeye bağlı deforme olup sorun çıkarma riskini minimuma indirmiş olursun.
bu dediklerimden şarj dinamosundan akünün +sına olan hariç diğerlerini astraya yaptım. elektrikli direksiyona bile bir miktar faydası oldu.
şarj dinamosundaki + civata çok kısa olduğu için ona ellemedim.

yok benim corsada değil corsa için 18lik kablo çekmiştim aküye o yüzden hiç sorun yaşamıyorum marş hariç oda normal zaten 1.3lerin marşmotoru 1.8 kw.
benim motosiklette sorun var. şarj dinamosu motosiklet motorbloğunun içinde motor yağının gezdiği yerde o yüzden kablo çekemiyorum ona. statörü
kalın sardırıncada orjinal regülatörü yanıyor.
 
yok benim corsada değil corsa için 18lik kablo çekmiştim aküye o yüzden hiç sorun yaşamıyorum marş hariç oda normal zaten 1.3lerin marşmotoru 1.8 kw.
benim motosiklette sorun var. şarj dinamosu motosiklet motorbloğunun içinde motor yağının gezdiği yerde o yüzden kablo çekemiyorum ona. statörü
kalın sardırıncada orjinal regülatörü yanıyor.

benim aklıma motor gelmedi :D motor için ne yapılır pek bilmiyorum açıkçası. anca belki akü - şaseye daha kalın kablo çekilebilir ama her halükarda yüksek watt çeken donanım voltaj düşmesine sebep olur sonuçta dinamosu küçüktür
 
Geri
Üst