Şarj sorunu, uzmanlardan yardım.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 0M42
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepkime puanı
2
Puanları
18
Bildiğim kadarıyla motor çalıştığı andan itibaren şarj voltajının 13.8 - 14 küsür civarında olması gerekiyor.Benim aracımda elektrik harcayan ne varsa kapalı durumda iken şarj gerilimi (rölantide) 12.5 ila 13 arasında geziniyor 14 olmuyor.Farlar,arka cam rezistansı,kalörifer vs açıkken gerilim 11.8 volt lara kadar düşüyor ve bu esnada kadrandaki şarj lambası hafif yanıyor,kızarıyor ve motorun çalışmasında ara ara anlık vuruntular anlık çok kısa teklemeler oluyor.

Şarj dinamosu yeni ancak aracın orjinal şarj dinamosu değil.Daha doğrusu motor aracın orjinal motoru değil araçta swap var motoru aldığımda üzerinde şarj dinamosu yoktu bende elektrikçimin tavsiyesi ile motorun kendi şarj dinamosunu değilde mako marka daha yüksek amper değerine sahip bir şarj dinamosu alarak custon ayaklarla motora montajını yapmıştım.Net hatırlamıyorum ama kendi şarj dinamosu 50 ampermi neymiş aldığım mako dinamo ise 90 amper değerinde hani elektrik sarfiyatını daha rahat karşılar daha rahat şarj eder vs. düşüncesi ile ancak umduğum gibi olmadı.

Bir ara aklıma dinamonun kasnak çapını küçültmek geldi kasnak küçüleceği için daha devirli döner daha iyi şarj yapar diye düşündüm tornada daha küçük çapta özel kasnak yaptırdım montajını yaptım ancak değişen hiç bir şey olmadı voltaj değerleri yine aynı.

Daha sonra aküden dinamoya giden kalın + kabloyu değiştirmem konusunda tavsiye aldım denedim ama yine değişen bir şey olmadı.

Aküden kasaya bağlanan kalın şase kablosunu değiştirdim daha kalın kablo kullandım fakat yine değişen bir şey olmadı.

Elektrik tesisatını da kontrol ettirdim araçta kaçak vs. yok sizce benim problemim nedir ? Aracımda sürekli düşük şarj problemi var farlar kalörifer ve arka cam rezistansı açıkken şarj gerilimi 11.8 lere kadar düşüyor ve bu değer anlık değil 11.8 volt a düşüyor ve orda kalıyor.

Ayrıca bu durumla ilgili olduğunu düşünüyorum rölantide farlar yanıyorken gaza çok hafif bastığımda farlarda canlanma oluyor tekrar rölantiye düştüğünde farlar yine hafif kısılıyor aynı şey tavan lambam içinde geçerli rölantide gaz verince ışık şiddeti artıyor.

Dinamo taş patlasa 2000 km görmüştür ama bu süre zarfında başka bir parçanın neden olduğu umulmadık bir aksilik yüzünden kömürlerini ve diyot tablasını yeniledim ama durum hala aynı şarj da değişen hiç bir şey yok.Sizce bu problemin kaynağı nedir sorunu nerede aramalıyım ? Dinamoyu değiştirmeyi düşünüyorum ama emin olmadan adım atmak istemiyorum neticede alacağım dinamo 300 tl den aşağı olmayacaktır.
 
abi yapılacak herseyi yapmışsın. saçma gelecek ama akü değişip denedin mi hiç ?

yada kayış kasnaga tam olarak basmıyor olabilir mi ?
 
bir arkadasımın 2006 model aracının aküsü orjinal ve rolantide farlar kısık yanıyor gaz verince canlanıyor. aküsünün ölmek üzere olduğunu söylemiştim ona sanada akünü değiştir derim. 72 lik bir akü piyasada 160 liralara bulunabiliyor.
cihazla ölçerler aküyü yada şarja bağlarlar sağlam bu derler genelde. onların sağlam dediği akü benim için ölmüştür çünki yüzde 50 performans veren aküye sapasağlam diyorlar...
 
zaten bakılması gerekenleri şaseleri bile elden geçirmişsiniz,geriye şarj dinamosu regulatörü birde kendisi kaldı bunlara bakacaksınız
 
Arkadaşlar aküyü yazmayı unuttum aküyüde değiştirdim ben önceden 60 amper inci vardı durup duruyorken şarj kaybetmeye başladı 72 amper yiğit aldım daha 1 aylık aküm.Sanırım dinamo değiştireceğim ama problemi anlayamadım aldığım dinamoda da aynı sorunu yaşamıyacağım ne malum

Bu dinamolar hakkında bilgisi olan varmı ? Bunların esasında hepsi aynımı sadece amper ve voltaj değerinden ibaretmi ?
 
konjektör kullandınız değil mi? konjektör arızalı da olabilir, düşük voltaja sabitliyor olabilir. Konjektör ile dinamo arasındaki akımı ölçerek check edebilirsiniz.
 
Bendeki dinamonun konjektörü sanırım kendi içerisinde çünkü daha öncede kömürleri ile birlikte değiştirmiştim.
 
dinamo kasnağı acaba büyükmü daha küçük bi kasnak olsa daha fazla tur dönecek şarj voltajı da yükselecek.Çünkü gaza bastığınızda ışıkların lümeni artıyorsa dinamo biraz daha hızlı dönmesi gerektiğini düşünüyorum
 
Konjektör tipide önemli.
Ama bence sorun konjektörde de değil gibi.Denenmesi daha kolay olduğu için ilk başta bunu denerdim.
Bence sorun o motora ait şarj dinamosunu bulmak ile düzelecek.(tesisatında abuk subuk işler yok ise)
Motorunu aldığın arabadada bahsettiğin (far-rezistans vb.) tüketimler var.Bu nedenle 50 A lik şarj dinamosu bile olsa senin donanımın için sorunsuzca yetmesi gerekir.Önemli olan relanti anında gereken anma gücünü sağlayabilmesidir.O yüzden 50A bile olsa orjinal şarj dinamosu ( krank ve şarj kasnakları da orjinal olmalı) -orjinal akü tipi ile sorunsuz çalışmalıdır.
 
Son düzenleme:
dinamo kasnağı acaba büyükmü daha küçük bi kasnak olsa daha fazla tur dönecek şarj voltajı da yükselecek.Çünkü gaza bastığınızda ışıkların lümeni artıyorsa dinamo biraz daha hızlı dönmesi gerektiğini düşünüyorum

Kasnak küçültmeyi denedim ama değişen bir şey olmadı :(

Konjektör tipide önemli.
Ama bence sorun konjektörde de değil gibi.Denenmesi daha kolay olduğu için ilk başta bunu denerdim.
Bence sorun o motora ait şarj dinamosunu bulmak ile düzelecek.(tesisatında abuk subuk işler yok ise)
Motorunu aldığın arabadada bahsettiğin (far-rezistans vb.) tüketimler var.Bu nedenle 50 A lik şarj dinamosu bile olsa senin donanımın için sorunsuzca yetmesi gerekir.Önemli olan relanti anında gereken anma gücünü sağlayabilmesidir.O yüzden 50A bile olsa orjinal şarj dinamosu ( krank ve şarj kasnakları da orjinal olmalı) -orjinal akü tipi ile sorunsuz çalışmalıdır.

Nasip olursa ileride enjeksiyon sistemine geçiş yapacağım o yüzden mevcut dinamoyu kasıtlı olarak yüksek amperli almamın nedenlerinden birtanesi de budur aslında.Orjinal 50 amper dinamosunu alsam enjeksiyona geçiş yaptıktan sonra bana yetermi ?
 
Geri
Üst