- Katılım
- 2 Nis 2008
- Mesajlar
- 350
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 18
Bildiğim kadarıyla motor çalıştığı andan itibaren şarj voltajının 13.8 - 14 küsür civarında olması gerekiyor.Benim aracımda elektrik harcayan ne varsa kapalı durumda iken şarj gerilimi (rölantide) 12.5 ila 13 arasında geziniyor 14 olmuyor.Farlar,arka cam rezistansı,kalörifer vs açıkken gerilim 11.8 volt lara kadar düşüyor ve bu esnada kadrandaki şarj lambası hafif yanıyor,kızarıyor ve motorun çalışmasında ara ara anlık vuruntular anlık çok kısa teklemeler oluyor.
Şarj dinamosu yeni ancak aracın orjinal şarj dinamosu değil.Daha doğrusu motor aracın orjinal motoru değil araçta swap var motoru aldığımda üzerinde şarj dinamosu yoktu bende elektrikçimin tavsiyesi ile motorun kendi şarj dinamosunu değilde mako marka daha yüksek amper değerine sahip bir şarj dinamosu alarak custon ayaklarla motora montajını yapmıştım.Net hatırlamıyorum ama kendi şarj dinamosu 50 ampermi neymiş aldığım mako dinamo ise 90 amper değerinde hani elektrik sarfiyatını daha rahat karşılar daha rahat şarj eder vs. düşüncesi ile ancak umduğum gibi olmadı.
Bir ara aklıma dinamonun kasnak çapını küçültmek geldi kasnak küçüleceği için daha devirli döner daha iyi şarj yapar diye düşündüm tornada daha küçük çapta özel kasnak yaptırdım montajını yaptım ancak değişen hiç bir şey olmadı voltaj değerleri yine aynı.
Daha sonra aküden dinamoya giden kalın + kabloyu değiştirmem konusunda tavsiye aldım denedim ama yine değişen bir şey olmadı.
Aküden kasaya bağlanan kalın şase kablosunu değiştirdim daha kalın kablo kullandım fakat yine değişen bir şey olmadı.
Elektrik tesisatını da kontrol ettirdim araçta kaçak vs. yok sizce benim problemim nedir ? Aracımda sürekli düşük şarj problemi var farlar kalörifer ve arka cam rezistansı açıkken şarj gerilimi 11.8 lere kadar düşüyor ve bu değer anlık değil 11.8 volt a düşüyor ve orda kalıyor.
Ayrıca bu durumla ilgili olduğunu düşünüyorum rölantide farlar yanıyorken gaza çok hafif bastığımda farlarda canlanma oluyor tekrar rölantiye düştüğünde farlar yine hafif kısılıyor aynı şey tavan lambam içinde geçerli rölantide gaz verince ışık şiddeti artıyor.
Dinamo taş patlasa 2000 km görmüştür ama bu süre zarfında başka bir parçanın neden olduğu umulmadık bir aksilik yüzünden kömürlerini ve diyot tablasını yeniledim ama durum hala aynı şarj da değişen hiç bir şey yok.Sizce bu problemin kaynağı nedir sorunu nerede aramalıyım ? Dinamoyu değiştirmeyi düşünüyorum ama emin olmadan adım atmak istemiyorum neticede alacağım dinamo 300 tl den aşağı olmayacaktır.
Şarj dinamosu yeni ancak aracın orjinal şarj dinamosu değil.Daha doğrusu motor aracın orjinal motoru değil araçta swap var motoru aldığımda üzerinde şarj dinamosu yoktu bende elektrikçimin tavsiyesi ile motorun kendi şarj dinamosunu değilde mako marka daha yüksek amper değerine sahip bir şarj dinamosu alarak custon ayaklarla motora montajını yapmıştım.Net hatırlamıyorum ama kendi şarj dinamosu 50 ampermi neymiş aldığım mako dinamo ise 90 amper değerinde hani elektrik sarfiyatını daha rahat karşılar daha rahat şarj eder vs. düşüncesi ile ancak umduğum gibi olmadı.
Bir ara aklıma dinamonun kasnak çapını küçültmek geldi kasnak küçüleceği için daha devirli döner daha iyi şarj yapar diye düşündüm tornada daha küçük çapta özel kasnak yaptırdım montajını yaptım ancak değişen hiç bir şey olmadı voltaj değerleri yine aynı.
Daha sonra aküden dinamoya giden kalın + kabloyu değiştirmem konusunda tavsiye aldım denedim ama yine değişen bir şey olmadı.
Aküden kasaya bağlanan kalın şase kablosunu değiştirdim daha kalın kablo kullandım fakat yine değişen bir şey olmadı.
Elektrik tesisatını da kontrol ettirdim araçta kaçak vs. yok sizce benim problemim nedir ? Aracımda sürekli düşük şarj problemi var farlar kalörifer ve arka cam rezistansı açıkken şarj gerilimi 11.8 lere kadar düşüyor ve bu değer anlık değil 11.8 volt a düşüyor ve orda kalıyor.
Ayrıca bu durumla ilgili olduğunu düşünüyorum rölantide farlar yanıyorken gaza çok hafif bastığımda farlarda canlanma oluyor tekrar rölantiye düştüğünde farlar yine hafif kısılıyor aynı şey tavan lambam içinde geçerli rölantide gaz verince ışık şiddeti artıyor.
Dinamo taş patlasa 2000 km görmüştür ama bu süre zarfında başka bir parçanın neden olduğu umulmadık bir aksilik yüzünden kömürlerini ve diyot tablasını yeniledim ama durum hala aynı şarj da değişen hiç bir şey yok.Sizce bu problemin kaynağı nedir sorunu nerede aramalıyım ? Dinamoyu değiştirmeyi düşünüyorum ama emin olmadan adım atmak istemiyorum neticede alacağım dinamo 300 tl den aşağı olmayacaktır.