Şarj Dinamosu ve başıma gelenler

0111002002

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2012
Mesajlar
238
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Benimde başıma 21.02.2012 günü yetkili servisin becerksizliği yüzünden hoş olmayan bir olay geçti.
O gün Kütahyadan Bolu ya doğru sabah yola çıktım. Daha 35-40km yapmışken aracımın motor arıza ve tc ışığı yandı. Aracım sanki 3 silindirle çalışıyor gibi tekliyor ve gücüde azalmıştı. İstikametimi en yakın yetkili opel servisene(ALPATA) yani Eskişehire doğru değiştirdim. Yetkili serviste arıza kaydımı açtırdıktan sonra yaklaşık 45 dkka bekledim. Gelen ustaya derdimi anllattım tekrardan, o da aracı çalıştırdığında araç normale dönmüş gibiydi. Sonra tech-2 ye bağladılar silindir teklemesi ve oksijen sensöründen dolayı arıza ışığının yandığını o an için bir sorun olmadığını lpg den dolayı geçici bir arıza olabileceğini, benzin ile yolculuğunuza devam edin diye öğüt verdiler sadece(ücret talep etmediler :D ) Aracımla tekrar yola çıkmadan önce benzin alıp tekrar yola koyulacakken aracımın rölantisinin normal olmadığını 600 ile 800d/d arasında gidip geldiği ve bilg. ekranının ışık şiddetinin rölanti ile doğru orantılı azalıp artmasından sonra tekrar servise geri dönüp
aracımın normal olmadığını anlatmaya çalıştım. Benimle birlikte bir usta araca binip kendisi test etti ve yine birşey yok siz yola devam edin eğer bir sorun olursa Adapazarındaki yetkili servise bir daha baktırırsınız diye beni yolladılar. Bende bana söyleneni yaptım yola koyuldum Adapazarına 30km kala aracım şarjı kesti bütün arıza ışıkları yandı direksiyon sertleşti derken 25km kala araç stop etti ve yolda kaldım. Çekici ile Adapazarındaki yetkili opel servisi olan Ekin Otomotive aracımı götürdüm. Sağolsunlar çok iyi ilgilendiler, arızayı tespit ettiler, konjektör arızalıydı ve serviste parça yoktu komple şarj dinamosunada 1200TL dediler :S Parçayı dışarıdan temin ettiler ve 300TL lik fatura ile beni saat 19 gibi yolcu ettiler. Keşke ilk gittiğim yetkili servis(Eskişehir-ALPATA) biraz daha ilgili olsaydı da bende yolda kalmasaydım.
Zor bir gündü benim için sizinlede paylaşmak istedim. Siz siz olun aracınızı sizden iyi kimse tanıyamaz eğer birşeylerin ters gittiğini düşünyorsanız mutlaka ısrarcı olun ve arızayı buldurun.
Sizlere ise sorum; aracımın silindir teklemesi ile şarj dinamosundaki arıza ile bir bağlantısı olabilirmi?
İyi forumlar
 

opelsahibi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
457
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benım arabada da gaza basıp bırakınca ısıklar kısılıp açılıyor bı ara yaptırıcaz artık
 

hodja

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Benimde başıma 21.02.2012 günü yetkili servisin becerksizliği yüzünden hoş olmayan bir olay geçti.
O gün Kütahyadan Bolu ya doğru sabah yola çıktım. Daha 35-40km yapmışken aracımın motor arıza ve tc ışığı yandı. Aracım sanki 3 silindirle çalışıyor gibi tekliyor ve gücüde azalmıştı. İstikametimi en yakın yetkili opel servisene(ALPATA) yani Eskişehire doğru değiştirdim. Yetkili serviste arıza kaydımı açtırdıktan sonra yaklaşık 45 dkka bekledim. Gelen ustaya derdimi anllattım tekrardan, o da aracı çalıştırdığında araç normale dönmüş gibiydi. Sonra tech-2 ye bağladılar silindir teklemesi ve oksijen sensöründen dolayı arıza ışığının yandığını o an için bir sorun olmadığını lpg den dolayı geçici bir arıza olabileceğini, benzin ile yolculuğunuza devam edin diye öğüt verdiler sadece(ücret talep etmediler :D ) Aracımla tekrar yola çıkmadan önce benzin alıp tekrar yola koyulacakken aracımın rölantisinin normal olmadığını 600 ile 800d/d arasında gidip geldiği ve bilg. ekranının ışık şiddetinin rölanti ile doğru orantılı azalıp artmasından sonra tekrar servise geri dönüp
aracımın normal olmadığını anlatmaya çalıştım. Benimle birlikte bir usta araca binip kendisi test etti ve yine birşey yok siz yola devam edin eğer bir sorun olursa Adapazarındaki yetkili servise bir daha baktırırsınız diye beni yolladılar. Bende bana söyleneni yaptım yola koyuldum Adapazarına 30km kala aracım şarjı kesti bütün arıza ışıkları yandı direksiyon sertleşti derken 25km kala araç stop etti ve yolda kaldım. Çekici ile Adapazarındaki yetkili opel servisi olan Ekin Otomotive aracımı götürdüm. Sağolsunlar çok iyi ilgilendiler, arızayı tespit ettiler, konjektör arızalıydı ve serviste parça yoktu komple şarj dinamosunada 1200TL dediler :S Parçayı dışarıdan temin ettiler ve 300TL lik fatura ile beni saat 19 gibi yolcu ettiler. Keşke ilk gittiğim yetkili servis(Eskişehir-ALPATA) biraz daha ilgili olsaydı da bende yolda kalmasaydım.
Zor bir gündü benim için sizinlede paylaşmak istedim. Siz siz olun aracınızı sizden iyi kimse tanıyamaz eğer birşeylerin ters gittiğini düşünyorsanız mutlaka ısrarcı olun ve arızayı buldurun.
Sizlere ise sorum; aracımın silindir teklemesi ile şarj dinamosundaki arıza ile bir bağlantısı olabilirmi?
İyi forumlar
geçmiş olsun. aynını ben de yaşamıştım 2 ay kadar önce :)
 

opelsahibi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
457
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben anlamıyorum benım sarj dınamosunun sıfırı ınternette 200 lira adam komurlerı degısmek ıcın 150 lira istiyor bune sacmalık
 

memoli007

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2012
Mesajlar
245
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.facebook.com
Şarj konjektörü arıza yapmaya başladığında arabanın voltaj değeri yükselebilir 17 volt gibi değerlerde ve bu durumda arabanın bobinleri dengeli kıvılcım oluşturamaz ve tekleme yaptırır. bu şarj arızasının birnevi göstergesidir. iyi bir servis teknisyeni bunu bilmelidir ama tech 2 cihazına bağlı kalınırsa teknik düşünülmezse tech2 cihazı servisi yanıltır.
vereceği arıza düşük yakıt seviyesinde tekleme saptandı arızasıdır servisi olduğu gibi yanıltır...
 
Üst