Rölanti düşmesi ve stop etme...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fabre
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

fabre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhabalar, Lpg'li 2004 model 1.2 Corsa C aracım var, yüksek hızda giderken vitesi boşa attığımda aracım stop ediyor, bunu lpg ve benzinde giderken denedim, her ikisinde de aynı sorunla karşılaştım, yokuş aşağı 90-100 ile giderken boşa aldığımda devir çok düşüyor ve motor stop ediyor, düşük hızda aynı problem söz konusu değil, yardımlarınızı bekliyorum, teşekkürler...
 
Sanırım forum da benden başka aynı problemi yaşayan olmadı... :confused:
 
ağrıza lambası yakıyormu?
egzantrik devir sensörü-mili sorunu olabilir..
egr temizliği de yapılabilir.
 
problemi iyi analize icin ariza lambasi yakiyormu bilmek gerekir yoksa..
kesin ya yanlis hava aliyor veya rolanti Hakkin rahmetine kavustu :D
saka rolanti ayarlayicisi degistir...kelebek temizligi vakumlara birde hava emme yanlis hava varmi baktir...ama ariza isigi veriyorsa hata kodu lazim :D insallah beyin degildir tabii
 
Eksoz emizyon lambası yanıyor ama aracım lgp'li olduğu için sıkıntı yok dediler, daha önce tech 2 cihazına bağlattım herhangi bir arıza kodu yoktu, hızlı giderken boşa atıp ayağımı gazdan çekince devir bir anda çok düşüyor ve stop ediyor, yavaş giderken boşa attığımda da devir 500lere kadar düşüyor sonra tekrar yükseliyor, inşallah beyin değildir :(
 
rolanti %80... %20 de yanlis hava korkma.. :D
bogazida temizlet gecmis olsun
 
peki rölanti ayarımı gerekli, yoksa rölanti sensörümü değişmesi gerekiyor, sensör değişecekse fiyatlar ne kadardır bir bilginiz varmı?
 
önce bogaz kelebegi temizligi yap bak olmazsa rolanti ayarlayicisi degisecek...
 
İlginiz için teşekkür ederim, haftasonu götürüp dediğinizi yapıcam...
 
önce bogaz kelebegi temizligi yap bak olmazsa rolanti ayarlayicisi degisecek...

benzinde rölanti sorunu yaşanmıyorsa bu kesin bir çözüm değil malesef. genelde bu rölanti sorunu lpg de olur. araç benzinli olsaydı bu reçete oluyor ama lpg li olunca olay böyle değil. konu lpg bolumunde tartışıldı ve oraya gerekli çözümü ilettim. oraya bakarsanız çözüm lpg enjektörlerinin/selenoid valflerinin beslenmesini sağlayan noozle/nozul/meme ların/lerin kesit alanının çapını daraltmaktan geçiyor. 1.8 mm olan kesit alan çapını 1.5 veya 1.6 veya kurtarırsa 1.7 ye indirmeniz gerekecek. bunun için hazır noozle/nozul/meme lar/ler mevcut.

eğer bu rölanti sorunu benzinde de oluyorsa boğaz kelebeği ve rölanti ayarlayıcısı temizlenebilir. rölanti ayarlayıcısı temizlenmesine rağmen sorun devam ediyorsa rölanti ayarlayıcısı değişebilir 80 lira civarı birşey(delphi). ama unutmayın ki kütük denilen bobinaj yani bujilere elektrik akımını sağlayan parçanın da bu işin içinde düşünülmesi gerekir.

elimden geldiğince detaylandırmaya çalıştım. daha detaylı bilgi için lpg bölümüne bakınız.

geçmiş olsun.
 
Geri
Üst