Rolanti devri nasıl arttırılır?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ogen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
debımetredende ayarlanır kelebektende ayarlanır. eger debımetreyle ugrasılmıssa ondan dolayı dusmustur rolantı
 
Bakım yaptırmadan önce rölantide iken yakıt tüketimi 1.5 L / 100 km idi.Şimdi ise 1.0 L/100 km ye düştü.Daha da düşer dediler.Sanırım bakımları ihmal etmemek çok önemli bir husus.
 
Dün akşam rolanti motorunu söküp temizledim. İyice inceledim nasıl çalıştığını anlamak için elimdeki cihazlarla motoru kademeli olarak çalıştırdım.

Anladığım kadarıyla sizlere anlatmaya çalışayım.
Rolanti motorunun içinde yarım silindir şeklinde hareketli bir parça var. Bu parça başka bir silindirin içinde 90 derecelik bir ileri geri dönme hareketi yapıyor. Tıpkı bir vana gibi çalışıyor. Voltaj değeri attıkça hava akışını açıyor. Voltaj değeri düştükçe diğer tarafa hafifçe dönerek hava akışını azaltıyor. Voltaj tamamen kesildiğinde ise içindeki yay yardımıyla hava geçişi kapanıyor.

Fakat voltaj kesildiğinde hava akışı tamamen kesilmiyor ufak bir aralık bırakıyor. Bu aralıktan geçen hava motor tamamen ısındığında rolanti devrini ayarlamak için sürekli açık kalıyor. İşte şimdi zurnanın zort dediği yere geldik. Motorun arkasında bu aralığı kontrol eden bir setskur vidası bulunuyor. Eğer bu vidayı aralığı açacak şekilde ayarlarsanız rolanti devri artacaktır.

Eğer ki bu silindirin içi yağlı ve pis olursa elektirik kesildiğinde pislik yüzünden sıkışmış olan silindir rahat hareket edemediği için yayın gücü bu ufak aralığın tam açılmasına yetmiyor. Motor devri düşünce beyinden hemen bir sinyal gönderiliyor ve rolanti motoru tekrar devreye girerek devri yükseltmek için hava kanalını açmaya çalıyor. Bu yüzden rolanti devri sabit kalamıyor sürekli oynamalar yapıyor ve titremelere neden oluyor. Olması gereken motor yeterince ısındığında rolanti motorundaki elektirik kesilerek o ufak aralığın motor devrini ayarlamasını sağlamasıdır. Yani motor yeterince ısındığında rolanti motoru devreden çıkmalıdır.

Bunun dışında akışmetreden yapılan ayarlar yakıt karışımını bozduğu için çekişte düşmelere ve fazla yakıt tüketimine neden oluyor. Veya gaz kelebeğinden yapılan ayarlar çok hassas olduğu için doğru yapılamıyor. Defalarca kelebekten denedim fakat ayar çok büyük hassasiyet gerektirdiği için kelebek biraz kaba kaçıyor.

En doğrusu rolanti motorunun arkasındaki setskur vidasından ayar yapmak.
 
Son düzenleme:
Aracında otomatik jigle var o tozlanmıştır onu temizletirsen sorunun düzelebilir ;)
 
Temizleme işlemini yaptıktan sonra artık klimayı açtığımda devirde yükselmeye başadı eskiden normalin altına düşerdi.
 
rolentiyi kaldıramazsın rolenti ayarlayıcı var araçta.anca onu temizlersin sanırım temizlenmemiştir hiç.kaputu acınca enjektörlerin östünde metal bi parca var l şeklinde boru giriyo manifoltta.onu sök ve tiner ile temizle sorunun düzelir.ve her bakımda yağ değişimizde temizlettir.yoksa arıza yapıyor
Corsa C 1.7 Dti'lerde Bu Tarzda Temizlenmesi Gereken Parçalar Varmı Acaba Arabamda Şuan Zor Çalışma (her Zaman Değil Arada Sırada) Birde Ayagı Debriyajtan hafif kaldırınca Stop Edermiş Gibi Yapıp(Egsozdan Dumanda Atıyor) ÇAlışmaya Dvm Ediyor.Sebebi Ne Olabilir ??
 
Dün akşam rolanti motorunu söküp temizledim. İyice inceledim nasıl çalıştığını anlamak için elimdeki cihazlarla motoru kademeli olarak çalıştırdım.

Anladığım kadarıyla sizlere anlatmaya çalışayım.
Rolanti motorunun içinde yarım silindir şeklinde hareketli bir parça var. Bu parça başka bir silindirin içinde 90 derecelik bir ileri geri dönme hareketi yapıyor. Tıpkı bir vana gibi çalışıyor. Voltaj değeri attıkça hava akışını açıyor. Voltaj değeri düştükçe diğer tarafa hafifçe dönerek hava akışını azaltıyor. Voltaj tamamen kesildiğinde ise içindeki yay yardımıyla hava geçişi kapanıyor.

Fakat voltaj kesildiğinde hava akışı tamamen kesilmiyor ufak bir aralık bırakıyor. Bu aralıktan geçen hava motor tamamen ısındığında rolanti devrini ayarlamak için sürekli açık kalıyor. İşte şimdi zurnanın zort dediği yere geldik. Motorun arkasında bu aralığı kontrol eden bir setskur vidası bulunuyor. Eğer bu vidayı aralığı açacak şekilde ayarlarsanız rolanti devri artacaktır.

Eğer ki bu silindirin içi yağlı ve pis olursa elektirik kesildiğinde pislik yüzünden sıkışmış olan silindir rahat hareket edemediği için yayın gücü bu ufak aralığın tam açılmasına yetmiyor. Motor devri düşünce beyinden hemen bir sinyal gönderiliyor ve rolanti motoru tekrar devreye girerek devri yükseltmek için hava kanalını açmaya çalıyor. Bu yüzden rolanti devri sabit kalamıyor sürekli oynamalar yapıyor ve titremelere neden oluyor. Olması gereken motor yeterince ısındığında rolanti motorundaki elektirik kesilerek o ufak aralığın motor devrini ayarlamasını sağlamasıdır. Yani motor yeterince ısındığında rolanti motoru devreden çıkmalıdır.

Bunun dışında akışmetreden yapılan ayarlar yakıt karışımını bozduğu için çekişte düşmelere ve fazla yakıt tüketimine neden oluyor. Veya gaz kelebeğinden yapılan ayarlar çok hassas olduğu için doğru yapılamıyor. Defalarca kelebekten denedim fakat ayar çok büyük hassasiyet gerektirdiği için kelebek biraz kaba kaçıyor.

En doğrusu rolanti motorunun arkasındaki setskur vidasından ayar yapmak.


Yaptığın araştırma ve verdiğin teknik bilgiler için teşekkürler. Tebrik ederim. Elektronik deyip karmaşık olduğunu düşündüğümüz ve "... olmuşsa bozulmuştur artık işe yaramaz, ayarlanmaz" dediğimiz bazı sistemlerin aslında basit mekanik prensiplere dayandığını, güzel bi şekilde ifade etmişsin. Zannediyorum rolenti düzenleyicisi ile ilgili bu güne kadar verilen teknik bakımdan en doyurucu bilgidir yukarıdakiler. Kendi sorunuza en güzel cevabı kendiniz vermişsiniz. Böyle teknik bilgilerin forumumuzda paylaşılması dileğiyle..
Selamlar.
 
Geri
Üst