Rektefiye?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan adilbey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

adilbey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
67
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Bostayken vites, gaza bikaç dakka basınca sag onde siyah kalınca bı hortum var.O çok şişiyor ve ısınıyor.Daha dogrusu ustaya aracımın sagına soluna soyle bı bak , motora su falan kacmış olabılırmı dıye sordugumda yukarıda anlattıgım ıslemı yaptı ve hortumun şiştğini ve rektefiye yapılması lazım oldugunu soyledı.Bu kadar basınc olmaz dedı aracta.Baska bı ustaya gosterdıgımde ıse su bidonunun kapagını actı ve eger oyle bişey olsa su fıskırır dısarı dedı ama su fıskırmadı.ve yok oyle bişey dedı.Yinede soru ısaretı kaldı aklımda.Sizin yorumlarınız neler?
 
bi tane hortum şişiyo diye rektefiye yapılmaz, motor kompresyonu ölçülür, rektefiye yapılıp yapılmayacağı ona göre karar verilir..
 
Öncelikle teşekkür ederim cvb için.Peki bu motor kompresyonu dediğin nasıl ölçülür?Masraflımıdır? Saygılar....
 
kompresyon test cihazı buji yuvalarına bağlanarak ölçülüyor bildiğim kadarıyla, masraflı bir iş değildir..
 
Senin asıl problemin nedir ki ? Kaputu açıp araca doğru bakarken solunda üstte kalan hortumdan bahsediyorsan radyatör hortumudur ve termostat açtığında devirdaim esnasında doğal olarak basınçlanır ve sert olur.Bu normal bir durum.Ama hortum fiziksel olarak ciddi anlamda şişip şekil değiştiriyor ise ya hortumda bir problem vardır yada soğutma sisteminde bir tıkanıklık olabilir.Asıl problemini ve gözlemlerini daha net yazarsan yardımcı olalım.
 
Senin asıl problemin nedir ki ? Kaputu açıp araca doğru bakarken solunda üstte kalan hortumdan bahsediyorsan radyatör hortumudur ve termostat açtığında devirdaim esnasında doğal olarak basınçlanır ve sert olur.Bu normal bir durum.Ama hortum fiziksel olarak ciddi anlamda şişip şekil değiştiriyor ise ya hortumda bir problem vardır yada soğutma sisteminde bir tıkanıklık olabilir.Asıl problemini ve gözlemlerini daha net yazarsan yardımcı olalım.
Teşekkur ederim ilgilendıgınız ıcın.(efedkr sanada tşkrler.)Evet aynen dedıgın hortumdan bahsedıyoruz.Usta sureklı gaz verınce araca hortum sekıl degıstırmeden aynı tabiatıyla , içi basıncla doluyor hepsi bu.Silindir bloğu çatlamıs olabılır falanda dedı galiba tam anımsayamadım.Şahsen bana sorarsan aracta bı sıkıntı yok.Sadece aracım 15 gunde yarım lıtre falan su eksıltıyor.O da sanırım bı hortum dan az bısey kacırıyor.Sırf sagına soluna bak dedım dıye kontrol yaptı.Neyse olay budur....
 
Teşekkur ederim ilgilendıgınız ıcın.(efedkr sanada tşkrler.)Evet aynen dedıgın hortumdan bahsedıyoruz.Usta sureklı gaz verınce araca hortum sekıl degıstırmeden aynı tabiatıyla , içi basıncla doluyor hepsi bu.Silindir bloğu çatlamıs olabılır falanda dedı galiba tam anımsayamadım.Şahsen bana sorarsan aracta bı sıkıntı yok.Sadece aracım 15 gunde yarım lıtre falan su eksıltıyor.O da sanırım bı hortum dan az bısey kacırıyor.Sırf sagına soluna bak dedım dıye kontrol yaptı.Neyse olay budur....
o hortumun adı,radyatör üst hortumu..benm araçta su eksiltiyordu hararet olmadıgı halde silindir üst kapak contasının yandıgından şüphelendik önce..sonradan o bahsettiğin hortumun boğazından çok sıkıldıgı için plastiğin zarar gördüğünü zamanla kaçan su etkisiyle de tahrip oldugunu gördük..ısmarladım servise hortumu yakında gelecek.takıcaz su eksıltme sorunum ortadan kalkacak inşllah:)
 
Teşekkur ederim ilgilendıgınız ıcın.(efedkr sanada tşkrler.)Evet aynen dedıgın hortumdan bahsedıyoruz.Usta sureklı gaz verınce araca hortum sekıl degıstırmeden aynı tabiatıyla , içi basıncla doluyor hepsi bu.Silindir bloğu çatlamıs olabılır falanda dedı galiba tam anımsayamadım.Şahsen bana sorarsan aracta bı sıkıntı yok.Sadece aracım 15 gunde yarım lıtre falan su eksıltıyor.O da sanırım bı hortum dan az bısey kacırıyor.Sırf sagına soluna bak dedım dıye kontrol yaptı.Neyse olay budur....


Bahsettiğin hortum dediğim gibi radyatör hortumu ve termostat açtığında su pompası suyu radyatöre basmaya başlar.Doğal olarak hortumdan geçiş vardır ve elinle sıktığında içeri bastıramazsın.Zaten termostatın açıp açmadığınıda buradan kontrol ederler.Bu kadar basınç normal.Fiziki olarak görülebilen yerlerde kaçaklar varsa hortumları değiştirt yeterli bence.Sonrasında su eksiltiyormu tekrar takip edersin.
15 günde yarım litre az bir kayıp değil.Ama dediğim gibi kaçıran yeri bulmaya çalış zaman içinde.Eğer kaçıran bir yek yok ise ozaman diğer belirtilerde gözlemlenerek başka yerlerden şüphe edilebilir.Bence ciddi birşey yok.
 
Ustan sağlam adammış, şıp diye teşhisi koymuş :). 15 günde yarım litre su kaybı aslında değerlendirme açısından yanlış bir ölçme tekniği (bu tür ölçümler için aracın çalışma süresi, yaptığı yol önemlidir). Conta yanığı için yedek su kabından basınç testi yapılabilir, imkanın yoksa aracın egzosunu izle, conta yakan arabanın motoru sıcakken egzosundan normalden fazla su damlası gelir. 15 günde ne kadar yol yapıyorsun bilmiyorum ama bence öncelikle araçda su sızıntısı falan varmı ona bakın. Su, kalorifer hortumlarını iyice kontrol edin, yedek su kabının kapağı sağlam olmalı ve sıkıca kapatılmalıdır ayrıca radyatörde kaçak var mı onu kontrol edin (genelde bizim araçların radyatörleri yanlardan, plastikle metalin birleştiği pres yerlerinden kaçırıyor, en sık rastlanan bölge de sol üst kısım oluyor, yedek su kabına hava bastırarak, basınç altında buraları iyice kontrol ettirin).
 
Söylediklerinizi deneyeceğim teşekkurler....
 
Geri
Üst