hocam yakıttan ziyade altından kalkamayacağımız arızalar vs gibi yani masraftan kasıtım bu
aracı gösterdim 100binde ağır bakımlarının hepsini yaptımış faturaları gördüm yakıt çok önemli değil 1 l çok fazla bişey değil korkum arıza veya mekanik aksamdaki masraflar
Agir bakimlarinin yapilmis olmasi tabiiki onemli, ancak ot. sanzimanin durumu bilen biri (hakikaten bilen biri) tarafindan kontrol edilmeli. Rast gele gosterdiginiz pekcok kisi anlamaz ve de cok yuvarlak seyler soyler. " Abi otomatik icin kimse bi sey soyleyemez, teshiste bulunamaz" gibi.. Kismen hakli olmakla birlikte bazi kriterler de vardir. Oncelikle arac
D konumuna alinarak yumusak ve agressif olmak uzere fakli bicimlerde kullanilmali. Ozellikle yumusak kullanimda, vites gecislerinde
(sorunsuz otomatikte vites yukselirken sarsinti neredeyse yoktur, duserken biraz daha hissettirir, bu sarsinti iyi bir kullanicinin manuel degisiminden daha az sarsinti meydana getirir
) fazla sarsinti olmamali. Bu sanzimanin yorgunluguna/hor kullanildigina/yagina ozen gosterilmedigine isarettir. ayrica
over/drive
(teknik adi bu ise de opellerde spor tusu olarak gecer
) tusunun faal olup-olmadigi kontrol edilmeli. Over-drive km saatindeki kirmizi cizgiden (50 km/h) sonra daha belirgin hissedilir. Gaz verildigi esnada aktif edildiginde, bir vites dusmus gibi fonksiyon gorerek aracin ileri atilamasini saglar. Bu kick down dan farklidir. Over/drive butun otomatik sanzimanlarda bulunmaz. Gaz verilmedigi durumda, ayni fonksiyon nedeniyle motor freni gucunu artirir.
(Uzun rampa inislerde, balatalarin yanik kokusu vermeden yol alinmasini saglar. Motorun devrine gore servis freni ile yardimci olunabilir.
) Diger taraftan
"kick down" (gaz pedalina tam basmak) suretiyle vites dusmesi ve bu esnadaki sanziman tepkileri ile herhangi bir ariza uyarisi olup-olmadigi kontrol edilmeli. Ayrica diger konumlarda da kulanmak suretiyle sanziman tepkileri kontrol edilmeli. Ve tabii ki yagi vb. de... Bunlardan gecer not alan ot. sanziman iyi durumda demektir. Bunlari otomatik sanzimandan korkman icin yazmiyorum, bu tarz kontroller yaparak ben de ikinci (94 bin km) el ot. sanziman aldim. Hem sehir ici hem de sehirdisi cok rahat. Yakit; nizami kullanim manuel ve nizami kullanim otomatik karsilastirildiginda otomatik biraz fazla yakar, ama deger. Ozellikle otomatikten sonra manuel, 15-20 yil oncesinin araclarina biniliyormus hissi vecektir.
Not: yukaridakiler, elektronik kontrollu, tam otomatik (tork konvertorlu) sanziman dikkate alinarak yazilmistir.
Selamlar..
Seyf Kamali