Opel Meriva çekişten düşme, titreme problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan koala
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

koala

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2020
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Merhaba arkadaşlar, 2010 model 1.6 Opel Meriva A kasa aracımı 90.000 Km de satın aldım. Araçlar hakkında hiçbir bilgim olmadığı için sora sora Öğrenmeye çalışıyorum.. Atiker marka LPG ve benzinde de aracın performansı aynı yani beklediğimin altında. 5 ay oldu araca bineli farkettim ki araç rampada çekişten düşüyor, bunu performans olarak etkisini gösteriyor. Ancak devrinden biraz yüksek kullandığımda zorlayarak çıkarsam o zaman problem olmuyor. Sabahları arabaya bindiğimde 2 km gidip durduğumda motor benzin ve gazda da stop ediyor. Siyah kapak ecotec motor var araçta. Birkaç kişiye sorduğumda subaplardan olabileceğini söylediler. Sakarya da yaşıyorum usta usta gezdim sadece bir tanesi sübapların komple değişmesi gerektiğini ondan yaptığını söyledi. ve Aşırı uçuk fiyat verdi. Çaresiz kaldım. ne yapacağımı bilmiyorum. Tavsiyeniz var mı? Subaplardan mıdır gerçekten?
 
Son düzenleme:
90 bin km de subaplar gider .twinport motor zaten bu yüzden daha çabuk gidiyor.Bana üst kapakçı söylemişti 70-80 bin km de değişmesi gerektiğini söyledi.Çözün çelik subap taktırmak.2500 tl civarı gider.
 
90 bin km de subaplar gider .twinport motor zaten bu yüzden daha çabuk gidiyor.Bana üst kapakçı söylemişti 70-80 bin km de değişmesi gerektiğini söyledi.Çözün çelik subap taktırmak.2500 tl civarı gider.

Peki çelik subap yaptırdıktan sonra tekrarlamıyor mu? Burada 4.000 TL küsür fiyat verdiler bana da
 
Ben yaptıralı yaklaşık 55 bin km yaptım şimdilik sorun yok.
 
aynı problemleri yaşadınız mı peki benimle? 120 yi geçememe, rampada çekişten düşme gibi ? Birde yaptırdıktan sonra 700 km kadar benzinde kullanın diye birşey okudum doğru mu?

Ayrıca exper 'e götürdüğümde motor gücü %78 çıkmıştı. Sübaplarla alakalı mı bu durum? Yoksa genel motor durumu mu böyle sizce?
 
Son düzenleme:
1.6 motor normalde performanslı bir motor değil. Bu motor performans ölçümlerinin çok sağlıklı olduğunu düşünmüyorum ama %78 biraz düşük geldi bana. Lpg takıldıktan sonra 40-60 bin civarı sübap erime problemi olabiliyor. Bunun için kompresyon testi yapılmalı, bu teste göre eriyip erimediği anlaşılır. Sübap erime belirtileri; performans düşüklüğü, yakıt yüksekliği, en önemlisi sabah motor soğukken zor çalışma ve rölantide titreme, stop etme geliyor. Ama bu problemler sübap dışında aracın ateşleme sistemindeki başka bir sorundan da kaynaklanabilir.

Sübap değişimi için 6-7 ay önce 2500-3000 civarı fiyat veriyorlardı. Birkaç yere sorarak yaptırın ve mutlaka kompresyon test sonuçlarını inceleyin. Çelik sübap takıldıktan sonra erime problemi olmuyor.
 
Son düzenleme:
Çok teşekkürler cevaplar için. Sabahları bahsettiğiniz problemleri yapıyor maalesef. Oksijen sensörü, EGR falandır diye umuyordum ama bariz belli sübaplardan olduğu. İşin komik tarafı yaklaşık 5-6 ustaya götürdüm. İlk götürdüğüm usta sadece kompresyon testi yaptı ve sübaplardan olduğunu söyledi. Diğer ustalar ise 90 bin km aracın sübaplarında birşey olmayacağını söyleyerek gönlümü okşadılar resmen :) ama maalesef sonuç ortada. Çelik sübap taktırmayı düşünüyorum zaten başka çarem de yok bu şekilde satamam arabayı. Gerçi seviyorum arabamı ama her 100 bin km de sübap değiştirirsem işim var benim. Ayda 2 hafta boyunca günlük ortalama en az 100 km yapıyorum çünkü. Neyse artık. Çelik sübap takıldığında sübap problemi devam ettiğini duydum hocam siz ne diyorsunuz?. Çelik subapın en fazla 10 bin km daha etkisi olduğunu fakat her halükarda yine sübap arızası alabileceğimi söylediler forumlarda
 
Çelik sübabın eridiğini duymadım. Zaten erimenin sebebi magnezyumun erime sıcaklığının düşük olması. Çelik sübabın erimesi için gerekli sıcaklığa erişileceğini düşünmüyorum. Bunlar benim tahminim tabiki, bu sorunla karşılaşanların yorumları daha önemli. Aracı kullanım alışkanlığınız da önemli; bana göre Lpg bir performans yakıtı değil, tasarruf yakıtı. Sürekli yüksek devir, agresif kullanım benim tecrübelerime göre lpg için uygun bir kullanım tarzı değil. Sırf bu yüzden lpg'li aracımı sattım.

Bu arada sübap değişiminden sonra mutlaka işi bilen bir yere Lpg AFR ayarı yaptırın, ben performans ve yakıt tüketiminde iyileşme görmüştüm. Sübap erime konusuna da faydası olacağı söyleniyor.
 
2013 Opel Astra J 1.4 Turbo arabamda rolantide titreme, ESP Servis uyarısı, Motor simgeli emisyon arıza uyarısı vardı. Resmi ve iki özel servise gösterdim net olarak arıza sebebini söyleyemediler. Tavsiye üzerine İzmir'de bir özel servise gösterdim. Gerekli ölçümleri yaptıktan sonra birde motor soğuduktan sonra bakmaları gerektiğini söylediler.Sonuçta bana arızanın pistonlardan kaynaklandığını söylediler. Gerekenin yapılmasını söyledim, sonra pistonların yanında manifoltuda değiştirdiklerini söylediler. Şu anda arıza gitti fakat bana 6.500- TL.gibi bir masrafa mal oldu.
 
Benim araba üst kapak contası yanmış dediler,su eksiltiyordu.Oyüzden yaptırdım,190 a kadar hız yaptım lpg de.Sorun yok.Hep lpg de bindim.
 
Geri
Üst