Opel astra j servo direksiyon hatası

  • Konuyu başlatan yasinsimsek
  • Başlangıç tarihi
Y

yasinsimsek

Bilgi Girilmemiş
Merhaba arkadaşlar aracıma 2 günsür binmiyordum bugün bindiğimde kontağı normal olarak açtım marş basmadı tık tık tık diye ses geliyor ama ateşleme yapmadı ve yol bilgisayarında servis servo direksiyon diye bir uyarı çıktı sonra akü tasarruf modu aktif dedi kontağı kapatıp tekrar açtım bu sefer hırsızlık önleme sistemi aktif dedi sonra, esp uyarısı verdi yani verdi de verdi kontağı taktığımda kapılarıda kitliyor şuan anlayacağınız ne yapmam lazım yardımcı olsbilirseniz çok sevinirim teşekkürler
 

Hasan Can Aslıhan

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
2 Kas 2018
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Hocam arizayi bulabildin mi acaba ?
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
333
Tepki puanı
96
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
akü bitince yapıyor. aküyü değiştirince bütün sorunlar ortadan kalkar
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
333
Tepki puanı
96
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
havalar soğudu, aküler iflas etmeye başladı :)
 

mcerci

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Konuyu açanın sorunuyla direkt alakalı değil biliyorum.

Bu sorunu yaşayıp da internet araması ile bu sayfaya gelenler olabilir. O yüzden buraya da yazmayı uygun buldum.

Benim aracımda ( opel astra 1.4 turbo a14net. Atiker gold lpg sistemi takılı durumda ) bazısı kullanıcı ekranında görünen, bazısı aracın arıza hafızasına kaydedilen birçok hata - arıza durumu vardı ( servo direksiyon hatası , park yardımcısı hatası , yolda giderken esp' yi kapatmak , yolda giderken gösterge panelini kapatıp açmak, teyp dilini ingilizceye dönüştürmek, motor eksik takviyesi hatası aklıma gelenler)

Aracı serviste bilgisayara bağlayınca arıza olarak görünenler genelde şunlardı :
motor kontrol modülü : p0959 , motor soğutma suyu termostat ısıtıcısı kontrol devresi yüksek voltaj
karoseri kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
park freni kontrol modülü : c0561 , sistem devreden çıkarma bilgileri depolandı
servo direksiyon kontrol modülü : u0121 , elektronik fren kontrol modülü ile iletişim kayboldu
servo direksiyon kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
multimedya çalıcı arabirim modülü : b1325 , kontrol modülü güç devresi
motor kontrol modülü : p0299 , motor eksik takviyesi

Zaman içinde şunu da farkettim. Araçta sistemdeki voltaj ani olarak yükselip düşüyordu. Gerilim yaklaşık 15.5 voltun üzerine çıktığında sistem yukarda bahsettiğim hataları vermeye başlıyordu. Yaptığım araştırmalar neticesinde bir buçuk yıl sonunda sorunun nedenini öğrenip düzelttirdim.

LPG sistemi aracın haberleşme hattına ( obd , can ) bağlı. Atiker' in yazılımında (ustaların lpg ayarını yaptığı yazılım) aracın haberleşme hattı ile veri alışverişini hangi protokol ile yapacağına dair bir ayar var. Bu ayarın varsayılan değeri otomatik ( auto ) olarak seçili gelmekte. Eğer bu ayar otomatik olarak bırakılmış durumda ise lpg sistemi aracın haberleşme hattı ile hangi protokolle konuşacağını doğru olarak belirleyemiyor ve sistemdeki tüm iletişimi bozuyor. Bu ayarı " 8: CAN Standard 500 kbps " ( opel bu seri araçlarda bu protokolü kullanıyormuş) yaptıktan sonra araçta yukarda bahsettiğim arızaların tümü yok oldu.

İnternette bu durumun lovato sistemlerde de görüldüğüne şahit oldum.

Bu türden sorunlarla uğraşanlar varsa denesinler, işe yarayabilir.


20211118_094802874eb59f526746d9.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Meteefe
Üst