amortisör ile ilgili birkaç önemli detay ;
1- Amortisör nasıl işlevsiz hale gelir ;
araçların haddinden fazla yükelnmesi komple süspansiyonu etkileyeceği için amortisörde hasara yol açabilir,
çok sert gitilen kasisler amortisörde hasara yol açabilir,
ortalama bir amortisörün ömrü 100.000 km dir, malzemenin yorulması sebebiyle temel işlevlerinde problemler ortaya çıkabilir, arızalı olmasa bile yol tutuşda sıkıntılara sebep olabilir
2- temel amortisör arızaları,
öncelikle amortisörün patlaması gibi bir durum asla yoktur yada patlama tabiri yanlıştır, konu sıkıntı aslında amortisörün belli bir yerinden genellikle çelik çubuk ile borunun birleşme yerindeki keçe den yağ sızdırmasıdır bunun sebebini yukarıya zaten yazdım,
araç aşırı yüklenir ise çelik çubuk baskı altında eğilebilir
üretimden kaynaklı bazı sıkıntılar sebebiyle amortisör değerleri tam oturmayıp ses yapabilir ( bir amortisörün için ort. 60-70 materyal kullanılır)
amortisör rulamn-yay-kule gibi diğer unsurlar ile değişim sonrası uyumsuzluk yapabilir (yorulmuş malzeme-yorulmamış malzeme uyumsuzluğu)
3 - amortisör tamir edilir mi,
amortisör asla tamir edilemez, yağ kaçıran bir amortisöre tekrar yaç basıp kaynak yapmak (piyasada en çok yapılan işlem) o amortisörün değerlerini değiştirecek olup araç dinamiğine etki ederek yol tutuş roblemleri ve hatta kazalara sebep olur. konu yağın içine girecek en ufak toz yahut çapak parçası bile direnç değerlerini değiştirecektir.
4- amortisörler her araç için farklıdır - örneğin doblo kargo için tasarlanmış bir amortisörü doblo binek tip için kullanırsanız bile yol tutuş ve güvenlik problemleri yaşanacaktır
5- amortisörler asla çift değişime gerek yok dur arızalı amort hangisi ise onun değişmesi yeterlidir, diğerinide değiştirelim diyenlere kanmayın
unutmayın amortisör yay ile birlikte aracınızı yol tutuşu için en önemli unsurlardan biridir,
aklıma gelenler şimdilik bu kadar