Megane I Direksiyon Kumanda Aktivasyonu

knightrider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
787
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Merhaba arkadaşlar,

Opelim.net'ten aldığımız azimle yeni bir projeyle karşınızdayım. Aslında çok da kolay bir uygulama olmadı, orijinalliği koruyamadık ama artık bunu yapmayı kafaya koymuştuk ve yaptık şükür.

Öncelikle pioneer teypler için w/r şemasını buldum:
scematic.gif


Aslında basit bir devre, farklı direnç değerleriyle farklı işlevler yaptırılıyor teybe.

İkinci olarak kolun şeması gerekiyordu:
60538d1290855763-steering-wheel-control-renault-clio-pilmega.jpg


Yalnız bunu görünce anladık ki, bizim düşündüğümüz gibi her düğmeye has iki kablo yok. Kablolar ikişer ikişer gruplandırılmış ve birbirine bağlı. Basit bir sistem olmadığını elbette tahmin ettik, işin içine programlama vs. giriyor ama bunu hesaba katmamıştık...

Burada tabi işin teknik desteğini veren teyzeoğlu devreye girdi sağolsun ve gözümüzü karatıp kabloları keserek birbirinden ayırdı. Ve ayrı 3 kablo çektik ayırdığımız her anahtarlar için.

Sonrasında her bir anahtarı ilk verdiğim şemadan ihtiyacımız olan 6 işlev için seçtiğimiz dirençlerden oluşturduğumuz devreye bağladık.
Kolun arkasındaki tekeri iptal ettik, o işi karıştırıyordu çünkü. Ama en çok ihtiyacımız olan özellikler(ses açma kapama, teybi açma/kaynak seçimi, att mute, sonraki parça, önceki parça) çalışıyor.

Tüm bunları bir voltmetremiz bile olmadan yaptık, elimizden bu kadar geldi açıkçası, sizlere fikir verir diye paylaşmak istedim. İşte videosu:

http://youtu.be/Mnc9jpC087A

Burada şunu da belirteyim, yaptığımız sistem analog olduğu için düğmelerde kirlenme vb. durumlarda yanlış değer gönderebiliyor. O yüzden ara sıra yanlış komut gönderdiği oluyor...
 
Son düzenleme:
cok yaratıcı ve faydalı bi iş cıkarmıssınız tebrik ederim aynı buna benzer birseyi arkadasımın 206 sına dusunmustum soruncada olmuyo deyip kestirip attılar ama simdi onumuzde bir ornek var tesekkurler
 
Teşekkürler, aslında tak kullan aparat yapan arkadaşlar var diğer forumlarda ama bizim için önemli olan kendimizin çözüm üretmesiydi.
 
Merhaba arkadaşlar,

Opelim.net'ten aldığımız azimle yeni bir projeyle karşınızdayım. Aslında çok da kolay bir uygulama olmadı, orijinalliği koruyamadık ama artık bunu yapmayı kafaya koymuştuk ve yaptık şükür.

Öncelikle pioneer teypler için w/r şemasını buldum:
scematic.gif


Aslında basit bir devre, farklı direnç değerleriyle farklı işlevler yaptırılıyor teybe.

İkinci olarak kolun şeması gerekiyordu:
60538d1290855763-steering-wheel-control-renault-clio-pilmega.jpg


Yalnız bunu görünce anladık ki, bizim düşündüğümüz gibi her düğmeye has iki kablo yok. Kablolar ikişer ikişer gruplandırılmış ve birbirine bağlı. Basit bir sistem olmadığını elbette tahmin ettik, işin içine programlama vs. giriyor ama bunu hesaba katmamıştık...

Burada tabi işin teknik desteğini veren teyzeoğlu devreye girdi sağolsun ve gözümüzü karatıp kabloları keserek birbirinden ayırdı. Ve ayrı 3 kablo çektik ayırdığımız her anahtarlar için.

Sonrasında her bir anahtarı ilk verdiğim şemadan ihtiyacımız olan 6 işlev için seçtiğimiz dirençlerden oluşturduğumuz devreye bağladık.
Kolun arkasındaki tekeri iptal ettik, o işi karıştırıyordu çünkü. Ama en çok ihtiyacımız olan özellikler(ses açma kapama, teybi açma/kaynak seçimi, att mute, sonraki parça, önceki parça) çalışıyor.

Tüm bunları bir voltmetremiz bile olmadan yaptık, elimizden bu kadar geldi açıkçası, sizlere fikir verir diye paylaşmak istedim. İşte videosu:

http://youtu.be/Mnc9jpC087A

Burada şunu da belirteyim, yaptığımız sistem analog olduğu için düğmelerde kirlenme vb. durumlarda yanlış değer gönderebiliyor. O yüzden ara sıra yanlış komut gönderdiği oluyor...

hayırlı olsun emeginize sağlık ama bence 70-80 Tl lik devre için bu kadar orjinallik bozmaya kolu parçalamaya gerek yoktu ama yine azimli olmanız yapmanızda bir başarıdır tabi.
 
Evet, anlıyorum ama zaten kol atıl bir vaziyette duruyordu ve bir kere açmışken olmadı diyip kapatmak istemedik...:)
 
Geri
Üst