Lütfen yarım önemli

ssdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ara 2007
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Uzun bir aradan sonra merhabalar;

Aracım 2001 cdx 2.0 16v auto vectra. Arabamı geçen sene almıştım. Aldığı sırada 150000de olan aracıma lpg uygulamak istediğimden 2000km kadar lpg taktırmadan bindim . Herhangi bir sorunu var mı diye. Daha sonra Opel Opis Ankara da BRC M07 LPG kiti takıldı.
*Bize vaadedilen daha doğrusu serviste söylenen şey, LPG de Opel Ankara firmalarında yetkili servislerde eğer aracın bakılmasını istiyorsanız LPG nin Opel Yetkili Servisince takılması zorunluluğu olduğu idi. Yoksa servise LPG li bu araç biz de takmadık diye almıyolaruz iddiaları bu idi. Biz de inanıp aracımızı oraya yaptırdık.
Orada LPG uygulamasını yapan Makine Mühendisi olduğu özellikle servis müdürünce de belirtilen arkadaş bizim aracın aynısından rahat 30 küsür tane yaptığını hiçbir problem yaşamadıklarını söylediler.

Problemim şu ki ; aracım normalden fazla yakıyor ve çok da düzenli çalışmıyor. İlk takıldığında rokete (yani otomatikte dip gaz yapıldığında en düşük vitese alması) geçtiğinde benzine geçiyodu kendi kendine. 4-5 defa ayardan sonra tamir oldu ,beni gönderdi.

1 ay önce araba hiç bir sebep yokken silindir kapak contasını yaktı. Ben arabayı kullanırken çok dikkatliyimdir her zaman gözüm göstergelerdedir. Arabanın hararet yapmadığında eminim. Ama onlar hararet yaptırdığımı söyleyip duruyolarlpg den kaynaklanmadı diyolar. Neyse bu bana 1000ytl gibi bir şeye mal olduysa da bu sırada bir şey öğrendim. LPG nin montajının hatalı olduğunu.

Bu tespiti yapan kişi lpg konusunda çok bilgili ve tanıdığımız biri(Ne zaman yanına uğrasam üç tane lifti de lpg montajı ile dolu ve şaşmaz sanayide herkes onun işçiliğini övüyor). Onun dediğine göre LPG nin diğer ekipmanları sorunsuz takılmış ancak emme manifoldunda delinen delikler , BENZİN ENJEKTÖRLERİNİN DİBİNDEN delinmemiş . O tanıdığımız kişinin dediğine göre bu işlemin böyle yapılmasının nedeni bunu hakkıyla yapmak istendiğinde manifoldun sökülüp dışarda delinmesi gerektiğinden ;bu kişiler bununla uğraşmak istemediklerinden onu sökmeden tepeden özel bir matkap ile delmeleriymiş. Tabi bu takdirde delinmesi gereken benzin enjektörüne en yakın yerden delemiyorlar ,yanaşamıyor çünkü matkap oraya. Bu takdirde her zaman yakıt,performans,ve de beyinsel arızalar otomatik şanzıman ile alakalı sorunlar yaşayacağımı söyledi.


Bunun üzerine ben soluğu Opiste aldım tabi. Servis müdürü ile yaptığım görüşmede elbette kaçamak cevaplarla kendilerini haklı çıkarmaya çalıştılar. Hatta servisten motor ustası da alıp yanlarına arabayı kontrol ettiler ve zaten bu uygulama başka türlü olmaz,2A ya uygulama şeklini biz gösteriyoruz onlar uyguluyorlar dediler. Eğer o kadar yakından delerlerse bu takdirde elektrik tesisat sistemi yanma tehlikesi geçiriyormuş. Ben de kendilerine inanıp yoluma devam ettim.

Ancak kendi gittiğim özel opel servisinde 2-3 gün sonra gördüğüm manzara benim kafamı yerinden oynattı. Benim usta haklıymış . Benim arabanın aynısından orada tamirde vardı ve baktım ki benzin enjektörlerinin dibinden delmişler arabayı kullanan arkadaş ta "daha bir kere bile lpg ciye uğramadım "demez mi?

Bunun üzerinde Ankara BRC Bölge bayine gittim. Bölge bayi aracı opiste yaptırdığımı duyunca arabayı inceledi. Yarım ağız ile "Evet daha yakından delebilirlermiş ama araçta sorun yaratmaz" dedi . Yani o da bir şey diyemedi.

Üstelik o uygumanın yapıldığı tarihte 1.600 den pahalıya bulamadığınız BRC m07 o zaman bunlar 1850ye takmışlardı. Hem kaliteli iş yapıcaz diye benden çok para aldılar hem de yaşattıkları sorunlara bakın. Şu anda aracımın yakıt seviyesi normal seviyelerde ancak bunu nasıl yaptıklarını anlatayım araç lpg ye geçince benzine göre performans kaybım çok fazla.

Ne yapabilirim bir akıl verin lütfen?
 

EGR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
841
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Ya baba, büyük geçmiş olsun. Anladığım kadarıyla sizin araca takılan lpg kaliteli bir lpg; ama o lpg'yi takan usta bence hatalı takmıştır. Sen o lpg ustasından vazgeç ve kendine kaliteli bir usta bul lpg ni baştan sona kontrol ettir ve gaz basınç ayarını zangin fakir karışım ayarını iyice bilen birisine yaptır.

Lpg konusunda Opelim net üyelerinden Harun abiye pm at istersen lpg konusunda Harun abi çok bilgili. eminim sana yardımcı olacaktır.
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun..
 

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
gecmis olsun her lpg konusunda isciligin ne kadar onemli oldugunu yaziyoruz. burda da iscilik hatasi var. bende 2 yildan fazladir kullaniyorum servise sdc samandira arizasi icin gittim. gecmis olsun tanidiginiz guvendiginiz bi usta ile gorusup neler yapilabilecegini enine boyuna konusun bence....
 

EGR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
841
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
gecmis olsun her lpg konusunda isciligin ne kadar onemli oldugunu yaziyoruz. burda da iscilik hatasi var. bende 2 yildan fazladir kullaniyorum servise sdc samandira arizasi icin gittim. gecmis olsun tanidiginiz guvendiginiz bi usta ile gorusup neler yapilabilecegini enine boyuna konusun bence....

Bu konuda sizinle hem fikirim. Bence BRC son derece kaliteli bir lpg ama takan usta usta değilse vay başına gelene.:good:
 

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
enjektörden uzaktaki delikleri birer civata ile kapatıp enjektöre yakın yerden tekrar deldirirseniz sorun çözülür bence.geçmiş olsun.saygılar
 
Üst