Kutup başı ısınma.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gulnare
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepkime puanı
1
Puanları
16
Yaş
42
Arkadaşlar dün sabah araç marş basmayınca takviye yapıp Ankarada salih ustaya gittim. Şarza aküye falan baktı sorun çıkmadı. Sorun akü kutup başının ısınmasından bulundu. Opellerin bir kronik sorunu daha kutup başlarının kablo ek yeri zamanla gevşiyormuş. Radyotürcüde kurşun döktürdüm şuan ısınma yok. diğer eski konulardada bu sorunu yaşayan olmuş. Bu yöntemi daha önce deneyen oldumu?
 
Bilgi paylaşıldıkça değer kazanır. Teşekkürler. Umarım bir çok arkadaşın işine yarayacak bir paylaşım.
 
Sanki ateşleme bile biraz düzeldi. Çekiş sorunu yaşayanlar bir bakıverse iyi olur.
 
Arkadaşlar dün sabah araç marş basmayınca takviye yapıp Ankarada salih ustaya gittim. Şarza aküye falan baktı sorun çıkmadı. Sorun akü kutup başının ısınmasından bulundu. Opellerin bir kronik sorunu daha kutup başlarının kablo ek yeri zamanla gevşiyormuş. Radyotürcüde kurşun döktürdüm şuan ısınma yok. diğer eski konulardada bu sorunu yaşayan olmuş. Bu yöntemi daha önce deneyen oldumu?

6 tane Opel'im oldu, uzun yıllardır Opel kullanırım, böyle bir kronik sorunu olduğunu ilk defa duydum :( . Klasik kutup başı uyumsuzluğu, akü bağlantı kablolarının özel yapısı nedeniyle birtakım markalarda oluyor. Mesela Renault serisinin bazılarındaki akü kablolarının bağlantıları tepeden sıkmalıdır, stareks kamyonetlerin akü kutup başlarının yeri değişik olduğu gibi ......
Belli bir seneyi dolduran araçların özellikle şase (- kutup) bağlantısı zamana yenik düşerek, yıpranma, kirlenme, kablonun ömrünün azalması gibi nedenlerle zamanla zayıflıyor, o nedenle bu tür araçlarda kaliteli bir kablo yardımı ile motora ekstra bir şase takviyesi yapılması faydalı oluyor.
 
ben de birkere uzun yolda komple kadran söndü geri geldi ama saliselik bir olaydı hatta gözlerim mi yanıldı acaba dedim kendi kendime. halen daha yanılmış olabileceğini düşünüyorum :) neyse olay sonrasında şarj dinamosunda sıkıntı olabilir mi acaba diye aklıma geldi. servis i aradım akü kutup başı anlık ısınmıştır hocam dedi. sizin bu olay onunla biraz örtüşüyor gibi..
 
dünya kadar kablo, kelepçe, boru vesaire. motorda her şey olabilir aslında. gevşeme de olur ısınmada olur bozulma da olur. aracın dilinden anlamak lazım. ayrıca burada da paylaşmakta fayda var bildiklerimizi.
 
Geri
Üst