klima- hararet

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ugi20
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ugi20

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
selam ben ugur. Yaa abiler benim opel vectra b caravan 2.2 dti var, klima acikken ve otobanda 160-170 den yukar cikinca hararet tee 100C kadar yükeliyo yaa niye öle yapiyo, normalmi o,-bi zarari olurmu uzun süre öle gidince? disardaki hava sicakligi da fazla degildi 30 derece falandi:confused:....
 
VECTRA B lerin klasik sorunu
Forumu ararsan görürsün.
Şase kablonu temizllet yada extra şase çektir araca.
Şasen yetersiz kalıyor. Soğutma fanı devrini alamadığı için radyatörünü soğutamıyor.
Bide 160 da 170 de klimanı açık brakma. 4000 devirden sonra kompresörüne zarar vermeye başlarsın.
 
opel araçlar doğası gereği zaten o sıcaklıklarda çalışacak şekilde tasarlanmışlardır. 10 yıl önceki opeller fanı 110 derecede açardı. Hiç bişey olmaz. Ayrıca klima açıkken aracın hararetinin daha hızlı yükselmesi normaldir. Sonuçta aracın radyatör musluğu kapanıyor sistemdeki dolaşan su miktarı azalıyor. Ama dediğim gibi sorun yaratan bişey değil. Araç Ford falan olsaydı kesin hararetten yolda kalırdınız, ama Opel de korkacak bişey yok.
 
yardimlariniz icin cok sagolunnn - allah razi olsun...
 
bu sorundan dolayı en son dün farklı bir yere gittim. adam şaselere bakıyor sorun yok diyor. yeni şase çek abi diyorum. yok abicim sorun yok ki fan çalışıyorsa normal diyor.
çektim gittim:D

Araçta yük yokken bişey göremez.
Klima devreye girip araçtan aşırı güç çekilmeye başlandığı zaman şase yetersiz kalıyor. Gerçi o fan dönüyorsa normaldir mantığı ile bakıyosa yük altındada bişey anlamaz.
Fanın saniyede 30 tur ile 50 tur dönmesi arasında fark vardır.

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=31701&highlight=vectra+hararet
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar. Bende de vectra 2001 var. Hararet göstergesi 100ü bırak kırmızıya dayanıyor. normal diyorlar ama acaba teermostatta bir sorun mu var?
 
Bence 160 170 km ile giderken klima kapalı olmalı zaten extra güç çeken klima çalışırken motora o kadar yüklenirsen sıkıntı olacaktır tamamen tahmin
 
Opeller tank gibi suyun kaynama derecesi 100 diye öğretildi opeller 100 - 115 dereceleri normal karşılıyor ki bir çok araba için 115 deredecen sonrası tehlike yoludur suyun içindeki kimyasallar antifiliz v.s kaynamısını önlüyordur diye kendimi avutuyorum. Fransız dizeller 80 derecede çalışıyor.
 
160-170 le giderken bi taraftanda klima açık ister istemez motoru zorlarsın abicim...
 
Geri
Üst