Insignia 1.6 Turbo tekleme ve silkeleme problemleri

nalbantoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Merhaba arkadaşlar.

Opel Insignia 1.6 Turbo araç alarak aranıza yeni katıldım.

Araçta tekleme ve silkeleme problemleri yaşıyorum. Araca LPG yeni takıldı. Silkeleme benzinde de lpgde de mevcut. Şu an aracı benzinde kullanıyorum. Araca kompresyon testi yapıldı, bütün silindirler eşit ve tam kompresyon çıktı yani kompresyon kaybı yok. Ateşleme sistemini tamamen değiştirdim (GM İridyum buji , Delphi bobin) biraz düzeldi ancak bazen gaza çeyrek basmama rağmen araç hızlanıyor, sonra tekrar yavaşlıyor, bir dengesizlik söz konusu. Ateşlemede tekleme yok. Çiğ yakıt atma yok. Yani sanki hava-yakıt karışımında dengesizlikler sözkonusu gibi geliyor.

Araca OBD cihazı ile bağlandığımızda aşağıdaki hataları gördük.

P0238 , P0113

20160820_113255.jpg



Bu hatalardan sonra internetten araştırmalarım sonucu sürücü tarafında bulunan Bosch marka basınç sensörünün hem turboşarj basıncını hem de gelen basınçlı havanın sıcaklığını ölçtüğünü gördüm. Bu sensörün sağlıklı çalışmadığını ve bu yüzden aracın dengesizlik yaptığını düşünüyorum. Bunu değiştirmeyi düşünüyorum. Malum basınç sensörü:


sens_r.png


Bu konuda sizin düşünceleriniz nelerdir?

Saygılar.
 
Merhaba arkadaşlar.

Opel Insignia 1.6 Turbo araç alarak aranıza yeni katıldım.

Araçta tekleme ve silkeleme problemleri yaşıyorum. Araca LPG yeni takıldı. Silkeleme benzinde de lpgde de mevcut. Şu an aracı benzinde kullanıyorum. Araca kompresyon testi yapıldı, bütün silindirler eşit ve tam kompresyon çıktı yani kompresyon kaybı yok. Ateşleme sistemini tamamen değiştirdim (GM İridyum buji , Delphi bobin) biraz düzeldi ancak bazen gaza çeyrek basmama rağmen araç hızlanıyor, sonra tekrar yavaşlıyor, bir dengesizlik söz konusu. Ateşlemede tekleme yok. Çiğ yakıt atma yok. Yani sanki hava-yakıt karışımında dengesizlikler sözkonusu gibi geliyor.

Araca OBD cihazı ile bağlandığımızda aşağıdaki hataları gördük.

P0238 , P0113

20160820_113255.jpg



Bu hatalardan sonra internetten araştırmalarım sonucu sürücü tarafında bulunan Bosch marka basınç sensörünün hem turboşarj basıncını hem de gelen basınçlı havanın sıcaklığını ölçtüğünü gördüm. Bu sensörün sağlıklı çalışmadığını ve bu yüzden aracın dengesizlik yaptığını düşünüyorum. Bunu değiştirmeyi düşünüyorum. Malum basınç sensörü:


sens_r.png


Bu konuda sizin düşünceleriniz nelerdir?

Saygılar.

benzer problemlere sebep olur bu sensör. bosch parça koduyla yetkili servis dışından servisten daha uyguna alınabilir. kablo ,soket kontrolünü ihmal etmeyin
 
Doğru yoldayım yani. Sensörün siparişini yarın vereceğim. Yetkili servis haricinde bir Opel parçacısından. Taktıktan sonra yapmam gereken başka birşey var mı? Aküyü söküp beyni sıfırlamalımıyım?
 
Doğru yoldayım yani. Sensörün siparişini yarın vereceğim. Yetkili servis haricinde bir Opel parçacısından. Taktıktan sonra yapmam gereken başka birşey var mı? Aküyü söküp beyni sıfırlamalımıyım?

soketinide kontrole edin.kutup başı sökmek yerine arıza kodunu sildirin derim. teyp ıvır zıvır ayarların kaybolmaması açısından...
 
Arkadaşlar merhaba. Insignia Team forumlarında da aynı sorunu yaşayıp sensörü değiştirince düzelenler olmuş.

Bugün sipariş vermiş olduğum fotoğraftaki sensörüm geldi. Arıza kodlarını daha önce bağladığımızda da silmiştik. Yine çıkmış. Önce bilgisayara bağlayıp çıkan arıza kodlarını sildim. Sonra kontağı kapatıp sensörü değiştirdim. Kolay bir işlem, titizlikle yapmama rağmen 1dk sürdü. Şu an tekleme, silkeleme problemlerinin hepsi geçmiş görünüyor, araç gayet dengeli, gayet stabil hızlanıyor.

Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar burayı okur ve hızlıca sorunlarını çözerler umarım.

Saygılar.
 
bende benzer bir problem yaşıyorum basınç sensörünü değiştirmek işe yaradımı?
 
aynı sensörün dibinden hafif yağ sızmış o boruda yağın ne işi var arkadaşlar?
 
aynı sensörün dibinden hafif yağ sızmış o boruda yağın ne işi var arkadaşlar?

turbodan yada motor üst kapak havalandırmasından gelen yağ buharı. çevreyi koruma amaçlı emme manifolduna o boru vasıtasıyla gider yağ buharı.
zamanla kelebek boğazı ,map sensörü ve intercooler kirlenmesine sebep olur.

kullandığınız yağ kaliteli değilse sebep olabilir.
turbonuz aşınmışsa olabilir.
 
Aracı daha yeni aldım yarın ilk iş yağ ve filtrelerin değişimi olacak.Teşekkür ederim.
 
Geri
Üst