Hararet ve ters çalışma

Whitemanonur

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
15 Eki 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Astra j 1.4 turbo araca sahibim. Yarım saat 40 dk boyunca 2000-2500 devirle gidip ya da yüksek yerlere tırmanıp motoru kapatıp tekrar çalıştırtığımda hararet göstergesi 105-110ları görüyor ve fan yüksek hızda devreye girip 15-20 saniyede 90a düşürüyor. Ancak o saatten sonra motorun çalışması bir farklı ve aracın çekiç gücü normale göre daha az oluyor. Sürüş sonrasında kontağı kapatırken de ters çalışma yapıp motor 2-3 sefer silkeleme yaparak duruyor. Termostatı değiştirdim, motoru kompresör testine soktum(sıkıntı çıkmadı) ama bu gidişle ağır hasar göreceğini düşünüyorum aynı sorunu yaşayan var mı servislerde kimse kesin çözüm veremiyor lütfen yardım bekliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: barisbakirli

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Normal bir durum sorun yok sen motoru kapatınca su dolaşımı durur biraz bekleyip çalıştırınca anlamazsın ama 2 3 dakika içinde geri çalıştırınca hararet yüksek olur çünkü su devirdaik etmiyor ondan yapıyor
 

Whitemanonur

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
15 Eki 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Normal bir durum sorun yok sen motoru kapatınca su dolaşımı durur biraz bekleyip çalıştırınca anlamazsın ama 2 3 dakika içinde geri çalıştırınca hararet yüksek olur çünkü su devirdaik etmiyor ondan yapıyor
Cevabınız için teşekkür ederim fakat aracın bu şekilde sürekli olarak hararet görmesi benim görüşüm hiç normal değil harareti gördükten sonra motor adeta şişiyor çekişte azalma oluyor ve tekrar yolculuğu bitirip kontağı kapatırken de ters çalışma yapıyor sağlıklı bir motorun hem böyle hararet görüp hem de ters çalışmasına anlam veremiyorum
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Cevabınız için teşekkür ederim fakat aracın bu şekilde sürekli olarak hararet görmesi benim görüşüm hiç normal değil harareti gördükten sonra motor adeta şişiyor çekişte azalma oluyor ve tekrar yolculuğu bitirip kontağı kapatırken de ters çalışma yapıyor sağlıklı bir motorun hem böyle hararet görüp hem de ters çalışmasına anlam veremiyorum
Motor durunca su pompası çalışmaz kapalı sistem basınç altında kalıyor sistem suyunda basınç artıyor ve bu şekilde ısı artıyor bu her araçta böyle olur ama bunu yazın fark edersin kışın anlamazsın motoru çalıştırınca 1 dakika olmadan su döndüğünde motor şişme yapmaz şayet senin aracında soeun olsa sana der motor aşırı sıcak uyarısı verir direk
 

mkocak

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
30 Haz 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Astra j 1.4 turbo araca sahibim. Yarım saat 40 dk boyunca 2000-2500 devirle gidip ya da yüksek yerlere tırmanıp motoru kapatıp tekrar çalıştırtığımda hararet göstergesi 105-110ları görüyor ve fan yüksek hızda devreye girip 15-20 saniyede 90a düşürüyor. Ancak o saatten sonra motorun çalışması bir farklı ve aracın çekiç gücü normale göre daha az oluyor. Sürüş sonrasında kontağı kapatırken de ters çalışma yapıp motor 2-3 sefer silkeleme yaparak duruyor. Termostatı değiştirdim, motoru kompresör testine soktum(sıkıntı çıkmadı) ama bu gidişle ağır hasar göreceğini düşünüyorum aynı sorunu yaşayan var mı servislerde kimse kesin çözüm veremiyor lütfen yardım bekliyorum
Merhabalar,

Termostat değişimi yaptım demişsiniz. Termostat olarak ne kullandınız. Orjinal termostat kullandı iseniniz muhtemelen sorun orjinal termostat la ilgili söyleki orjinal termostatlar 103-105 derecede açıyor. BU yüzden de stop edip kontağı tekrar açtığınızda hararet yüksek çıkıyor ve fan devreye giriyor. Soruna çözüm olarak yazılım attrında var farklı bir marka termostat kullanıp 95 derecede açan çözen de var. Benzer sorun bende de oldu ve 95 derecede açan termostat takarak sorunu hallettim. Umarım yardımcı olur.
 

Whitemanonur

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
15 Eki 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

Termostat değişimi yaptım demişsiniz. Termostat olarak ne kullandınız. Orjinal termostat kullandı iseniniz muhtemelen sorun orjinal termostat la ilgili söyleki orjinal termostatlar 103-105 derecede açıyor. BU yüzden de stop edip kontağı tekrar açtığınızda hararet yüksek çıkıyor ve fan devreye giriyor. Soruna çözüm olarak yazılım attrında var farklı bir marka termostat kullanıp 95 derecede açan çözen de var. Benzer sorun bende de oldu ve 95 derecede açan termostat takarak sorunu hallettim. Umarım yardımcı olur.
Cevabınız için çok teşekkür ederim ben de wüppen marka 95lik termostat siparişi verdim taktırmayı düşünüyorum sizde de motor sıcakken veya biraz zorladıktan sonra kontağı kapatırken silkelenerek kapatma oluyor muydu ?
 

mkocak

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
30 Haz 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Cevabınız için çok teşekkür ederim ben de wüppen marka 95lik termostat siparişi verdim taktırmayı düşünüyorum sizde de motor sıcakken veya biraz zorladıktan sonra kontağı kapatırken silkelenerek kapatma oluyor muydu ?
Merhaba bende silkeleme olmuyordu.
 

Emmrullah94

Kayıtlı Kullanıcı
80-Osmaniye
Katılım
9 Eyl 2021
Mesajlar
57
Tepki puanı
19
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Pecochip yazılımı yaptır hararet düzelir
 
Üst