Güvenli Sürüş Adına Her Şey -2- BÖLÜM (Lütfen okuyunuz)

nejdet can

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2013
Mesajlar
153
Tepki puanı
44
Puanları
0
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Güvenli Sürüş Adına Her Şey
-2- BÖLÜM
  • TRAFİK IŞIKLARINA YAKLAŞIRKEN HIZ AZALTIN
Sürücülerin bazıları ışıklara yakalanmamak için hız arttırırlar hız arttırınca ışıklar yeşilden sarıya döndüğünde taşıt durdurulamaz doğru olan kavşaklara yaklaşırken yeşil ışık yanıyor olsa bile ışık sarıya döner diye hız azaltılmasıdır. düşük hızda iseniz güvenli bir biçimde durabilirsiniz.
  • YOLLARIN SADECE SİZLERE AİT OLMADIĞINI UNUTMAYIN
Yanlış davranış sonucu ortaya çıkan diğer bir tehlike yan yollardan anayola çıkışlarda yaşanır.Birbirlerine yol vermemeyi kazanç sayan sürücüler bu konuda adeta inatçı kişileri oynarlar çoğunluk bu şekilde hareket ettiği içinde her kavşakta sinirler gerilir,trafik akışı yavaşlar ve herkes etkilenir.Oysa yol isteyene yol vermek size en çok 5 saniyeye mal olur.Trafiğin tehlikeli bir ortama dönüşmüş olmasının en büyük nedeni eğitim eksikliğinin yanı sıra saygı ve hoşgörünün az olmasıdır.Sıkışık trafikte diğer sürücülerle öne geçme savaşı verir.Sinir küpüne dönmektense her isteyene yol verin.Yola 5 dakika önce çıkın yada 5 dakika geç kalın ama stresi yaşamayın.Unutmayın kızgın ve sinirli sürücü kazaya daha yakındır.kararları sağduyu ve soğukkanlılıkla değil hisleriyle verir.Sakin kalarak yaşam sansınızı yükseltin.
  • SÜRÜŞ ESNASINDA DİKKATİNİZİ KORUMALISINIZ
Güvenli sürücülükte en önemli kural tehlikeye girmemektir. Çünkü bu tehlikeye girdikten sonra onu çözmeye çalışmaktan çok daha kolaydır tehlikeye düşmemek için dikkatli olmanın yanı sıra tehlikeleri önceden sezinlemek görebilmek ve tanımak gerekir.Hız ne kadar artarsa tehlike o kadar çabuk oluşur ve sürücünün önlem alabilme zamanı da aynı oranda azalır.Bu nedenle hızın artığı yol kesimlerinde çok daha dikkatli olmanız ve olası tehlikeleri önceden görmeniz gerekir.
  • DURMA DURAKLAMA VE PARK ETME
Güvenli sürücü seyir halinde olduğu gibi durma duraklama ve park etme esnasında da sağ duyuyu elden bırakmayan sürücüdür.Trafikte tehlike yaratmamak için duraklamada en uygun yerin seçilmesi bulunan şeritte en az yerin işgal edilmesi duraklama süresinde park lambalarının yakılması gerekir.Diğer araçların geçişini ve yayaların yürümesini zorlaştırmayacak şekilde tedbir alınması zorunludur.Park etme durumunda tekerleklerin sağa çevrilmesi motorun durdurulması yolun eğiliminin tersine vitese takılması ve el freninin çekilmesi istenmeyen durumların ortaya çıkma olasılığını azaltacaktır.Park veya duraklama sonunda hareket etmeden önce çevreyi kontrol etmek sinyalle çıkış işareti vermek yoldan geçiş yapan araçları bekleyip güvenli durumun oluştuğundan emin olduktan sonra manevraya başlamak en doğrusudur.Arıza veya kaza gibi nedenlerle zorunlu hallerde de durma ve park etmedeki önlemler alınır.Bunlara ek olarak aracın ön ve arkasına yansıtıcı veya ışıklı cihaz konulur.Tedbirlerin alınması esnasında aracın dörtlü ikaz lambaları yakılır.
  • İŞARET LEVHALARI TRAFİĞİN ERKEN UYARI SİSTEMİDİR
Karayollarını kullananlara yol ve çevresi hakkında gerekli uyarı ve öneriler trafik işaret levhaları aracılığı ile iletilir.Bu işaretler sayesinde trafik ortamındaki belirsizlikler büyük ölçüde ortadan kalkar ve tehlikeli olabilecek durumlar için önceden önlem alabiliriz.Tüm sürücüler için ortak bir dil olan trafik işaret levhalarını bilmek ve uygulamak yalnızca güvenli sürücülük açısından değil aynı zamanda genel trafik akışının sağlıklı olması içinde çok önemlidir.Tehlike uyarı işaretleri sürücüleri yol üzerindeki tehlike konusunda uyaran ve bu tehlikenin özellikleri konusunda bilgilendiren işaretlerdir.Tehlikeli viraj,kasisli yol,gevşek zemin,yol çalışması,yaya geçidi,kontrolsüz kavşak,düşük banket,gizli buzlanma levhaları gibi işaretlerde ilk tepki olarak hız azaltılmalıdır.Tehlikeli iniş yada çıkış eğimli yol işaretlerinde düşük vites kullanılmalı gevşek zemin işaretlerinde takip mesafesi arttırılmalı.Trafik tanzim işaretleri karayolunun kimler tarafından ve hangi koşullarda kullanılacağını belirtmektedir.Sürücüleri çeşitli yasaklama ve kısıtlamalar hakkında bilgilendirir bu işaretlerinde anlamını tam ve doğru olarak bilmeli,belirtilmiş sınırlamalara koşulsuz olarak uymalısınız Duraklama ve park etme işaretleri grubundaki levhalara uymakta mecburidir.Bilgi işaretleri otoyol işaretleri yapım bakım ve onarım işaretleri ile paneller grubu levhaları karayolu kullanıcılarını yol,izleyecekleri güzergah ve seyir esnasında karşılarına çıkabilecek durumlar hakkında bilgilendiren işaretlerdir.Tüm bu işaretlerin uzun süren çalışmalar ve deneyimler sonucu ortaya çıktığını unutmayarak dikkatli takip etmek ve gereğini yapmak sürüş deneyimimizi daha sorunsuz ve kazasız tamamlamanız için yol gösterecektir.
  • YAZ MEVSİMİ BASINDA ARAÇ BAKIMI
Kış aylarının güç hava ve yol koşullarından çıkan araçların bakımı çok önemlidir.Bahar sonu yaz başında alınması gereken önlemler atlanmamalıdır.Aracın alt bölümü toz ve çamurdan temizlemelidir.Soğutma ve yağlama sistemi kontrol edilmeli gereli değişiklikler yapılmalıdır.soğutma sırasındaki antifriz oranı kontrol edilmelidir.Klimalı araçlarda klima gazı kontrol edilmelidir.Fren hidroliği değiştirilmelidir.Lastiklerin hava ayarı yaz ölçülerinde yapılmalıdır gerekiyorsa lastik değişimleri yapılmalıdır. Araç uzun süre park edilecekse tente en azından güneşlik kullanılmalıdır.Yazın aracı kullanırken camlarınızı açmak yerine havalandırmayı kullanmanız önerilir.Açık camlar hem aracınızın dengesini hem de yakıt tüketimini arttıracaktır.Kaliteli bir güneş gözlüğü yansımaları azaltacağı gibi gözünüzün yorulmasını da önleyecektir. Aşırı sıcak uykunuzu getirebilir bu nedenle gerekli oldukça mola vermeli ve ağır yiyeceklerden kaçınmalısınız.
  • ARACINIZI KISA HAZIRLAMALISINIZ
Sonbaharın kendisini hissettirmesiyle birlikte artık; yağmur,kar,çamur,sis,rüzgar ve buzun olumsuz etkilerine karşı hazırlıklı olmalısınız. Antifrizin donma derecesi ayarlanmalıdır.Termostadın durumu kontrol edilmelidir.Soğutma sisteminde kaçak olup olmadığı ,kalorüfer sistemi gözden geçirilmelidir.Lastiklerin kontrolü ve hava ayarları yapılmalıdır.Kışın kullanacağınız lastiklerin diş derinliği en az üç milimetre olmalıdır Akümülatör kontrol edilmeli,ışık sisteminin ayarları ve şiddetleri gözden geçirilmelidir.Firen sistemi gözden geçirilmelidir.Silecekler ve su püskürtme sisteminin de iyi durumda olması gerekir.Araçta bulundurulması zorunlu olan gereçlere patinaj zinciri ve çekme halatı ilave edilmelidir.Gerektiğinde zincir takmaya üşenmemelisiniz.Kış aylarında yollar kaygan ve görüş mesafesi az olduğu için hızın azaltılması gerekmektedir.Islak ve kaygan yollarda hızınızı düşürün unutmayın ki durma mesafeniz daha uzundur.Erken ve yumuşak fren yapın 40 km üzerinde hızlar kızaklanmaya ve aracın kontrolden çıkmasına yol açabilir. Karlı havalarda yola çıkmadan önce yalnızca camları temizlemekle yetinmeyin aracınızın üzerinde biriken karı tamamen temizleyin.Aracınızı çalıştırırken ilk ısınmayı çok uzun tutmadan düşük vitesle bir iki km yol yapmak aracınızı uygun ısıya getirecektir.
  • TRAFİK KAZALARINA BİLİNÇLİ YAKLAŞILMALIDIR
Kazalar trafiğin yatsınamaz bir gerçeği bu nedenle böyle bir durumla karşılaşan sürücünün üzerine sorumlulukları bilmesi ve soğukkanlılığını yitirmeden yerine getirmesi gerekmektedir. Eğer maddi hasarlı trafik kazasına karıştıysanız trafik için ek bir tehlike yaratmayacak şekilde hemen durmak trafik güvenliği için ışıklı işaret veya yansıtıcı cihazlar koyarak tedbir almak olayı yetkili ve görevlilere bildirmek gerekir. Onlar gelinceye kadar veya onların iznini almadan kaza yerinden ayrılmamakla yükümlüsünüz.Kaza mahalinden geçen bir sürücüyseniz kaza mahaline geldiğinizde otomobilinizi uzağa ve trafiği ayacak şekilde park ederek dörtlü flaşörleri açın ilk yardım gelene kadar yaralılar güvenli bir yere alınmalı ve kaza bölgesine yaklaşan diğer araçların güvenliği sağlanmalıdır.Kazaya karışan araçların motorları çalışıyorsa kapatın ve kontak anahtarını kapatın ve araçların üzerinde bırakın kazaya karışan araçların duruş pozisyonları tehlike oluşturuyorsa ve el frenleri çekili değilse çekin kaza bölgesine yaklaşan trafiği her yönden uyarmak gerekir.Bunun için beyaz bir bez parçası veya bir el hareketiyle kazaya yaklaşan araçlar ikaz edilmeli benzin kaçağı olabileceği düşünülerek kaza mahalin de sigara içilmemelidir.Yaralıların araç içersinde çıkartılması ve ilk yardım konuları özel hassasiyet gerektirdiği için bu konularda önceden bilgilenin ve bilinçlenin yeterli bilgiye sahip olmayanların en yakın zabıta veya sağlık kuruluşuna haber vermesi daha doğrudur.Yetkililer geldikten sonra onların yönergelerine uyarak çalışmaları kolaylaştırılmalıdır .Kuşkusuz kaza olmaması için gerekli önlemleri almak kaza sonrası yapılması gerekenlerden hem daha kolay hem de daha zevklidir.Hepimizin en kutsal hakkı olan yaşam hakkına saygı göstermenin en güzel yolu tam ve doğru bilgilerle direksiyona oturmak trafikte olumlu tutum ve davranışlar göstermektir.

(Not: Sistemde tek konuda 1000 karakter sınırlaması olduğundan Makale 2 bölüm olarak sunulmuştur.)
 
Üst