GSİ gitti ,Astra H GTC 1.6T ile dönüş yaptım sorularım var.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Merzow
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Merzow

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ocak 2014
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık 2 hafta önce bir GTC aldım, kafama takılan en önemlisi turbo olayı, açıkcası ilk defa bir turbolu araca biniyorum (uzun ömürlü olarak)
önceki arabam astra GSİ dı, onunla daha az yakıta gidip geldiğim yerlere bu araçla gidemiyorum.(Yakıttan şikayet ettiğimden değil )

Bilgisi olan arkadaşlar araçın turbosunun nasıl çalıştığını açıklayabilir mi? Özellikle test etmek için düşük devir kullanıyorum ama arada kaçıyor kendi kendine yada bana öyle geldi.

Ayrıca modifiye öğeleri benim için önemli olan 2. kısım, sizce hardcore olmayacak şekilde şehir içine uygun neler yapılabilir?

Tavsiyelerinizi şiddetle bekliyorum, teşekkürler.

Not : GSİ dan sonra sarmadı gibi.:rakir:
 
Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık 2 hafta önce bir GTC aldım, kafama takılan en önemlisi turbo olayı, açıkcası ilk defa bir turbolu araca biniyorum (uzun ömürlü olarak)
önceki arabam astra GSİ dı, onunla daha az yakıta gidip geldiğim yerlere bu araçla gidemiyorum.(Yakıttan şikayet ettiğimden değil )

Bilgisi olan arkadaşlar araçın turbosunun nasıl çalıştığını açıklayabilir mi? Özellikle test etmek için düşük devir kullanıyorum ama arada kaçıyor kendi kendine yada bana öyle geldi.

Ayrıca modifiye öğeleri benim için önemli olan 2. kısım, sizce hardcore olmayacak şekilde şehir içine uygun neler yapılabilir?

Tavsiyelerinizi şiddetle bekliyorum, teşekkürler.

Not : GSİ dan sonra sarmadı gibi.:rakir:


Selam Mert ,

Ancak özellikle belirteyimki Turbo araçta çok üst devirlerde fazla yakacağın gibi alt ölü devirlerde de çok yakarsın.Zira turbo devreye girmediği için alt devrin güç zayıfığı aracına fazla yaktıracaktır.2500-3500 e gelince vites değiştirirsen 1700-1800 devirlerden yeni vitese başlarsın ki bu bence ideal olanı.Daha alta inmeni tavsiye etmem. GTC vites aralıklarını çok bilmem ve kullanmadım ama bu bilgileri genel tecrübelerimle rahat söyleyebilirim.Özetle yeni vitese 1700-1800 lerden başlayacak şekilde vites değiştirerek dene derim.Daha az yakacaktır.Ama eski aracın eğerki C20XE ise tamamen eskinin tadını bulacağını sanmıyorum.Abartacak birşey yok ama gerek sıkıştırma oranı gerek strok vs düzenli güç ve tork eğrileri ile c20xe-c25xe gerçekten keyifli ve ayrı bir tad.
 
Atmosferik motorlar ölü devirde fazla yakıt harcamadan düşük hızlarda güzel hareket edebiliyorlar. Ancak turbo motorlarda iş biraz farklı, arabanın hızını alması ve en alt canlı devirde seyretmek gerekiyor. Şehir içinde 45-50 gibi hızlarda gaza hafif dokunarak 1800-2200 devir civarı seyrederseniz istediğiniz yakıt tüketimine erişirsiniz.
 
Dün akşam sizlere cevap yazamadım kusura bakmayın,

Emre abi aracım c20xe idi , kullanım açısından bir sorun yok desem de hep bir şeyler eksikmiş gibi hissediyorum.Öncekilerde böyle bir şey yaşamadım ama hayırlısı inşallah, yoksa ciddi ciddi içime sinmeyecek.

3000 ve üzeri değiştiriyorum genelde, dediğiniz gibi ölü devirlerden kaynaklı sanırım, normal 2000-2500 arası değiştirmeye alışmama gerekecek ki vitesine dahi alışabilmiş değilim.Sanırım alışma dönemini çok sıkıntılı geçiriyorum.


Mert ,
Mesele ben kendi devrimi bulamadım :) arabayı hırpalıyormuş gibi hissediyorum bir yerden sonra.

Sizlerinde dediği gibi 2000-3500 arası şehir içi ideal sanırım, denemekte fayda var.Tekrardan teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst