Fan Müşürünün Sökülmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aksaray68
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aksaray68

Kayıtlı Kullanıcı
68-Aksaray
Katılım
8 Mar 2023
Mesajlar
15
Tepkime puanı
1
Puanları
3
İyi günler arkadaşlar.Radyatör üzerindei 2 kablolu fan müşürünü değiştireceğim.Aracın harareti 100e yaklaştığı halde fan çok az dönüp tekrar duruyor.Müşürü arızalı galiba.Müşürü değiştireceğim ama yerinde dönüp duruyor çıkmıyor.Bi şekilde çıkaracağım ama yivi bozulursa tekrar nasıl sağlam bir şekilde yerine takabiliriz?Fikirlerinize ihtiyacım var.
 
radyatör ile müşür arasına tornavida sokup kastırarak sökmeyi denersen çıkma ihtimali yüksek. takarkende pul conta koyup teflon sararsın ya da ilaç sürersin. sökmeden önce fana direk enerji verip deneseydin.
 
Müşürü söktum.Bunun arızalı olup olmadiğini nasıl kontrol edebiliriz?Ayrıca fan rolesinin oradan kablo çektim ucuna düğme bağladim.Gosterge 90 ları geçince fanı elle açiyorum.Fan gayet güzel çalişiyor.
 
multimetren varsa;
müşürün ucunu çakmakla ısıtıp multimetrenin buzzer kademesinde ölçmen lazım.
müşür 100 dereceye geldiğinde iletime geçer ve buzzerin ötmesi gerekir.

müşür 2 mi 3 fişli mi ? bazı vectralarda kademeli fan olabiliyor.
 
2 kablolu müşürü değiştirdim.Ducato ve Tempralarda kullanılan 92-87°C de çalışan müşürü taktım.Alttaki 3 fişli müşür boşta dönüyor ve çıkmıyor.Onu da değiştirmeyi düşünmüştüm.Şu an ibre 110 luk ve 45 derecede fan açıyor gibi görünüyor.Daha önce ısı müşürünü değiştirmiştim.Büyük ihtimal 100 lük göstergeli araçların müşürünü almışım.
 
Geri
Üst