- Katılım
- 21 Ağu 2006
- Mesajlar
- 3,804
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 49
modern bir f1 otomobili dakikada 15000 devir rahatlıkla yapabilmekte ve Boyle yuksek bir devirde pistonlar bir saniye içerisinde 500 kez yer degistirmekte bu onların alt ve ust olu noktalarda cok kısa bi sure durdukları anlamına gelmektedir.Saatte 140 km/h ile calısan pistonlar yon degistirmek için alt ve ust olu noktalardan 1.5 cm sonra durmak zorundadırlar.Boyle bir durumda 4000 g den daha fazla bir ivme ile yavaslamaları veya hızlanmaları gerekmektedir.
meydana gelen atalet kuvvetleri ve biyel yatakları uzerindeki santrifüj kuvveti eklendiginde yatak uzerinde 1 tona yakın yük bulunmaktadır.Ancak karisim ateslendiginde yanma odasinda meydana gelen 75kg/cm2 lik basınç nedeniyle piston ve yataklar uzerinde olusan 4000 kg lık yükün yanında onemsiz kalmaktadır
Yine subaplar 0.0025 sn içerisinde acılıp kapanmakta ve bu kısa zamanda silindire taze karısım girmekte veya yanan gazlar atılmaktadır.
meydana gelen atalet kuvvetleri ve biyel yatakları uzerindeki santrifüj kuvveti eklendiginde yatak uzerinde 1 tona yakın yük bulunmaktadır.Ancak karisim ateslendiginde yanma odasinda meydana gelen 75kg/cm2 lik basınç nedeniyle piston ve yataklar uzerinde olusan 4000 kg lık yükün yanında onemsiz kalmaktadır
Yine subaplar 0.0025 sn içerisinde acılıp kapanmakta ve bu kısa zamanda silindire taze karısım girmekte veya yanan gazlar atılmaktadır.