ELEKTRİKLİ Araç düşünenler bir daha Düşünmeli!!!

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
413
Tepkime puanı
204
Puanları
43
1000113575.webp

İlanları gezerken TRAMER bilgisi dikkatimi çekti. Araç 899.000 Lira.

Araç Hatasız Boyasız. Kaldırıma altı sürtmüş 954.000 Lira BATARYASI 40.000 Lira İşçilik Toplam 994.000 Lira Tramer işlemiş. Ağır Hasar kaydı yok.

50 kW Kapasiteli Renault Zoe Batarya Fiyatı bu şekilde. 85 kW Kapasiteli modellerin fiyatını Allah bilir.

Elektrikli araç düşünenler bu noktaları dikkate almalıdır.
 
bu işin maddi tarafı. bir de Allah esirgesin yanan elektrikli araçların içinden çıkamayanlar var. elektrikli iyi hoş sessiz atak yeni teknoloji ama beni de her yönden kendinden uzak tutuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci ve turbo_j
Buna benzer bir kaç yorum okumuştum batarya değişimleri aracın ücreti kadar tuttuğunu...Eşim sürekli Elektrikli araç almam için ısrar ediyor ama bende dur daha bunlar kapalı kutu 5-10 sene geçsin nasıl problem ve arızaları var ne kadar tutuyor bir öğrenelim ona göre hareket ederiz diyorum...İçten yanmalı motorların artık çoğumuz ne arızalar verdiğini,ne maliyetlere çıktığını ve parça fiyatlarını üç aşağı beş yukarı biliyoruz...Sürekli yakıttan kar edildiğinden bahsediliyor :)..Servis kayıtlarını ve sanayi onarımlarını bilmediğimiz için ne parça fiyatını nede onarım maliyetini bilmiyoruz...Bazı elektrikli araç kullanıcaları batarya değişimi için yorumlarda ''Ne olacak canım 10 yıl garantisi var ücretsiz değişim yaparlar''falan diyorlar...Yahu sen şu sözü hiç duymadınmı ''Kullanıcı Hatası''...3 kuruşluk ürünü bile iade ve değişim yapmamak için buna sığınanlar aracın değeri kadar parçayı ücretsiz değiştirirler mi ?!...
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci ve turbo_j
bu işin maddi tarafı. bir de Allah esirgesin yanan elektrikli araçların içinden çıkamayanlar var. elektrikli iyi hoş sessiz atak yeni teknoloji ama beni de her yönden kendinden uzak tutuyor.

Elektrikli araçlar her yönden problem. İnvertörleri de pahalı Motorları da aynı şekilde. 85 kW Kapasiteli İnvertör 140.000 Lira.

Tahrik hatası kronik. Yazılım sorunları standart. Lityum versiyonları Patlayabiliyor.

Ortalama 17 kW Tüketen Elektrikli araç %5 - 8 kayıpla DC Şarjda 18 kW civarı Elektrik çekiyor. kW Fiyatı 11 Liradan km başına 2 Lira Yakmakta. LPG'li araçla aynı.

Evden AC Şarjda Kayıp %20 civarında. Ekranda 17 kW yazar ancak 20,5 kW Elektrik çeker. Kademeli Tarife nedeniyle yine Mantıklı olmuyor.
 
Yazdıklarınızın hepsine katılıyor olmama rağmen, dün Opel Grandland Elektrikli aracımı teslim aldım. Sadece sessizlik için bile bu mevzulara katlanılır diye düşünüyorum. Ayrıca pazar payı günden güne büyüyor. İlk fırsatta güzel bir tanıtım konusu açayım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Buna benzer bir kaç yorum okumuştum batarya değişimleri aracın ücreti kadar tuttuğunu...Eşim sürekli Elektrikli araç almam için ısrar ediyor ama bende dur daha bunlar kapalı kutu 5-10 sene geçsin nasıl problem ve arızaları var ne kadar tutuyor bir öğrenelim ona göre hareket ederiz diyorum...İçten yanmalı motorların artık çoğumuz ne arızalar verdiğini,ne maliyetlere çıktığını ve parça fiyatlarını üç aşağı beş yukarı biliyoruz...Sürekli yakıttan kar edildiğinden bahsediliyor :)..Servis kayıtlarını ve sanayi onarımlarını bilmediğimiz için ne parça fiyatını nede onarım maliyetini bilmiyoruz...Bazı elektrikli araç kullanıcaları batarya değişimi için yorumlarda ''Ne olacak canım 10 yıl garantisi var ücretsiz değişim yaparlar''falan diyorlar...Yahu sen şu sözü hiç duymadınmı ''Kullanıcı Hatası''...3 kuruşluk ürünü bile iade ve değişim yapmamak için buna sığınanlar aracın değeri kadar parçayı ücretsiz değiştirirler mi ?!...

Hocam artık Yakıttan da kâr edilemiyor. DC Şarj kW Fiyatı 11 - 12 Lira bandında.

100 km'de Ortalama 17 kW Tüketen Elektrikli araçlar Şarj Esnasında % 5 - 8 kadar Kayıpla 18 kW Enerji Çekiyor.

Dolayısıyla 18 kW x 11 Liradan km Başına 2 Lira Tüketmekte.

LPG'li araçlarla aynı Yakmakta malesef.

Evden şarjın da Kademeli Tarife nedeniyle Cazibesi kalmadı.
 
Yazdıklarınızın hepsine katılıyor olmama rağmen, dün Opel Grandland Elektrikli aracımı teslim aldım. Sadece sessizlik için bile bu mevzulara katlanılır diye düşünüyorum. Ayrıca pazar payı günden güne büyüyor. İlk fırsatta güzel bir tanıtım konusu açayım :)

Hayırlı uğurlu olsun hocam 🧿
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Yakıt konusunda küçük bir bilgilendirme geçeyim, evimde 4 adet 600 watt güneş paneli ve 100 amper akü sistemi var buna 2 adet panel ve 1 adet daha akü grubu (80 - 90 bin TL) ekleme yapıp ev tüketimimi sıfıra düşürebiliyorum. Aracımı evden sarj ettiğimde yıllık 5000 Kw sınırlarının çok çok altında rahatlıkta kalabiliyorum. Eğer eviniz müstakil ise ve imkanlar el veriyorsa neredeyse bedavaya binme fırsatınız oluyor. Devir ekonomi devri para her zaman kazanır...
 
Yakıt konusunda küçük bir bilgilendirme geçeyim, evimde 4 adet 600 watt güneş paneli ve 100 amper akü sistemi var buna 2 adet panel ve 1 adet daha akü grubu (80 - 90 bin TL) ekleme yapıp ev tüketimimi sıfıra düşürebiliyorum. Aracımı evden sarj ettiğimde yıllık 5000 Kw sınırlarının çok çok altında rahatlıkta kalabiliyorum. Eğer eviniz müstakil ise ve imkanlar el veriyorsa neredeyse bedavaya binme fırsatınız oluyor. Devir ekonomi devri para her zaman kazanır...

Hocam bu kez de Akü ve İnvertör grubunun Amortismanı kurtarmıyor.

Akü ömrü ortalama 5 - 6 sene İnvertörlerin de 10 Yıl civarında. Panellerin en fazla 20 yıl kullanım ömrü var.

Tabi bu malzemeleri Peşin alıp Para Bağlıyoruz. Fakat Elektrik Faturası Aylık ödenmekte.

Sisteme 100.000 Lira para bağlayıp üzerine 25.000 Liraya Vestel Hızlı şarj cihazı taktırdığımızda ciddi bir rakam tutmakta.
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci
Hocam olaya şöyle bakmak lazım, ben sıfır aldım hedefim 3-5 yıl binip satıp başka bir araç almak. 25 bin TL hızlı sarj cihazına gerek yok, zaten önerilen yöntem yavaş sarj etmek. Bunun içinde 9-15 bin TL arasında ki cihazlar normal ev prizi üzerinden kullanılabiliyor. Ayrıca fosil yakıtlı araçların durumları ortada maalesef yedek parça bakım maliyetlerinde çok fazla para alıyorlar. Elektrikli araçlarda bakım aralığı 25 bin kilometrede hatta tesla araçlar da bu durum daha da uzun. Ben evimde özgürce yaz ve kış klima kullanabilmek ve elektrik faturamı sıfırlamak doğalgaz faturamı düşürmek amacıyla yola çıkmıştım. Ancak elektrikli araç planımız ortaya çıkınca orada ki maliyetlerimizin de düşeceğini öngörüyorum. En basit hesap ile insignia aracım ile her ay bir depo yakıt aldığımda yılda 36 bin TL yakıt tüketiyordum, ortalama 5 bin TL bakım giderini eklediğimizde 41 bin TL sadece yakıt ve bakımdan kaynaklı maliyetim oluyordu. Aylık elektrik faturam 1500 TL bandında geziyordu güneş paneli sayesinde bunu 300 TL civarına kadar düşürdüm ve biraz daha harcama yaparsam sıfırlıyorum. Şimdi bugüne geldiğimiz de elektrikli aracımı ayda 2 defa şarj edersem (1000 km menzil için) ortalama faturama etkisi 420 TL civarında olacaktır. Mevcut güneş paneli sistemime hiç ekleme yapmasam bile 750*12 = 9 bin TL toplam elektrik giderim oluyor. Fosil yakıt ve bakım için harcadığım 41 bin TL ve standart elektrik faturam olan 1500 TL ile hesap yaptığımda yıllık 59 bin TL civarında toplam gider oluyorken bu maliyetler 9 bin seviyesine hatta biraz daha harcarsam daha aşağıya iniyor. Güneş paneli sistemim ve araç sarjım için öngördüğüm ortalama kurulum maliyetleri (işçiliği kendim yapıyorum) geçmişten bugüne kadar maksimum 200 bin TL olacak gibi duruyor. Bu parayı harcadığımda evimde özgürce elektrik kullanıyorum ve aracımı şarj edebiliyorum. Bir önceki mesajımda yazdığım gibi benim evim müstakil olduğu için özgürlüklerim fazla.


Birde işin büyüklerimiz tarafı var sağ olsunlar elektrik / doğalgaz / benzin / dizel zamlarında ellerini hiç korkak alıştırmıyorlar. Döviz kurlarında ki yükselişte işin içine girdiğinde belki de ben bugün yaptığım yatırımları 4-5 senede komple kurtarmış oluyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Geri
Üst